Εντυπωσιακές φωτογραφίες από νέα είδη που ανακαλύφθηκαν στον βυθό των ωκεανών

Οι επιστήμονες έχουν βρει περισσότερα από 30 νέα είδη που ζουν στον βυθό της θάλασσας, όπως γράφει η εφημερίδα «Guardian». Ερευνητές από το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας του Ηνωμένου Βασιλείου, με τη βοήθεια μηχανημάτων, κατάφεραν να συλλέξουν δείγματα από τη ζώνη Clarion-Clipperton στον κεντρικό Ειρηνικό. Προηγουμένως, κάποια θαλάσσια είδη είχαν μελετηθεί μόνο από φωτογραφίες.

Νέα είδη που ανακαλύφθηκαν στον βυθό των ωκεανών

Η μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Zookeys, διαπίστωσε ότι υπάρχει υψηλή ποικιλομορφία ειδών μεγαλύτερων οργανισμών στον ωκεανό. Από τα 55 δείγματα που ανακτήθηκαν, τα 48 ανήκαν σε διαφορετικά είδη.

Νέα είδη που ανακαλύφθηκαν στον βυθό των ωκεανών

Τα είδη που βρέθηκαν περιλαμβάνουν ασπόνδυλα από την ίδια οικογένεια με τις σαρανταποδαρούσες, θαλάσσια ζώα από την ίδια οικογένεια με τις μέδουσες και διάφορα είδη κοραλλιών. Τριάντα έξι δείγματα βρέθηκαν σε βάθος άνω των 4.800 μέτρων, δύο συλλέχθηκαν σε μια πλαγιά υποθαλάσσιου βουνού στα 4.125 μέτρα και 17 βρέθηκαν σε βάθος μεταξύ 3.095 και 3.562 μέτρων.

Νέα είδη που ανακαλύφθηκαν στον βυθό των ωκεανών

Η επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, Δρ Guadalupe Bribiesca-Contreras, του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας, δήλωσε: «Η έρευνα αυτή είναι σημαντική όχι μόνο λόγω του αριθμού των δυνητικά νέων ειδών που ανακαλύφθηκαν, αλλά και επειδή αυτά τα δείγματα μεγαλοπανίδας είχαν μελετηθεί προηγουμένως μόνο από εικόνες του βυθού. Χωρίς τα δείγματα και τα δεδομένα DNA που περιέχουν, δεν μπορούμε να ταυτοποιήσουμε σωστά τα είδη και να κατανοήσουμε πόσα διαφορετικά είδη υπάρχουν».