Ε.Π.Κ.Κρήτης: Οδηγίες προς τους καταναλωτές, για αγορά πετρελαίου θέρμανσης

Ε.Π.Κ.Κρήτης: Οδηγίες προς τους καταναλωτές, για αγορά πετρελαίου θέρμανσης

Τί να προσέχουν οι καταναλωτές

 

 

Ενόψει, της έναρξης της χειμερινής περιόδου και σχετικά  με τη διακίνηση /εμπορία πετρελαίου θέρμανσης, η Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, εξέδωσε ανακοίνωση, παραθέτοντας χρήσιμες συμβουλές προς τους καταναλωτές, αναφορικά με το πετρέλαιο θέρμανσης.

Οι συμβουλές:

  1. Έρευνα αγοράς

Απαραιτήτως κάνουμε έρευνα αγοράς για την εξασφάλιση καλής τιμής.

Η τιμή του πετρελαίου μπορεί να διαμορφώνεται ελεύθερα στην αγορά, αλλά υπάρχει διαφορά από πρατήριο σε πρατήριο και από εταιρεία σε εταιρεία.

Απαραίτητο επίσης είναι να ελέγχουμε την τιμή της πινακίδας, πριν παραγγείλουμε (τα πρατήρια καυσίμων υποχρεούνται να αναγράφουν τις τιμές των καυσίμων, σε φωτεινές πινακίδες, εμφανείς, στους καταναλωτές).

Οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να ενημερώνονται για τις τιμές των καυσίμων από το Παρατηρητήριο Υγρών Καυσίμων της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή.

  1. Μέτρα ασφαλείας

Κατά την παραλαβή του πετρελαίου πρέπει να τηρούνται όλα τα ενδεδειγμένα μέτρα ασφαλείας προς αποφυγή ατυχημάτων.

  1. Απαραίτητη η Ογκομέτρηση, της δεξαμενής

Πρέπει να υπολογίσουμε την χωρητικότητα της δεξαμενής.

Ο υπολογισμός της χωρητικότητας, είναι εύκολος εφόσον η δεξαμενή έχει σχήμα ορθογωνίου παραλληλεπιπέδου, γίνεται πολλαπλασιασμός των διαστάσεων της (μήκος, πλάτος,ύψος) σε μέτρα.

Το αποτέλεσμα είναι ο όγκος της δεξαμενής σε κυβικά μέτρα, που όταν πολλαπλασιαστεί επί 1.000 μας δίνει την χωρητικότητα της δεξαμενής σε λίτρα.

  1. Καθαρισμός καυστήρα

Πριν αναψουμε τον καυστήρα μας, θα πρέπει να τον καθαρίσουμε και  είναι αναγκαίο να πραγματοποιείται, τουλάχιστον μία φορά το χρόνο, συντήρηση – ρύθμιση του συστήματος της κεντρικής θέρμανσης.

Η συντήρηση αποτελεί προϋπόθεση, για λιγότερη κατανάλωση πετρελαίου και, επομένως, εξοικονόμηση χρημάτων.

  1. Σωστή διαχείριση σε πολυκατοικία

Ο Διαχειριστής της πολυκατοικίας θα πρέπει να γράψει το ύψος της δεξαμενής πριν και μετά την παράδοση του πετρελαίου, στην απόδειξη παραλαβής.

Σε περίπτωση που η δαπάνη για την αγορά πετρελαίου θέρμανσης βαρύνει από κοινού πολυκατοικίες-διπλοκατοικίες κ.λπ. και υπάρχει επαγγελματική διαχείριση, στις αποδείξεις λιανικής πώλησης οι οποίες είναι από θεωρημένα χειρόγραφα στελέχη, αναγράφεται ο Α.Φ.Μ. του προσώπου (φυσικού ή νομικού) που ασκεί την επαγγελματική διαχείριση και το ονοματεπώνυμο και το πατρώνυμο του εκπροσώπου εκ των συνιδιοκτητών ή ενοίκων του κτιρίου που έχει συν αποφασισθεί και οριστεί ως συνδιαχειριστής.

Επίσης αναγράφεται, ο κωδικός ηλεκτρονικής πληρωμής του λογαριασμού ηλεκτρικού ρεύματος του κτιρίου που προμηθεύεται το πετρέλαιο θέρμανσης, η διεύθυνση, η ώρα παράδοσης, η ποσότητα, η συνολική αξία και ο αριθμός κυκλοφορίας του φορτηγού αυτοκινήτου ιδιωτικού ή δημοσίου. κ.λπ.)

Τι να προσέχουμε για να μην εξαπατηθούμε από τον προμηθευτή μας:

  • Να μην είναι παραποιημένος ο μετρητής βυτιοφόρου: Είναι μία μορφή κλοπής του καταναλωτή, κατά την παράδοση του πετρελαίου θέρμανσης. Φυσιολογικά ο μετρητής είναι κατασκευασμένος έτσι που να μετρά μόνο την ροή του πετρελαίου.
  • Παράδοση με προ μέτρηση: Να είστε παρόντες στην παράδοση, εάν γίνεται να υπάρχει και δεύτερο πρόσωπο και να ελέγχονται όλες οι λεπτομέρειες της παράδοσης. Βεβαιωθείτε ότι στην προ μέτρηση, το μέτρο πρέπει να ακουμπά στον πυθμένα της δεξαμενής.
  • Ελέγχετε, ώστε το μέτρο να μην λυγίζει και ότι κατά την επιμέτρηση τοποθετείται κατακόρυφα μέσα στην δεξαμενή και στο ίδιο περίπου σημείο τόσο κατά την προ μέτρηση όσο και κατά την επιμέτρηση.
  • Παραποιημένη βέργα μέτρησης: Να έχετε δική σας βέργα μέτρησης, καθώς και ένα σωστό μέτρο. Στην ανάγκη μια απλή ίσια ξύλινη ή μεταλλική βέργα και ένα μέτρο για την ογκομέτρηση της δεξαμενής.
  • Ο καταναλωτής πρέπει να δίνει τα ίδια στοιχεία να αναγράφονται για το τιμολόγιο, με αυτά που έχει κάνει αίτηση για την επιδότησή του πετρελαίου θέρμανσης, ώστε να μην χάσει την επιδότηση.
  • Έχουμε δικαίωμα αμφισβήτησης:
  • Εφόσον υπάρχει αμφισβήτηση έχουμε δικαίωμα να γράψουμε πάνω στην απόδειξη παραλαβής τις λέξεις «ΜΕ ΕΠΙΦΥΛΑΞΗ» και να ζητήσουμε την παρέμβαση της Ε.Π.Κ. Κρήτης, ή της αρμόδιας Αρχής. Εάν παρά τα παραπάνω ,νιώσετε εμπορική πρακτική που θίγονται καταναλωτικά σας δικαιώματα , μπορείτε να το καταγγείλετε αφού επικοινωνήσετε με το γραφείο Προστασίας Καταναλωτή, της Ε.Π.Κ.Κ και στα τηλέφωνα 2821092666 και 2821092306 αλλά και ακόμα στην Γενική Γραμματεία Καταναλωτή στο 1520.

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ