Αποσυμφόρηση του κέντρου με σχέδιο και αλλαγή νοοτροπίας

Σε εφαρμογή το σύστημα στάθμευσης για τους μόνιμους κατοίκους - Στα σκαριά τρίτο δρομολόγιο των mini bus

Από την ερχόμενη Τρίτη, 9 Ιουνίου αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή το σύστημα στάθμευσης αποκλειστικά για τους μόνιμους κατοίκους του ιστορικού κέντρου του Ηρακλείου, ενώ την ίδια στιγμή ο χρόνος μετρά αντίστροφα και για την επαναλειτουργία και των δύο γραμμών mini bus.

Κι όλα αυτά, ενόσω βρίσκεται στα σκαριά κι ένα τρίτο δρομολόγιο από και προς τα νότια προάστια.

Η σταδιακή και ομαλή κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση του ιστορικού κέντρου του Ηρακλείου απαιτεί σχέδιο, το οποίο ως φαίνεται έχει θέσει σε εφαρμογή η δημοτική αρχή. Προϋποθέτει όμως και αλλαγή... νοοτροπίας.

“Προς τα εκεί πάμε” λέει ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων κ. Γιάννης Αναστασάκης. “Οι πρόσφατες πεζοδρομήσεις έχουν δείξει τον δρόμο. Η καραντίνα που μας έβαλε σε μία λογική νέων συνηθειών, επίσης έδειξε τον δρόμο” θα προσθέσει, καλώντας να “αξιοποιήσουμε αυτή την καλή χρονική στιγμή, για να επενδύσουμε ακόμα περισσότερο στις καλές μας συνήθειες”.

Ο κ. Αναστασάκης θα αναλύσει εκτενέστερα το σκεπτικό του: “Η κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση του ιστορικού κέντρου μπορεί να γίνει εάν μπούμε στη λογική να χρησιμοποιήσουμε εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης, όπως είναι τα mini bus, το ποδήλατο, ακόμα και να κινηθούμε με τα πόδια – είναι μικρές οι αποστάσεις στο Ηράκλειο, κι από πολλές περιοχές δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να βγάζουμε το ΙΧ από τη θέση του και να ξοδεύουμε ώρες, χρήματα και να ρυπαίνουμε το περιβάλλον”.

Δυνατότητα και για άλλες θέσεις

Από την ερχόμενη Τρίτη, λοιπόν, ένα “δίκαιο” όπως το χαρακτηρίζει ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων αίτημα των κατοίκων του ιστορικού κέντρου ικανοποιείται, τίθεται σε εφαρμογή.

Οι μόνιμοι κάτοικοι του κέντρου θα μπορούν να παρκάρουν πιο εύκολα εντός των τειχών.

“Ήταν μία πολύμηνη και πολύ απαιτητική διαδικασία και από νομικής και από συγκοινωνιακής άποψης. Χαίρομαι ιδιαιτέρως που οι συναργάτες μας κατάφεραν να το φέρουν εις πέρας” σχολιάζει ο κ. Αναστασάκης.

Η Λότζια ζήτησε ήδη τη συνδρομή της Δημοτικής Αστυνομίας και της Τροχαίας, προκειμένου να υπάρχει αστυνόμευση και “οι πραγματικοί δικαιούχοι να βρίσκουν θέσεις να παρκάρουν” σημειώνει ο κ. Αναστασάκης, παραδεχόμενος ότι “σίγουρα θα χρειαστούν εβδομάδες προσαρμογής ώστε να μάθουμε όλοι πώς δουλεύει το συγκεκριμένο σύστημα”.

Οι δικαιούχοι μέχρι στιγμής είναι 522. “Έχουμε τη δυνατότητα να δώσουμε κι άλλες θέσεις, εκατοντάδες για όσους δεν πρόλαβαν” προσθέτει ο κ. Αναστασάκης, θυμίζοντας ότι προ μηνών οι οδηγοί είχαν τη δυνατότητα δωρεάν στάθμευσης “και στο Παγκρήτιο και στο λιμάνι”, αλλά και ανέξοδης μεταφοράς από και προς το κέντρο με τα mini bus.

Η πανδημία σταμάτησε τα δρομολόγια, τα οποία ωστόσο θα ξεκινήσουν ξανά εντός του καλοκαιριού.

Όσο για την τρίτη γραμμή, που θα εξυπηρετεί τα νότια προάστια, η... έδρα της θα είναι στο σημείο όπου βρίσκεται το ΕΚΑΒ, στη λεωφόρο Κνωσού, ενώ κάτω από τη γέφυρα θα υπάρχει ο χώρος για την δωρεάν στάθμευση.

"Θέλουμε ένα κέντρο με ζωή"

“Με αυτή την πολύπλοκη εξίσωση φροντίζουμε οι εργαζόμενοι και οι επισκέπτες του κέντρου που θέλουν για κάποιες ώρες να βρεθούν στο ιστορικό κέντρο, να έχουν μία δυνατότητα χωρίς να μπαίνουν σε έξοδα, αλλά και χωρίς να επιβαρύνουν με δέσμευση των λιγοστών παρόδιων θέσεων για κάποιες ώρες της ημέρας” επισημαίνει ο κ. Αναστασάκης.

Οι δυσκολίες στάθμευσης είναι μία από τις κυριότερες αιτίες εγκατάλειψης της στέγης στο ιστορικό κέντρο.

“Αυτό δεν είναι επιθυμητό” αντικρούει ο αρμόδιος αντιδήμαρχος. “Εμείς θέλουμε ένα κέντρο με ζωή, με τους μόνιμους κατοίκους, τους επισκέπτες και την εμπορική δραστηριότητα, σε μία ισορροπία” καταλήγει.

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ