Η λύση της Σιγκαπούρης στο κυκλοφοριακό: Τα πανάκριβα αυτοκίνητα

Newsroom
Newsroom

Εδώ και τουλάχιστον δύο δεκαετίες, για να αγοράσει κανείς οποιοδήποτε όχημα πρέπει να κατέχει ένα πιστοποιητικό ιδιοκτησίας, το οποίο ισχύει για δέκα χρόνια.

Για να αποκτήσει κανείς ένα μεγάλο οικογενειακό αυτοκίνητο στη Σιγκαπούρη χρειάζεται πια τουλάχιστον 106.620 δολάρια. Πρόκειται για αποτέλεσμα ενός -επιτυχημένου όπως φαίνεται από το αποτέλεσμα- τεχνάσματος της κυβέρνησης που αξιοποιείται από το 1990 για τη μείωση του κυκλοφοριακού στη χώρα.

Εδώ και τουλάχιστον δύο δεκαετίες, για να αγοράσει κανείς οποιοδήποτε όχημα πρέπει να κατέχει ένα πιστοποιητικό ιδιοκτησίας, το οποίο ισχύει για δέκα χρόνια. Τα πιστοποιητικά αυτά δίνονται σε δημοπρασίες ανά δύο εβδομάδες και η κυβέρνηση παρακολουθεί τον αριθμό τους ανάλογα με τα παλαιότερα αυτοκίνητα που έχουν αποσυρθεί. Ετσι, μετά φόρων και δασμών, η Σιγκαπούρη έχει γίνει πια η ακριβότερη αγορά για απόκτηση αυτοκινήτου στον κόσμο.

Για παράδειγμα, ένα Toyota Camry Hybrid, το οποίο θεωρείται από πολλούς ιδανικό οικογενειακό αυτοκίνητο, στη Σιγκαπούρη κοστίζει περίπου 182.200 δολάρια μαζί με το κόστος του πιστοποιητικού και τους φόρους, δηλαδή τουλάχιστον έξι φορές ακριβότερο σε σχέση με την τιμή του ίδιου αυτοκινήτου στις ΗΠΑ.

Το κόστος του πιστοποιητικού διαφέρει ανάλογα με τον τύπο του οχήματος, εάν είναι μικρό, μεγάλο ή μοτοσυκλέτα. Μετά την άρση των υγειονομικών μέτρων για την πανδημία, τα πιστοποιητικά «χτυπούν» το ένα ρεκόρ μετά το άλλο αφενός λόγω της αυξημένης ζήτησης αφετέρου ενόψει της περικοπής των εκπτώσεων που προγραμματίζει η κυβέρνηση για το 2024.

Το φθηνότερο πιστοποιητικό για απόκτηση αυτοκινήτου κοστίζει περίπου 75.800 δολάρια, σχεδόν τριπλάσιο ποσό σε σχέση με το 2020, όταν υπήρχε χαμηλότερη ζήτηση λόγω πανδημίας.

Σημειώνεται βέβαια ότι η Σιγκαπούρη παρά το σχετικά μικρό της μέγεθος, συγκεντρώνει ένα από τα μεγαλύτερα ποσοστά εκατομμυριούχων διεθνώς. Για τους απλούς πολίτες όμως, με αποδοχές περίπου 51.000 δολαρίων κατά μέσον όρο, η αγορά αυτοκινήτου μπορεί να γίνει δύσκολη υπόθεση.

Από την πλευρά της, η κυβέρνηση θέλει να ενθαρρύνει τον κόσμο να χρησιμοποιεί το δίκτυο των ΜΜΜ, το οποίο θεωρείται ένα από τα καλύτερα στον κόσμο. Τελικά, με πληθυσμό περίπου 5,5 εκατ., στη Σιγκαπούρη κυκλοφορούν λιγότερο από ένα εκατομμύριο ιδιωτικά αυτοκίνητα.


Πηγή: moneyreview.gr 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ