Ντουμπάι: Η ηλεκτρονική μάθηση κατά τη διάρκεια της πανδημίας

Ντουμπάι: Η ηλεκτρονική μάθηση κατά τη διάρκεια της πανδημίας

Η ηλεκτρονική μάθηση γίνεται ένα μεγαλύτερο κομμάτι της μαθησιακής διαδικασίας

Η ηλεκτρονική μάθηση, ή αλλιώς e-learning, είναι η παροχή εκπαίδευσης και κατάρτισης με ψηφιακά μέσα. Αν και δεν είναι νέα μέθοδος, η ένταξή της σε διάφορους τομείς επιταχύνθηκε λόγω της πανδημίας του Covid-19. Σ' αυτό το σχολείο στο Dubai Hills, όπως και σε πολλά άλλα, τα περισσότερα παιδιά επέστρεψαν στις τάξεις στην αρχή της σχολικής χρονιάς, αλλά εφαρμόζεται ένας συνδυασμός συμβατικής διδασκαλίας και διδασκαλίας εξ αποστάσεως:

«Για μένα προσωπικά, ήταν μια καμπύλη μάθησης. Αντιμετώπισα κοινωνικές προκλήσεις, για να είμαι ειλικρινής. Μου έλειπαν οι μαθητές μου. Μου έλειπε η διδασκαλία, μου έλειπαν οι σχολικές αίθουσες. Νομίζω ότι τα ίδια τα μαθήματα ήταν ακόμα υπέροχα. Αυτό που έφερα σίγουρα στην τάξη είναι η τεχνολογία. Όταν διδάσκω με το iPad, προσπαθώ να ενσωματώσω όλα αυτά τα τεχνικά πράγματα στην τάξη. Υπάρχουν καλά πράγματα και υπάρχουν μεγάλα πλεονεκτήματα» αναφέρει ο Μάικ Κρέιχερ, Επικεφαλής Μαθηματικός στο Διεθνές Σχολείο GEMS.


Σε πολλά σχολεία, η απόφαση να συνεχιστεί η ηλεκτρονική μάθηση ελήφθη από μαθητές και τους γονείς τους. Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, για το ακαδημαϊκό έτος 2020 έως το 2021 το 17% επέστρεψε στη διδασκαλία στην τάξη, ενώ το 83% επέλεξεν να συνεχίσε την εξ αποστάσεως μάθηση:

«Πιστεύω πως υπάρχει ένας ρόλος για την ηλεκτρονική μάθηση. Όλοι μάθαμε πολλά. Προσοχή, όμως, δεν είναι πανάκεια. Στην εκπαίδευση, συχνά λέμε για κάτι ότι είναι το επόμενο καλύτερο πράγμα, που θα τα λύσει όλα. Και φυσικά, δεν θα τα λύσει όλα. Πρέπει απλώς να πάρουμε το καλύτερο κομμάτι του, τις καλύτερες πλατφόρμες, την καλύτερη διδασκαλία. Να πάρουμε ο ένας από τον άλλο τις καλύτερες πρακτικές και να τις μοιράσουμε σε όλο τον κόσμο» επισημαίνει ο Σάιμον Χέρμπερτ, διευθυντής του διεθνούς σχολείου GEMS.

Σχολικές αίθουσες όπως αυτή ήταν για τους περισσότερους από μας ο χώρος εκπαίδευσης. Με το ξέσπασμα της πανδημίας, όμως, η διδασκαλία πέρασε από τα μέρη αυτά στο διαδίκτυο, για λόγους ασφαλείας. Θα γίνει η ηλεκτρονική μάθηση ένα μεγαλύτερο κομμάτι της μαθησιακής διαδικασίας, ή θα δούμε επιστροφή στις σχολικές αίθουσες και τη διαπροσωπική εκπαίδευση;

Σε κάποιους τομείς, η συνδυασμένη μάθηση χρησιμοποιείται ήδη αποτελεσματικά. Αυτό το πρόγραμμα στοχεύει να οπλίσει μαθητές και εκπαιδευτικούς με τις νέες δεξιότητες για το μέλλον: «Ακόμα και πριν την πανδημία, η ομάδα μου κι εγώ συνεχώς υποστηρίζαμε πως η καινοτομία στην εκπαίδευση δεν είναι απλά η μεταφορά του περιεχομένου στο διαδίκτυο. Χρειάζεται καινοτομία και με το πρόγραμμα σπουδών, την παιδαγωγική, τις μεθόδους διδασκαλίας, ακόμα και τον τρόπο με τον οποίο δομείς το μάθημα και τις δραστηριότητες. Αυτό προσπαθούμε να κάνουμε στο Awecademy. Δεν καινοτομούμε μόνο σε τεχνολογικό επίπεδο, αλλά και στο σχεδιασμό εναλλακτικών προγραμμάτων σπουδών και μεθόδων αξιολόγησης» τονίζει η Ράγια Μπιντσάρι, ιδρύτρια και διευθύνουσα σύμβουλος της Awecademy.

Ενώ η ηλεκτρονική μάθηση εφαρμόστηκε για ασφάλεια κατά τη διάρκεια της πανδημίας, πολλοί ανησυχούν για τον αντίκτυπο που είχε στα παιδιά η απουσία από το σχολείο. Με τις τεράστιες εξελίξεις στην τεχνολογία, η ηλεκτρονική μάθηση είναι και μια εμπορικά βιώσιμη επιχειρηματική ιδέα: «Φυσικά, πρόκειται για τη μόνη εκπαιδευτική λύση αυτή τη στιγμή για την πανδημία. Είναι κλιμακούμενη, έχει γεωγραφική εμβέλεια, είναι πολύ οικονομική» τονίζει ο Ντέιβιντ Νορθ από την North Start.

Τα πανεπιστήμια προσφέρουν εδώ και χρόνια μάθηση εξ αποστάσεως. Πολλά αναφέρουν αύξηση στη ζήτηση εξαιτίας του κορονοϊού: «Ξέρω πολύ κόσμο που είχε κάνει μαθήματα στη διάρκεια του lockdown. Νομίζω ότι η επιστήμη της ευημερίας ήταν κάτι που μου μίλησε, γιατί κατά τη διάρκεια αυτών των τελευταίων μηνών με το lockdown, καταλαβαίνοντας τι είναι για μένα η ευημερία και η ευτυχία, ήταν πραγματικά πολύ σημαντικό» σχολιάζει η Μονίκ Μπελ, διευθύνουσα σύμβουλος της Those Guys Events, Studying at Yale University online.

Για πολλούς ενηλίκους και πολλά παιδιά, το e-learning μπορεί να προσφέρει προσόντα και νέες καριέρες. Φαίνεται ότι η συνδυασμένη προσέγγιση, τουλάχιστον στη γενική εκπαίδευση, θα συνεχίσει να κυριαρχεί εδώ στο Ντουμπάι για το εγγύς μέλλον: «Αυτό που κάποτε χρειάζονταν δεκαετίες για να γίνει, τώρα γίνεται σε μερικές εβδομάδες. 500 εκατομμύρια άνθρωποι ήρθαν στη μάθηση μέσω διαδικτύου. Το e-learning είναι καταπληκτικό. Η τεχνολογία είναι σπουδαία, αλλά δεν αντικαθιστά την ανθρώπινη επαφή. Και αυτή η ανθρώπινη επαφή είναι το θέμα. Καθώς μαθαίνουμε περισσότερα, πρέπει επίσης να συνδεόμαστε σε ανθρώπινο επίπεδο όσον αφορά τις σχέσεις, την ενσυναίσθηση, την αγάπη, τη συμπόνοια, την εμπιστοσύνη» υπογραμμίζει ο Ταρίκ Κιουρέισι, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Xponential & Futurist.

Το Ντουμπάι έχει εδώ και καιρό αγκαλιάσει την ηλεκτρονική μάθηση και την καινοτομία, αλλά η ευρεία υιοθέτηση επιταχύνθηκε από την πανδημία. Σε αυτήν τη νέα εποχή, είναι σαφές ότι οι μαθητές, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί αντιμετωπίζουν πολλές προκλήσεις καθώς προχωράμε προς τα εμπρός.

 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ