Δεν υπάρχει λογική στο «λουκέτο», λένε οι ιδιοκτήτες φροντιστηρίων και κέντρων ξένων γλωσσών

Κατερίνα Μυλωνά
Κατερίνα Μυλωνά

Αναρωτιούνται γιατί ενώ ανοίγουν τα σχολεία και της δευτεροβάθμιας, ο κλάδος τους εξακολουθεί να κάνει μάθημα με εξ αποστάσεως διδασκαλία. Τονίζουν πως τα μέτρα τηρούνται, ενώ η πανδημία έχει προκαλέσει σημαντικό πλήγμα στα έσοδά τους.

Προσπαθούν αλλά μάταια βρίσκουν κάποια λογική βάση στην απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να παραμείνει το λουκέτο στα φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης και τα κέντρα ξένων γλωσσών, τη στιγμή που ανοίγουν και τα Γυμνάσια, Λύκεια και ΕΠΑΛ. Πέρα από το γεγονός πως οι μαθητές σε κάθε τμήμα είναι λιγότεροι από ό,τι στα δημόσια σχολεία, οι εκπρόσωποι του κλάδου θεωρούν πως το δια ζώσης μάθημα δεν μπορεί να συγκριθεί με την τηλεκπαίδευση.

Παράλληλα, τονίζουν πως η πανδημία έχει καταφέρει ένα ισχυρό πλήγμα στα έσοδά τους.

«Αλωνίζουν τα ιδιαίτερα»

Ο πρόεδρος του συλλόγου ιδιοκτητών φροντιστηρίων μέσης εκπαίδευσης Ηρακλείου, κ. Μανώλης Καζαντζάκης, αναφέρει στο Cretalive πως η απόφαση δεν έχει καμία λογική. Από τη μία πλευρά, ανοίγουν τα σχολεία με 27αρια τμήματα, ενώ τα φροντιστήρια μένουν κλειστά με έξι και επτά μαθητές και αίθουσες, όπου το μάθημα γίνεται με ένα παιδί ανά δύο τετραγωνικά μέτρα.

Πρόκειται για χώρους ελεγχόμενους, τη στιγμή που στην αγορά βλέπουμε κοσμοσυρροή, και όμως, τα μαγαζιά λειτουργούν κανονικά.

Στο επιχείρημα ότι στα φροντιστήρια κάνουν μάθημα παιδιά από διάφορα σχολεία, ο κ. Καζαντζάκης απαντά πως και στα σχολεία υπάρχουν εκπαιδευτικοί που μοιράζουν το ωράριό τους σε διαφορετικά σχολεία. Συνεπώς, ούτε αυτό ευσταθεί.

«Αυτή τη στιγμή αλωνίζουν σε όλες τις πόλεις τα παράνομα ιδιαίτερα, από το δημόσιο και τον ιδιωτικό χώρο. Ακόμα και στην καραντίνα, καθηγητές πηγαίνουν στα σπίτια των παιδιών. Οπότε, για ακόμα μια φορά, δίνουμε ένα όπλο να ελέγχει κάποιος με παράνομο τρόπο τη συγκεκριμένη αγορά», σχολιάζει ο κ. Καζαντζάκης.

Όπως λέει, τα φροντιστήρια, όπως όλες οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, πλήττονται από διάφορες πολιτικές και ακόμα περισσότερο από την πανδημία. Υπάρχει μία κρατική βοήθεια, που σε ένα μικρό βαθμό λύνει το πρόβλημα. Τα φροντιστήρια αναφέρονται σε μεσαίες και χαμηλές οικονομικά τάξεις, που επίσης έχουν πληγεί. Αυτό αποτελεί ακόμα ένα χαστούκι για τον κλάδο.

«Ανεξήγητη απόφαση»

Ο πρόεδρος του συλλόγου ιδιοκτητών κέντρων ξένων γλωσσών PALSO Ηρακλείου, κ. Νίκος Κουταλάκης, αναφέρει πως «δεν κατανοούμε το λόγο που παραμένουμε κλειστά». Όπως λέει, οι συνθήκες του μαθήματος στα φροντιστήρια είναι άψογες, οι αίθουσες τηρούν τις κατάλληλες προδιαγραφές, οι αποστάσεις κρατούνται. Έχουν ληφθεί και επιπλέον μέτρα για να μη συγχρωτίζονται οι μαθητές. Οι αίθουσες που χρησιμοποιούνται έχουν αυξηθεί, δεν υπάρχουν περισσότεροι από έξι ή επτά μαθητές σε μία τάξη, που είναι γύρω στα 15 τετραγωνικά μέτρα.

«Τα παιδιά στα φροντιστήρια είναι σίγουρα ασφαλή», τονίζει ο κ. Κουταλάκης.

Για την εξ αποστάσεως διδασκαλία, τονίζει πως όλοι οι καθηγητές έχουν ανάγει την ξενόγλωσση εκπαίδευση σε υψηλά στάδια, χρησιμοποιούν σύγχρονες μεθόδους εξέτασης και αξιολόγησης των μαθητών και τα παιδιά είναι πιο μελετηρά και από πριν. Η ύλη, παράλληλα, προχωράει σε πολύ ικανοποιητικό βαθμό, ακόμα και πιο γρήγορα από την δια ζώσης εκπαίδευση.

Ωστόσο, η επαφή δεν μπορεί να αντικατασταθεί, ειδικά για τα μικρά παιδιά. Ο καθηγητής κοιτάει στα μάτια έναν μαθητή και ακόμα δεν είναι σίγουρος ότι έχει καταλάβει την παράδοση, ειδικά μέσα από την οθόνη ενός υπολογιστή.

Ο κ. Κουταλάκης αναρωτιέται γιατί το Υπουργείο έλαβε τέτοια απόφαση, από τα φροντιστήρια δε δημιουργούν νέες εστίες μετάδοσης του ιού, τα παιδιά είναι όλο το πρωί στο σχολείο με τόσους συμμαθητές και εκπαιδευτικούς.

Παράλληλα, η κατάσταση έχει επιβαρύνει οικονομικά τα φροντιστήρια, πολλές πληρωμές δε γίνονται, τα έσοδα, λοιπόν, είναι μειωμένα, τη στιγμή που τα έξοδα «τρέχουν» με τους ίδιους ρυθμούς. Εξάλλου, οι καθηγητές δεν είναι σε αναστολή αλλά σε καθεστώς τηλεργασίας.

Φωτογραφία εξωφύλλου: Unsplash

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ