Για ποιο λόγο οι ναυτιλιακές αυξάνουν τα ναύλα για τη μεταφορά καφέ

Newsroom
Newsroom

Ποια άλλα προϊόντα ενδέχεται να έχουν πρόσθετες συνέπειες

Οι ναυτιλιακές εταιρείες που μεταφέρουν καφέ σε εμπορευματοκιβώτια αύξησαν τις τιμές των ναύλων σε ορισμένα δρομολόγια εξαιτίας των επιθέσεων στην Ερυθρά Θάλασσα που αναγκάζουν τα πλοία να κάνουν παρακάμψεις, δήλωσε την Τετάρτη ο Διεθνής Οργανισμός Καφέ (ICO).

Οι αντάρτες Χούθι από την Υεμένη έχουν εξαπολύσει αρκετές επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα σε εμπορικά πλοία για τα οποία ισχυρίζεται ότι διασυνδέονται με το Ισραήλ ή ότι ταξιδεύουν προς το Ισραήλ, σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους Παλαιστίνιους στη Γάζα.

Οι Χούθι ανακοίνωσαν την Τετάρτη ότι "στόχευσαν" ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που διαχειρίζεται η CMA CGM, λίγες μόνο ημέρες μετά από μια άλλη επίθεση σε πλοίο της Maersk.

Η ICO ανέφερε σε έκθεσή της ότι η κατάσταση στην περιοχή οδήγησε ορισμένες ναυτιλιακές εταιρείες να αναδρομολογήσουν τα ταξίδια τους για να μειώσουν τους κινδύνους, σύμφωνα με το capital.gr.

"Έτσι, για τον καφέ της Νοτιοανατολικής Ασίας και της Ανατολικής Αφρικής καθ' οδόν προς την Ευρώπη, οι ακούσιες συνέπειες περιλαμβάνουν αύξηση του κόστους των ναύλων, καθώς ορισμένες ναυτιλιακές εταιρείες εισήγαγαν προσαυξήσεις για να υπολογίσουν τους πλέον παρατεταμένους χρόνους διέλευσης", ανέφερε η ICO.
Οι Ευρωπαίοι αγοράζουν πολύ καφέ από χώρες της Ασίας, όπως το Βιετνάμ, ο δεύτερος μεγαλύτερος παραγωγός στον κόσμο, και η Ινδονησία. Αγοράζουν επίσης καφέ υψηλής ποιότητας από την Αιθιοπία και την Κένυα στην Ανατολική Αφρική.

Τα προβλήματα στην Ερυθρά Θάλασσα ενδέχεται να έχουν πρόσθετες συνέπειες για τις αγορές καφέ, κακάο και βαμβακιού, καθώς τα εν λόγω γεωργικά προϊόντα μεταφέρονται συνήθως σε εμπορευματοκιβώτια.

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ