ΒΟΑΚ: Το 2022 τα πρώτα έργα, το 2024 σε πλήρη ανάπτυξη όλα τα εργοτάξια

"Το έργο του ΒΟΑΚ έχει τα τρία βασικά “Χ”, δηλαδή χρονοδιάγραμμα, χρηματοδότηση, χάραξη", είπε ο Γ. Κεφαλογιάννης

Το 2024 θα είναι η χρονιά σταθμός για τον ΒΟΑΚ καθώς τότε, σύμφωνα με τον υφυπουργό Μεταφορών, Γιάννη Κεφαλογιάννη, θα είναι σε πλήρη ανάπτυξη όλα τα εργοτάξια κατά μήκος του άξονα. Στο συνέδριο που διοργανώθηκε από το ΤΕΕ/ΤΑΚ ο κ. Κεφαλογιάννης ξεδίπλωσε όλη την στρατηγική που ακολουθείται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Το διπλό έργο είναι αυτή την εποχή σε διαδικασία ωρίμανσης, επίκεντρο των οποίων είναι οι περιβαλλοντικές μελέτες. “Αφού εξασφαλίσαμε ένα μεγάλο μέρος της χρηματοδότησης για την κατασκευή του ΒΟΑΚ από το Ταμείο Ανάκαμψης, προχωράμε μπροστά με σταθερά βήματα.

Με την καθοδήγηση του υπουργού Κώστα Καραμανλή ξεμπλοκάρουμε όσα ζητήματα εμπόδιζαν επί δεκαετίες την ωρίμανση και υλοποίηση του εθνικής σημασίας εμβληματικού έργου, του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης” σημείωσε ο υφυπουργός Μεταφορών που τόνισε πως ο ΒΟΑΚ είναι μια υποδομή που θα εκτινάξει την οικονομική ανάκαμψη του νησιού, αλλά κυρίως θα συμβάλει στην αύξηση της οδικής ασφάλειας.

Το έργο έχει εξασφαλισμένα τα τρία “Χ”

Όπως αναφέρθηκε από τον κ. Κεφαλογιάννη, το έργο του ΒΟΑΚ έχει τα τρία βασικά “Χ”, δηλαδή χρονοδιάγραμμα, χρηματοδότηση, χάραξη. Μέσα στο 2022 όπως εκτίμησε ο υφυπουργός κάποια τμήματα θα ξεκινήσουν να κατασκευάζονται και το 2024 το έργο θα είναι σε πλήρη εξέλιξη. Μεγάλος στόχος είναι στο τέλος της τρέχουσας δεκαετίας να παραδοθεί ένας νέος, ασφαλής, σύγχρονος αυτοκινητόδρομος.

Παράλληλα, αναδείχθηκαν οι επιμέρους παρατηρήσεις-προτάσεις του ΤΕΕ/ΤΑΚ (που έχουν υιοθετηθεί και από το Περιφερειακό Συμβούλιο και τα εμπλεκόμενα Δημοτικά Συμβούλια Χερσονήσου και Αγίου Νικολάου) σε δύο βασικούς άξονες: στην ανάγκη ειδικής μέριμνας και δρομολόγησης αντιπλημμυρικών έργων και παρεμβάσεων διευθέτησης ρεμάτων κατά μήκος του νέου ΒΟΑΚ, ιδίως στην ευρύτερη περιοχή Χερσονήσου-Μαλίων και στην ανάγκη εξασφάλισης άρτιας εναλλακτικής κυκλοφοριακής λύσης ώστε να εξυπηρετούνται κάποιες τοπικές κινήσεις.

Για το έργο Χερσόνησος-Νεάπολη του ΒΟΑΚ, το ΤΕΕ/ΤΑΚ έχει στείλει ένα αναλυτικό υπόμνημα με μια σειρά από παρατηρήσεις-προτάσεις επί της ΜΠΕ. Προτάσεις που έχουν τύχει καθολικής αποδοχής στο θέμα των όμβριων υδάτων και στο πώς, με τη διευθέτηση ρεμάτων, θα μπορέσουμε να αποτρέψουμε μελλοντικά προβλήματα και κινδύνους. Όπως επίσης και στο ζήτημα του λεγόμενου παράπλευρου δικτύου του αυτοκινητοδρόμου, ώστε να υπάρχει μια σωστή εναλλακτική λύση για να εξυπηρετούνται μικρές, τοπικές μετακινήσεις.

Το έργο

Σήμερα το έργο του αυτοκινητόδρομου ΒΟΑΚ προχωρά όπως είχε ανακοινωθεί πριν από λίγες εβδομάδες. Πιο αναλυτικά, μελετάται πλέον ενιαία το έργο από τον Κίσσαμο ως τη Σητεία, με προδιαγραφές σύγχρονου δρόμου και “κλείδωσε” η χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και το ΕΣΠΑ.

Η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) για το τμήμα Χερσόνησος- Νεάπολη κατατέθηκε στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και ξεκίνησε η δεύτερη φάση του διαγωνισμού. Παράλληλα, οριστικοποιήθηκε επίσης η χάραξη και κατατέθηκε στο ΥΠΕΝ η ΜΠΕ για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο.

Από το καλοκαίρι του 2019 έχουν ανατεθεί 16 μελέτες για τη συνολική ωρίμανση του έργου. Ανατέθηκαν οι μελέτες για το τμήμα Κίσσαμος – Χανιά, που θα αποτελέσει προαίρεση στη σύμβαση παραχώρησης. Το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, μήκους 15 χλμ, θα δημοπρατηθεί ως τις αρχές του 2022, ως δημόσιο έργο με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.

 

 

Δείτε επίσης:

Εκδήλωση για τον ΒΟΑΚ από το ΤΕΕ-ΤΑΚ

Συνέδριο του ΤΕΕ/ΤΑΚ για παρουσίαση μελετών ΒΟΑΚ

 

Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη

 

 

Πηγή: ypodomes.gr

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ