Το CERN θα αναζητήσει τη σκοτεινή ύλη όταν η Γη… σκοτεινιάσει

Ο πανίσχυρος επιταχυντής θα επαναλειτουργήσει στη διάρκεια της επερχόμενης ηλιακής έκλειψης

Ο Μεγάλος Επιταχυντής Αδρονίων (LHC), ο μεγαλύτερος και πιο ισχυρός επιταχυντής σωματιδίων στον κόσμο είναι έτοιμος να επαναλειτουργήσει μετά από μια παύση δύο ετών στη διάρκεια της οποίας όπως συνηθίζεται πραγματοποιήθηκαν εργασίες συντήρησης και αναβάθμισης των συστημάτων του.

Ο LHC που βρίσκεται στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Πυρηνικών Ερευνών (CERN) έχει αποφασισθεί να μπει… στη πρίζα στις 8 Απριλίου όταν θα συμβεί μια ολική έκλειψη Ηλίου η οποία θα είναι ορατή στη Βόρειο Αμερική και η πρώτη αποστολή του θα είναι η αναζήτηση της σκοτεινής ύλης. Η μυστηριώδης σκοτεινή ύλη αντιπροσωπεύει το μεγαλύτερο μέρος της ύλης στο Σύμπαν. Ωστόσο, η σκοτεινή ύλη είναι αόρατη και γίνεται γνωστή μόνο μέσω των βαρυτικών της επιδράσεων. Δεν έχει απομονωθεί ποτέ σε εργαστήριο, οπότε οι ερευνητές πρέπει να βασίζονται σε πειράματα για τη μελέτη της.

Οι επιστήμονες του CERN ξεκίνησαν τις προκαταρκτικές δοκιμές στέλνοντας δισεκατομμύρια πρωτόνια γύρω από τον δακτύλιο υπεραγώγιμων μαγνητών του LHC για να ενισχύσουν την ενέργειά τους και να διασφαλίσουν ότι η μηχανή κόστους τεσσάρων δισεκατομμυρίων δολαρίων είναι σε κατάσταση λειτουργίας.

Στο κυνήγι του Σύμπαντος

Ο LHC θα προσπαθήσει να ανασυνθέσει τι συνέβη το πρώτο δευτερόλεπτο μετά τη Μεγάλη Έκρηξη, το μυστηριώδες φαινόμενο από το οποίο προέκυψε το Σύμπαν. Ο LHC λειτουργεί συνθλίβοντας πρωτόνια μεταξύ τους για να τα χωρίσει και να ανακαλύψει τα υποατομικά σωματίδια που υπάρχουν μέσα τους και πώς αλληλεπιδρούν.

Το πείραμα θα διαρκέσει πολλούς μήνες και στη συνέχεια ο LHC θα αδρανοποιηθεί εκ νέου για να ξεκινήσουν οι διεργασίες δημιουργίας του νέου μοντέλου επιταχυντή που θα λειτουργεί στο CERN, του High Luminosity LHC (HL-LHC). Οι επιστήμονες στο CERN ευελπιστούν αυτό το πείραμα να προσφέρει νέες σημαντικές πληροφορίες για τη γέννηση, εξέλιξη αλλά το πιθανό τέλος του Σύμπαντος.

Πηγή: Naftemporiki.gr