Το James Webb "είδε" στο βάθος του σύμπαντος έναν από τους αρχαιότερους γαλαξίες

Έχει ηλικία 13,4 δισ. έτη

Παρόλο που μπορεί να μη φαίνεται πολύ στις εικόνες, καθώς μοιάζει απλώς με μια λαμπερή πορτοκαλί κηλίδα φωτός, ο γαλαξίας της Maisie δείχνει ότι όταν πρόκειται για το διάστημα, τα φαινόμενα μπορεί να είναι απατηλά.

Ως ένα από τα πρώτα αντικείμενα που κατέγραψε το πανίσχυρο διαστημικό τηλεσκόπιο James Webb το καλοκαίρι του 2022, αυτή η απλή κηλίδα αντιπροσωπεύει την αυγή μιας νέας εποχής για την αστρονομία, λόγω του πόσο εντελώς αρχαία φαίνεται να είναι.

γαλαξίας Μέισι

Και τώρα, οι επιστήμονες επιβεβαίωσαν επίσημα πόσο ακριβώς παλιό ήταν το σύμπαν κατά τη στιγμή που βλέπουμε τον γαλαξία της Μέισι, καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι αυτό το «βασίλειο» είναι όντως ένα από τα παλαιότερα που έχουν ανακαλυφθεί ποτέ. Οι παρατηρήσεις της ομάδας έδειξαν ότι ο γαλαξίας της Maisie υπήρχε όταν το 13,8 δισεκατομμυρίων ετών σύμπαν είχε ηλικία μόλις 390 εκατομμυρίων ετών, πράγμα απίστευτα νεαρό για την κοσμική μας έκταση.

Αυτό τον καθιστά έναν από τους τέσσερις αρχαιότερους γαλαξίες που έχουν δει ποτέ τα ανθρώπινα μάτια.

«Αυτός ο γαλαξίας υπάρχει σε μια εποχή αρκετά πρώιμη στο σύμπαν που πραγματικά δεν ήμασταν σε θέση να τον δούμε χωρίς το JWST», δήλωσε στο Space.com ο Steven Finkelstein, αστρονόμος στο Πανεπιστήμιο του Τέξας στο Όστιν και κύριος ερευνητής της Cosmic Evolution Early Release Science Survey (CEERS). «Αυτό ήταν το ανεξερεύνητο σύνορο όπου πραγματικά δεν γνωρίζαμε πώς σχηματίστηκαν οι γαλαξίες ή πώς έμοιαζαν μέχρι που πήγαμε και τους ψάξαμε με το JWST. Και όταν ήρθαν τα πρώτα δεδομένα το περασμένο καλοκαίρι, ο γαλαξίας της Maisie ήταν ένας από τους πρώτους γαλαξίες που εντοπίστηκαν τόσο πρώιμα».

Πηγή: ethnos.gr