Αγωνία και αναβρασμός στους σεισμόπληκτους για τις αποζημιώσεις

Ο Παύλος Μπαριτάκης μιλά στα Livetalks και δίνει διευκρινίσεις για τις καθυστερήσεις στην καταβολή των χρημάτων και τα λάθη που εντοπίζονται στις αιτήσεις των δικαιούχων

Σε αναβρασμό και μεγάλη ανησυχία εξακολουθούν να βρίσκονται οι σεισμόπληκτοι κάτοικοι των δήμων που επλήγησαν από τα ρίχτερ της 27ης Σεπτεμβρίου, καθώς πολλοί είναι εκείνοι που δεν έχουν πάρει τις αποζημιώσεις τους από το πρόγραμμα της “Αρωγής” μολονότι έχουν υποβάλει ήδη αιτήσεις για χορήγηση ενίσχυσης κρατικής συνδρομής μέσω της πλατφόρμας arogi.gov.gr.

Χρήματα δεν έχουν μπει στους λογαριασμούς τους, και σαν να μην έφτανε αυτό λαμβάνουν και ειδοποιητήρια για λάθη στις αιτήσεις τους, με αποτέλεσμα να αγωνιούν ότι λόγω της γραφειοκρατίας κινδυνεύουν να χάσουν όσα δικαιούνται.

Για το θέμα αυτό μίλησε στον Κώστα Μπογδανίδη, στα LIVETALKS και στο THEMA Kritis 103,1 ο πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου Κρήτης Παύλος Μπαριτάκης, ο οποίος συνομίλησε με στελέχη του Υπουργείου Οικονομικών μεταφέροντας την αγωνία και την αναστάτωση που επικρατεί στους πληγέντες από τον σεισμό δήμους, και ειδικά στους πολίτες εκείνους που δεν έχουν λάβει ακόμη χρήματα. Όπως επισήμανε ο κ. Μπαριτάκης καταρχήν η “Αρωγή” έχει παραταθεί μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου προκειμένου να υπάρξει ο απαιτούμενος χρόνος για να γίνουν οι διορθώσεις των λαθών στις αιτήσεις των δικαιούχων.

Κατέστησε, όμως, σαφές και μάλιστα με ιδιαίτερη έμφαση ότι οι δικαιούχοι της αποζημίωσης δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να προβούν σε αυθαίρετες παρεμβάσεις στα χαρτιά της αυτοψίας, τα οποία είναι δημόσια έγγραφα και δεν γίνεται να παραποιηθούν, ακόμη και αν έχουν προφανή λάθη. “Αν γίνουν παρεμβάσεις” σημείωσε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου “τότε δεν θα μπορεί στη συνέχεια το έγγραφο να ταυτοποιηθεί”.

Όσο για τα ειδοποιητήρια που έφτασαν στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο πολλών σεισμόπληκτων δικαιούχων και στα οποία γίνεται αναφορά σε πιθανά λάθη που εντοπίστηκαν στις αιτήσεις τους για την αποζημίωση, ο κ. Μπαριτάκης τόνισε τα e-mails αυτά εστάλησαν ομαδικά σε όλους όσοι δεν έχουν λάθη ακόμη χρήματα, ανεξάρτητα από το αν έχουν όντως λάθη ή όχι οι αιτήσεις τους. Συνεπώς, όσοι δικαιούχοι δεν μπορούν να εντοπίσουν λάθη με τη συνδρομή των λογιστών τους, θα πρέπει να κάνουν υπομονή και να περιμένουν.

Μεταξύ άλλων, και αναφερόμενος στα λάθη που εντοπίζονται ο πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου σημείωσε ότι οι αστοχίες έχουν ομαδοποιηθεί σε τρεις κατηγορίες λαθών και οφείλονται ως επί το πλείστον στην απουσία του εντύπου αυτοψίας, ή σε λανθασμένα στοιχεία στο έντυπο ή το ακίνητο στο οποίο προκλήθηκαν ζημιές δεν ταυτοποιείται.

Ακούστε όλα όσα είπε ο κ. Μπαριτάκης στο ηχητικό που ακολουθεί:

 

Η ανακοίνωση του Δήμου Μινώα Πεδιάδας

Την ίδια ώρα, η δημοτική αρχή Μινώα Πεδιάδας ζητά να δοθεί παράταση στην όλη διαδικασία και να δοθούν επιπλέον διευκρινίσεις για τα προβλήματα που έχουν παρουσιαστεί. Πιο συγκεκριμένα στη σχετική ανακοίνωση σημειώνονται τα εξής:

Τις τελευταίες ημέρες μεγάλος αριθμός σεισμόπληκτων συμπολιτών μας που έχει υποβάλλει αίτηση για χορήγηση ενίσχυσης κρατικής αρωγής (μέσω της πλατφόρμας arogi.gov.gr), έχει λάβει ενημερωτικό ηλεκτρονικό μήνυμα από την ΑΑΔΕ, σχετικά με την αδυναμία διεκπεραίωσης της σχετικής αίτησης τους. Μετά από επικοινωνία του Δημάρχου Μανώλη Φραγκάκη και στελεχών της διοίκησης του Δήμου με τα καθ’ ύλην αρμόδια υπουργεία,  γίνονται γνωστά τα εξής:

Τα εν λόγω ηλεκτρονικά μηνύματα έχουν αποσταλεί στους σεισμόπληκτους που δεν έχουν λάβει έως σήμερα ενίσχυση κρατικής αρωγής, λόγω του ότι οι αιτήσεις ή τα δικαιολογητικά  που έχουν υποβάλλει μέσω της πλατφόρμας arogi.gov.gr έχουν τυπικά σφάλματα ή προβλήματα ταυτοποίησης.

Ειδικότερα τα κύρια σφάλματα που έχουν εντοπιστεί στις υποβληθείσες αιτήσεις και πρέπει να διορθωθούν από τους αιτούντες (είτε από τους ίδιους, είτε από τους λογιστές τους) είναι τα εξής:

(α) Δεν επισυνάφθηκε το Δελτίο Ταχείας Αυτοψίας ή το Δελτίο επανελέγχου ή αν έχει επισυναφθεί το αρχείο, είναι κατεστραμμένο ή δυσανάγνωστο και ως εκ τούτου πρέπει να σαρωθεί εκ νέου και να επανυποβληθεί.

(β) Δεν ταυτίζονται τα στοιχεία της αίτησής με τα στοιχεία του Δελτίου ταχείας αυτοψίας/Δελτίου επανελέγχου (για παράδειγμα: διαφορετικό Όνομα, ΑΦΜ κλπ στην αίτηση και στο Δελτίο Ελέγχου)

(γ) Δεν ταυτίζονται τα στοιχεία του περιγραφόμενου ακινήτου μεταξύ της αίτησής και του Δελτίου ταχείας αυτοψίας/Δελτίου επανελέγχου

Με βάση τα παραπάνω, οι σεισμόπληκτοι που έχουν λάβει το παραπάνω μήνυμα θα πρέπει μέχρι τις 14/02/2022 να εντοπίσουν το σφάλμα στην αίτηση τους και να το διορθώσουν - εφόσον αυτό είναι εφικτό – υποβάλλοντας εκ νέου με τροποποίηση τα ορθά στοιχεία στην πλατφόρμα arogi.gov.gr.

Σημειώνεται ότι για τις περιπτώσεις όπου δεν είναι τεχνικά ή χρονικά εφικτό να γίνει διόρθωση των σφαλμάτων, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να προχωρήσουν τη διαδικασία σύνταξης φυσικού φακέλου για τη χορήγηση/έγκριση της στεγαστικής συνδρομής – σύμφωνα με τη σχετική ΚΥΑ - παρακάμπτοντας τη διαδικασία της πρώτης αρωγής, η οποία – ούτως ή άλλως – λειτουργεί ως προκαταβολή έναντι της στεγαστικής συνδρομής και για την οποία απαιτείται δεσμευτικά η σύνταξη πλήρους φακέλου.

Τέλος και προκειμένου να υπάρξει διευκόλυνση των σεισμόπληκτων ως προς την ανωτέρω διαδικασία, ο Δήμαρχος Μανώλης Φραγκάκης έχει αιτηθεί προς τον αρμόδιο υφυπουργό κ. Χρήστο Τριαντόπουλο την παράταση λειτουργίας  της πλατφόρμας arogi.gov.gr,  ώστε να διορθωθούν οι αιτήσεις και να ολοκληρωθεί απρόσκοπτα η υποβολή αυτών από τους εν δυνάμει δικαιούχους".

Διαβάστε επίσης:

ΑΑΔΕ: Γιατί κάποιοι σεισμόπληκτοι δεν παίρνουν αποζημιώσεις

Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη και το Ηράκλειο

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ