Kamal Ranadive: Η Google τιμά την Ινδή κυτταρική βιολόγο

Ήταν από τους πρώτους ερευνητές που ανέφεραν τη σύνδεση μεταξύ καρκίνου του μαστού και κληρονομικότητας

Την σπουδαία Ινδή βιολόγο, Kamal Ranadive, τιμά σήμερα με το doodle της η Google. Είναι ευρέως γνωστή για την πρωτοποριακή έρευνά της για τον καρκίνο αλλά και για την αφοσίωσή της στη δημιουργία μιας πιο δίκαιης κοινωνίας μέσω της επιστήμης και της εκπαίδευσης.

Γεννήθηκε σαν σήμερα το 1917 στην Πούνε της Ινδίας

Ο πατέρα της είναι αυτός που την ενθάρρυνε να γίνει γιατρός. Σπούδασε βιολογία και το 1949 έκανε διδακτορικό στην κυτταρολογία και τη μελέτη των κυττάρων.

Παράλληλα, εργαζόταν ως ερευνήτρια στο Ινδικό Κέντρο Ερευνών για τον Καρκίνο (ICRC).

Μετά από υποτροφία στο Πανεπιστήμιο «Johns Hopkins» στη Βαλτιμόρη του Μέριλαντ των ΗΠΑ, επέστρεψε στη Βομβάη και στο ICRC, όπου ίδρυσε το πρώτο εργαστήριο καλλιέργειας ιστών της χώρας.

Ως διευθύντρια του Κέντρου και πρωτοπόρος στη μοντελοποίηση της ανάπτυξης καρκίνου μέσα από έρευνα στα ζώα, η Ranadive ήταν από τους πρώτους ερευνητές στη χώρα της που ανέφεραν τη σύνδεση μεταξύ καρκίνου του μαστού και κληρονομικότητας.

Επίσης, είναι από αυτούς που εντόπισαν τους δεσμούς μεταξύ των καρκίνων και ορισμένων ιών.

Η συμβολή της στην ανάπτυξη του εμβολίου κατά της λέπρας

Μεταξύ άλλων, η Ranadive μελέτησε το Mycobacterium leprae, το βακτήριο που προκαλεί λέπρα, και βοήθησε στην ανάπτυξη ενός εμβολίου.

Το 1973, μαζί με 11 συνάδελφους της ίδρυσαν την Ινδική Ένωση Επιστημόνων Γυναικών (IWSA) για να υποστηρίξουν τις γυναίκες σε επιστημονικούς τομείς.

Σήμερα, η Ένωση τους παρέχει υποτροφίες και τους ενθαρρύνει να ασχολούνται με την επιστήμη.

Μετά τη συνταξιοδότησή της το 1989, η Ranadive εργάστηκε σε αγροτικές κοινότητες στη Μαχαράστρα, εκπαιδεύοντας τις γυναίκες ως εργαζόμενες στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης.

Έφυγε από τη ζωή το 2001 όντας 83 ετών.