ΒΟΑΚ... στα λόγια και στις διακηρύξεις!

ΒΟΑΚ... στα λόγια και στις διακηρύξεις!

Μελέτες και διακηρύξεις για τον ΒΟΑΚ, αλλά επί της ουσίας καμία είδηση και μόνο λόγια για το πολύπαθο έργο της Κρήτης

Σύσκεψη του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών Γιάννη Κεφαλογιάννη και του Γενικού Γραμματέα Υποδομών Γιώργου Καραγιάννη έλαβε χώρα την Πέμπτη με την Περιφερειακή Ένωση Δήμων Κρήτης.

Είδηση, όμως, δεν βγήκε από τη συνάντηση, σε ό,τι αφορά τον πολύπαθο ΒΟΑΚ με την πορεία υλοποίησής του να παραμένει στην... αφετηρία δίχως να υπάρχει κάποια ουσιαστικά εξέλιξη.

Από την πλευρά τους, οι Κεφαλογιάννης και Καραγιάννης ενημέρωσαν τους εκπροσώπους της ΠΕΔ Κρήτης σχετικά με το στάδιο στο οποίο βρίσκεται η εκπόνηση των Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ), που αποτελούν θεμελιώδη προϋπόθεση για τη δημοπράτηση του έργου. Κι εδώ ακριβώς έρχεται το σημαντικό κομμάτι από τη σχετική συνάντηση και έχει να κάνει με την απραγία στο θέμα του ΒΟΑΚ.

Συγκεκριμένα, με βάση το πλάνο των Υπηρεσιών του Υπουργείου, η σχετική Μελέτη για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη αναμένεται να υποβληθεί εντός του προσεχούς Φεβρουαρίου στην αρμόδια διεύθυνση του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για διαβούλευση, ενώ η αντίστοιχη Μελέτη για το τμήμα Χανιά – Χερσόνησος, προβλέπεται να υποβληθεί τον Απρίλιο του 2021. 

Επίσης, ο συνολικός σχεδιασμός περιλαμβάνει την κατασκευή Οδικού Άξονα από την Κίσσαμο μέχρι τη Σητεία. Εδώ να σημειωθεί ότι αυτό το κομμάτι πρόκειται για ένα μεγάλο σε έκταση οδικό έργο με υψηλές τεχνικές απαιτήσεις, όπως η δημιουργία πλήθους σηράγγων και γεφυρών.

Όσον αφορά στο τμήμα Άγιος Νικόλαος – Σητεία, προβλέπεται να ληφθεί μέριμνα για τη χρηματοδότηση της ολοκλήρωσης του συνόλου των απαιτούμενων μελετών και στη συνέχεια η προώθηση του αιτήματος για ένταξη του έργου σε συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα.

Όπως γίνεται αντιληπτό, ουσιαστική εξέλιξη δεν υπήρξε μετά τη συνάντηση παρά μόνο ενημέρωση. Δύο χρόνια έχουν περάσει ήδη και αυτό που ηχεί στα αυτιά σε επαναλαμβόμενο ρυθμό είναι η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, ενώ στο κομμάτι της χρηματοδότησης το ερωτηματικό παραμένει. Κυρίως σε ό,τι αφορά το δύσκολο κομμάτι από την Κίσσαμο μέχρι τη Σητεία που όπως προαναφέραμε απαιτεί μία σειρά έργων και κατασκευών.

Κεφαλογιάννης: "Βρισκόμαστε στο καθοριστικό στάδιο"

Μετά τη συνάντηση, ο κ. Κεφαλογιάννης δήλωσε: «Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής έχει θέσει ως ύψιστη προτεραιότητα την κατασκευή του σύγχρονου Βόρειου Οδικού Άξονα της Κρήτης. Από το καλοκαίρι του 2019, με την επίβλεψη και του Γενικού Γραμματέα Υποδομών κ. Γιώργου Καραγιάννη, έχουν γίνει μέχρι σήμερα όλα τα απαιτούμενα βήματα ώστε το εθνικής σημασίας αυτό οδικό έργο να μπει επιτέλους σε τροχιά υλοποίησης. Βρισκόμαστε στο καθοριστικό στάδιο της προετοιμασίας υποβολής των Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και είχαμε σήμερα την ευκαιρία να ενημερώσουμε διεξοδικά τους εκπροσώπους των τοπικών κοινωνιών και να ακούσουμε τις απόψεις τους».

Κουράκης: "Να φύγουμε από τις διακηρύξεις και να περάσουμε στο στάδιο της εφαρμογής"!

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της ΠΕΔ Γιάννης Κουράκης υπογράμμισε: «Παρουσιάσαμε στην ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών τις θέσεις της ΠΕΔ Κρήτης και παράλληλα εκφράσαμε την αγωνία αλλά και την απαίτηση της κοινωνίας της Κρήτης να αποκτήσει ένα σύγχρονο, ευρωπαϊκών προδιαγραφών αυτοκινητόδρομο, από την Σητεία μέχρι την Κίσαμο. Επιτέλους, πρέπει να φύγουμε από τις διακηρύξεις και να περάσουμε στο στάδιο της εφαρμογής, προκειμένου να έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα, έναν οδικό άξονα προκειμένου να έχουμε ποιότητα μεταφορικού έργου, ασφάλεια και θα βοηθήσει στην ανάπτυξη της Κρήτης. Θα παρακολουθούμε την πορεία του έργου με βάση τα όσα μας εκτέθηκαν σήμερα για να διασφαλιστεί η απόλυτη υλοποίηση του έργου."

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ