«Top Gun: Maverick»: Η ταινία έχασε επενδυτή από την Κίνα

Newsroom
Newsroom

Λόγω «φόβου» για την αντίδραση του Πεκίνου

Το 2019 η Tencent συμφώνησε να συγχρηματοδοτήσει το «Top Gun: Maverick». Όμως, η ταινία βγαίνει στους κινηματογράφους χωρίς τα χρήματα της κινεζικής εταιρείας τεχνολογίας και δίχως καμία αναφορά στην Tencent, που κάποτε υπερηφανευόταν για τη συμμετοχή της στο φιλμ. 

Στελέχη της Tencent έκαναν πίσω από την παραγωγή της Paramount Pictures ύψους 170 εκατ. δολαρίων, όταν άρχισαν να ανησυχούν ότι το Κομμουνιστικό Κόμμα θα εξοργιστεί για τη σύνδεση της εταιρείας με μία ταινία που τιμά τις αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις, σύμφωνα με πηγές που επικαλείται η Wall Street Journal. 

Αυτό είναι ένα ακόμη παράδειγμα για το πώς οι εντάσεις ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα «αγγίζουν» και το Χόλιγουντ. Στελέχη κινεζικών εταιρειών, που μέχρι πριν από τρία χρόνια έσπευδαν να εκμεταλλευτούν τις ευκαιρίες χρηματοδότησης στο Χόλιγουντ, πλέον τις αποφεύγουν. 

Η Tencent, μία από τις μεγαλύτερες τεχνολογικές εταιρείες στον κόσμο, είναι πίσω από την εφαρμογή μηνυμάτων WeChat, ασχολείται με τα videogame και έχει πλατφόρμα streaming. Υπήρξε μία από τις πολλές κινεζικές εταιρείες που μπήκαν επιθετικά στο Χόλιγουντ, επενδύοντας σε ταινίες. 

Αρχικά έβαλε εκατομμύρια δολάρια για ένα μερίδιο 12,5% στην ταινία, προτού αποχωρήσει, σύμφωνα με πηγές της Wall Street Journal. Στα τέλη του 2019, όταν η Tencent αποσύρθηκε αθόρυβα από την ταινία, εταιρείες στην Κίνα ήταν υπό πίεση να δείξουν αφοσίωση στο Κομμουνιστικό Κόμμα, στο πλαίσιο του αυξανόμενου ελέγχου του Σι Τζινπίνγκ στις επιχειρήσεις της χώρας. 

Αν και οι εντάσεις ΗΠΑ- Κίνας έχουν προκαλέσει προβλήματα στα σχέδια για αρκετές ταινίες τα τελευταία χρόνια, είναι σπάνιο ένας χρηματοδότης να αποσύρεται πλήρως από ένα φιλμ όπως έγινε σε αυτή την περίπτωση, σημειώνει η Wall Street Journal. 

Αρχικά, στελέχη της Paramount εκτιμούσαν ότι το «Top Gun: Maverick» θα είχε ελπίδα να εγκριθεί από τους λογοκριτές της Κίνας και να προβληθεί στους κινηματογράφους, με αναμενόμενα κέρδη περίπου 80 εκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με ανθρώπους που έχουν εργαστεί στην παραγωγή. Η εμπλοκή της Tencent αναμενόταν να βοηθήσει την Paramount στην προώθηση της ταινίας στην Κίνα. Τελικά, το φιλμ δεν πήρε έγκριση για προβολή στη χώρα, μία ακόμη μεγάλη ταινία του Χόλιγουντ που δεν φτάνει σε αυτή την αγορά.  

Τα στελέχη της Paramount ήδη είχαν βρεθεί αντιμέτωπα με τις γεωπολιτικές εντάσεις. Σε ένα πρώτο τρέιλερ της ταινίας, που κυκλοφόρησε το καλοκαίρι του 2019, ο Τομ Κρουζ φορούσε το εμβληματικό τζάκετ του από την αρχική ταινία «Top Gun». Στο φιλμ του 1986, το τζάκετ είχε μεταξύ άλλων τη σημαία της Ιαπωνίας και της Ταϊβάν. Όμως, βλέποντας το τρέιλερ του «Top Gun: Maverick» οι πιο προσεκτικοί παρατήρησαν ότι οι εν λόγω σημαίες είχαν αντικατασταθεί στο τζάκετ.  

Αυτό έγινε έπειτα από πρόταση συμβούλου της Tencent στην ταινία, σύμφωνα με πηγή της Wall Street Journal. Ανησυχούσε ότι οι λογοκριτές της Κίνας ήταν λιγότερο πιθανό να εγκρίνουν την ταινία με αυτές τις σημαίες. Το Πεκίνο αμφισβητεί ανοιχτά την ανεξαρτησία της Ταϊβάν, ενώ υπάρχουν εδώ και δεκαετίες εντάσεις με την Ιαπωνία. 

 

 

Πηγή: Lifo

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ