Αστρονόμοι υποστηρίζουν ότι βρήκαν την πηγή της ζωής

Οι επιστήμονες αναζητούν πολλά χρόνια ανεπιτυχώς την πηγή της ζωής. Έχουν αναπτυχθεί πολλές θεωρίες για τις συνθήκες που συνδέονται με την ύπαρξη της ζωής. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι η ζωή στην Γη δημιουργήθηκε εντός του πλανήτη μας και προτείνουν διάφορα σημεία που αυτό συνέβη είτε στο εσωτερικό του πλανήτη, είτε στους ωκεανούς, είτε στην στεριά.

Άλλοι λένε ότι τα δομικά υλικά της ζωής έφτασαν εδώ από το Διάστημα με τους κομήτες ή τους αστεροειδείς που μας επισκέπτονταν. Από την άλλη πλευρά τα δομικά υλικά… των δομικών υλικών της ζωής δηλαδή τα απαραίτητα χημικά στοιχεία πολλοί ειδικοί θεωρούν ότι δημιουργούνται στα άστρα εξ ου και η γνωστή ρήση «είμαστε όλοι αστρόσκονη».

Με δημοσίευση τους στην επιθεώρηση «Nature Astronomy» ομάδα αστρονόμων υποστηρίζουν ότι εντόπισαν την πηγή της ζωής και αυτή η πηγή προϋπάρχει της γέννησης των άστρων. Οι ερευνητές έκαναν παρατηρήσεις σε νεαρά άστρα γύρω από τα οποία έχουν σχηματιστεί οι δίσκοι αερίων και σκόνης από τα υλικά των οποίων δημιουργούνται οι πλανήτες. Εντόπισαν σε αυτούς τους δίσκους μεθανόλη, ένα σύνθετο οργανικό μόριο.

Με δεδομένο ότι οι δίσκοι αερίων και σκόνης είναι πολύ θερμοί ο σχηματισμός μεθανόλης δεν μπορεί να επιτευχθεί. Οι ερευνητές εκτιμούν ότι η μεθανόλη προέρχεται από τα νεφελώματα η κατάρρευση των οποίων οδηγούν στην γέννηση των άστρων.  Αυτό σημαίνει ότι στο διαστρικό Διάστημα υπάρχει οργανική ύλη που παραμένει στις περιοχές γέννησης άστρων προσφέροντας πιθανά συστατικά για την ύπαρξη της ζωής στους πλανήτες που δημιουργούνται γύρω από τα άστρα.

«Είναι μια συναρπαστική ανακάλυψη επειδή θεωρητικώς όλοι οι πλανήτες που σχηματίζονται γύρω από οποιουδήποτε είδους άστρο μπορεί να διαθέτουν αυτή την ύλη» αναφέρει η Βιβιάνα Γκουζμάν, αστροχημικός στο Ποντιφικό Καθολικό Πανεπιστήμιο του Σαντιάγκο στην Χιλή που δεν πήρε μέρος στην έρευνα. Αυτό που πρέπει τώρα να κατανοήσουν οι επιστήμονες είναι το πώς καταφέρνουν να επιβιώνουν τα οργανικά υλικά του νεφελώματος από την βίαιη διεργασία του σχηματισμού ενός άστρου και ενός δίσκου ύλης.

«Όταν σχηματίζεται ένα άστρο και ο δίσκος του δεν έχουμε να κάνουμε με μια απλή διαδικασία. Μπορεί στην διάρκεια αυτής της διαδικασίας να καταστραφούν πολλά μόρια που υπήρχαν στο αρχικό νεφέλωμα» αναφέρει η Άλις Μπουθ, αστρονόμος του Πανεπιστημίου Leiden στην Ολλανδία επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας. Όπως είναι ευνόητο η ανακάλυψη αυτή ανοίγει νέους δρόμους τόσο στις έρευνες για την ύπαρξη της ζωής όσο και για διάφορα κοσμικό φαινόμενα.