Τόκιο: "Κάπου υπάρχει ανθρώπινο λάθος" στη σύγκρουση των δύο αεροπλάνων

Newsroom
Newsroom

Συγκλονίζει τον πλανήτη το αεροπορικό δυστύχημα.

Απαντήσεις ως προς το πώς έγινε η σύγκρουση των δυο αεροπλάνων στο αεροδρόμιο Χανέντα του Τόκιο με αποτέλεσμα το A350 να τυλιχθεί στις φλόγες ζητούνται από τις αρμόδιες αρχές.

Για τον λόγο αυτό μια ομάδα Γάλλων εμπειρογνωμόνων της Υπηρεσίας Ερευνών και Αναλύσεων (BEA) πολιτικής αεροπορίας αναμένεται αύριο στην Ιαπωνία, προκειμένου να συμβάλει στην έρευνα για τη σύγκρουση του Airbus της Japan Airlines με αεροπλάνο της ιαπωνικής ακτοφυλακής στο αεροδρόμιο του Τόκιο.

Το Airbus Α350 της ιαπωνικής εταιρείας συγκρούστηκε, κατά την προσγείωσή του στο αεροδρόμιο Χανέντα, με ένα Bombardier Dash 8 της ακτοφυλακής, το οποίο ετοιμαζόταν να απογειωθεί.

Οι 367 επιβάτες και τα 12 μέλη του πληρώματος του Airbus πρόλαβαν να το εκκενώσουν, μολονότι είχε τυλιχθεί στις φλόγες. Οι πέντε από τους έξι επιβαίνοντες στο αεροπλάνο της ακτοφυλακής σκοτώθηκαν. Η ιαπωνική ακτοφυλακή ανακοίνωσε ότι ο πιλότος του αεροσκάφους της διέφυγε, ωστόσο η κατάσταση της υγείας του κρίνεται σοβαρή.

 

Το αεροσκάφος της ακτοφυλακής κατευθυνόταν προς τη βάση του στο αεροδρόμιο της Νιιγκάτα για να παραδώσει βοήθεια στους ανθρώπους που επλήγησαν από τον σεισμό μεγέθους 7,6 βαθμών που ταρακούνησε τη χερσόνησο Νότο και τα περίχωρά της κατά μήκος των ακτών της Θάλασσας της Ιαπωνίας τη Δευτέρα, σύμφωνα με την ακτοφυλακή.

«Το σενάριο της σύγκρουσης αεροσκαφών στο έδαφος είναι το χειρότερο από όλα. Το χειρότερο στην ιστορία αεροπορικό περιστατικό είναι η σύγκρουση δύο 747 στην Τενερίφη,το 1977, με 589 νεκρούς και εκ των υστέρων έχουμε και άλλα. Αυτό θα μπορούσε να είχε εξελιχθεί σε μια τεράστια τραγωδία» τόνισε μιλώντας στην εκπομπή Update και τον Θάνο Σιαφάκα ο Φαίδων Καραϊωσηφίδης, εκδότης και αεροναυπηγός.

Επισήμανε τη σημασία του ότι οι επιβάτες έδειξαν πειθαρχία και υπάκουσαν στις σχετικές εντολές. Όπως είπε «ίσως είναι και η ιδιοσυγκρασία των ανθρώπων στην Ανατολή που έχουν ιδιαίτερη πειθαρχία. Όλα τα αεροπλάνα, τα επιβατικά, είναι σχεδιασμένα να εκκενώνονται μέσα σε 90 δευτερόλεπτα με τις μισές από τις πόρτες εύχρηστες. Δηλαδή στη συγκεκριμένη περίπτωση ένα μεγάλο κομμάτι του αεροπλάνου από τη μια πλευρά φλεγόταν, αλλά από την άλλη πλευρά και μπροστά οι θύρες ήταν εύχρηστες. Από τις μισές θύρες περίπου κατόρθωσαν και βγήκαν επιβάτες και πλήρωμα με μόνο τραυματίες. Το μικρότερο αεροπλάνο ήταν από αυτά που χρησιμοποιούσε η Ολυμπιακή Αεροπορία μέχρι και πολύ πρόσφατα. Ένα δικινητήριο ελικοφόρο, αλλά δεν ήταν επιβατικό, ήταν ένα αεροπλάνο της ακτοφυλακής το οποίο σε κανονικές συνθήκες κάνει περιπολίες».

Ακόμα ο καλεσμένος της ΕΡΤ μίλησε για τρεις παράγοντες που υπεισέρχονται στη συγκεκριμένη περίπτωση: «ο έλεγχος στην προσέγγιση – προσγείωση, ο πύργος ελέγχου δηλαδή. Είναι ο πιλότος του αεροπλάνου που προσγειωνόταν και είναι ο πιλότος του μικρού αεροπλάνου το οποίο από ό, τι φαίνεται παρεισέφρησε στον διάδρομο. Κάπου υπάρχει ένα μεγάλο λάθος από ανθρώπινο παράγοντα. Δεν μπορεί να εξηγηθεί διαφορετικά πως το μικρότερο αεροπλάνο βρέθηκε σε ενεργό διάδρομο στον οποίο προσγειωνόταν ένα άλλο αεροπλάνο. Αυτό είναι αδιανόητο. Δεν μπορεί να συμβεί κάτω από κανονικές συνθήκες. Άρα υπάρχει κάποιο λάθος».

Το αεροδρόμιο Χανέντα στο οποίο έγινε η σύγκρουση είναι ένα από τα δύο διεθνή αεροδρόμια της ιαπωνικής πρωτεύουσας και ένα από τα πιο πολυσύχναστα αεροδρόμια στον κόσμο.

 

 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ