Το "ευχαριστώ" της εκπαιδευτικού

Newsroom
Newsroom

Οι δράσεις του Γυμνασίου Τυλίσου Ηρακλείου Κρήτης, «Ιωάννης Περδικάρης».

Γράφει η Μηλαθιανάκη Γιασεμή, PhD c., MEd, Ειδική Παιδαγωγός, ΠΕ02.

Το Γυμνάσιο Τυλίσου τη φετινή χρονιά ανέλαβε και έφερε εις πέρας μια σειρά από σημαντικότατες δράσεις που έθεσαν επί τάπητος ζητήματα και προβλήματα μείζονος βαρύτητας τόσο για την εκπαιδευτική κοινότητα όσο και για την οικογένεια. 

Σε αυτό το πλαίσιο, φτάνοντας στο τέλος της σχολικής χρονιάς, νιώθω την ανάγκη να επιχειρήσω να αποδώσω τα εύσημα και τον βαθύτατο σεβασμό, καθώς και την εκτίμηση μου, σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς!

Σκοπός ήταν οι μαθητές/-τριες να  μάθουν να εντοπίζουν και να κατανοούν τις αναπτυξιακές ανάγκες των κοινωνικών τους εταίρων. Υπό αυτό το πρίσμα, και μέσα σε ένα κλίμα αποδοχής και ενσυναίσθησης, δόθηκε ιδιαίτερη σημασία στο να εκπαιδευθούν οι μαθητές μας και  να ενστερνιστούν συμπεριληπτικές στάσεις και αντιλήψεις, αποδεχόμενοι τα χαρακτηριστικά, τις δυνατότητές και τις αδυναμίες των ανθρώπων που διαβιούν γύρω τους.  

Πράγματι, με την παρούσα επιστολή, παρόλο τον κίνδυνο να μην σταθεί επαρκής η προσπάθεια να εκφραστούν ικανοποιητικά όλες οι σκέψεις, τα συναισθήματα και η ευγνωμοσύνη μου, θα ήθελα να εκφράσω τις θερμότερες ευχαριστίες σε όλους αυτούς που πίστεψαν, στήριξαν ή/και συμμετείχαν στις δράσεις του σχολείου μας!

Αρχικά, ένα μεγάλο ευχαριστώ για τη πραγματοποίηση των βιωματικών δράσεων ευαισθητοποίησης των μαθητών μας στους άμεσα εμπλεκόμενους:  

- την Περιφερειακή Ένωση Τυφλών Κρήτης, 

- το Χαμόγελο του Παιδιού και την ψυχολόγο, κυρία Παπαδάτου Φωτεινή, 

- το κέντρο Υγείας Αγίας Βαρβάρας και τη μαία, κυρία Σταματάκη Ερωφίλη,  καθώς και 

- το ΕΛΜΕΠΑ Ηρακλείου και την κοινωνική λειτουργό, κυρία Ρίτα Μαρνέλου. 

Συγκεκριμένα, την  Παρασκευή 18 Νοεμβρίου 2022, είχαμε τη χαρά και την τιμή να φιλοξενήσουμε στο σχολείο μας τον Αντιπρόεδρο κ. Μαρκοδημητράκη Μενέλαο, τη γραμματέα κα Ιωάννα Αεράκη, καθώς και το φοιτητή  κ. Κωνσταντίνο Τσαγκατάκη, μέλη της Περιφερειακής Ένωσης Τυφλών Κρήτης. Ο αντιπρόεδρος του Σωματείου, κ. Μαρκοδημητράκης Μενέλαος, καθώς και ο φοιτητής Κωνσταντίνος Τσαγκατάκης μίλησαν και ενημέρωσαν τους μαθητές για την οπτική αναπηρία,  τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι τυφλοί άνθρωποι, τον τρόπο που επικοινωνούν με το περιβάλλον τους, πώς αυτοεξυπηρετούνται, πώς κινούνται με τη βοήθεια του λευκού μπαστουνιού, πώς παίζουν goalboal, καθώς και  πώς διαβάζουν και γράφουν στο σύστημα γραφής και ανάγνωσης τυφλών Braille.  

Παράλληλα, οι μαθητές κλείνοντας τα μάτια τους, χρησιμοποίησαν το λευκό μπαστούνι και έπαιξαν goalboal, σε μια προσπάθεια συνειδητοποίησης και κατανόησης των δυσκολιών, των προκλήσεων αλλά και των δυνατοτήτων που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι άνθρωποι με οπτική αναπηρία, προκειμένου να έχουν ισότιμες ευκαιρίες για συμμετοχή και δράση στο κοινωνικό γίγνεσθαι. 

Εν συνεχεία, την Τετάρτη 2 Δεκεμβρίου 2002, το Χαμόγελο του Παιδιού με την ψυχολόγο, κυρία Παπαδάτου Φωτεινή, πραγματοποίησε βιωματική δράση για το σχολικό εκφοβισμό, σε μια προσπάθεια πρόληψης, ευαισθητοποίησης και αντιμετώπισης του φαινόμενου, που τα τελευταία χρόνια ολοένα και μαστίζει περισσότερο τις μαθητικές-σχολικές κοινότητες. Σκοπός ήταν οι μαθητές/-τριες να μάθουν να προστατεύουν και να σέβονται τόσο τον εαυτό τους όσο και τους ανθρώπους του κοινωνικού τους περιβάλλοντος με ευρύτερο στόχο την προαγωγή της συνεργασίας, της αλληλεγγύης και της αποδοχής της διαφορετικότητας ανάμεσα τους. 

Έπειτα, τη Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2023, η μαία, κυρία Σταματάκη Ερωφίλη, πιστοποιημένη από το αρμόδιο Υπουργείο σε θέματα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης εφήβων ενημέρωσε τους μαθητές/-τριες μας για τις διαφορετικές μορφές προφύλαξης και την ανάγκη ανάληψης προσωπικής ευθύνης όσον αφορά σε θέματα προσωπικής και δημόσιας υγείας. Παράλληλα,  δόθηκε το κίνητρο στους μαθητές και τις μαθήτριες μας να θέσουν τα σχετικά, με το υπό συζήτηση θέμα, ερωτήματά τους. 

Εν συνεχεία, στο πλαίσιο μιας συνεχιζόμενης «ολιστικής και συνεργατικής προσέγγισης» του σχολείου μας, δόθηκε βαρύτητα στη σχέση μαθητή-εκπαιδευτικού καθώς τα ερευνητικά δεδομένα επισημαίνουν ότι ένας από τους πιο αξίοπιστους παράγοντες  της σχολικής εμπλοκής και της ακαδημαϊκής επίδοσης των μαθητών/-τριών είναι η υποστηρικτική σχέση ανάμεσα στον εκπαιδευτικό και τον μαθητή.  Έτσι, στις 7 και 15 Φεβρουαρίου, καθώς και στις 14 Μαρτίου, πραγματοποιήθηκαν σε συνεργασία με το ΕΛΜΕΠΑ Ηρακλείου και την κυρία Ρίτα Μαρνέλου  τρεις βιωματικές δράσεις κατά τις οποίες οι εκπαιδευτικοί είχαν τη δυνατότητα να συζητήσουν και να ενημερωθούν για πρακτικές ενδυνάμωσης και βελτίωσης των σχέσεων τους με τους μαθητές/-τριες της σχολικής μας κοινότητας.

Η συμβολή όλων σας ήταν καθοριστική, καθώς καταφέρατε να ευαισθητοποιήσετε και να προβληματίσετε τους μαθητές μας σε ζητήματα που αφορούν την αναπηρία, τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, τον σχολικό εκφοβισμό καθώς και τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση.  

Τέλος, από αυτή την ευχαριστήρια επιστολή δεν θα μπορούσε να λείπει η αναφορά στους συναδέλφους, στο σύλλογο των διδασκόντων καθώς και στη διεύθυνση του σχολείου μας, τον υποδιευθυντή κύριο Μεϊμάρογλου Ευστράτιο και τον διευθυντή κύριο Ροδουσάκη Ιωάννη. 

Σας ευχαριστώ όλους από καρδιάς, όχι μόνο γιατί μαζί μοιραστήκαμε αυτόν τον όμορφο αγώνα, τον κοινό μας αγώνα, αλλά κυρίως για τη στήριξη και την αγάπη με την οποία αγκαλιάσατε αυτές τις προσπάθειες, δίνοντας τους δύναμη και πνοή! Χωρίς τη συμβολή όλων σας τίποτα δεν θα ήταν δυνατόν να πραγματοποιηθεί. 

Σας ευχαριστώ.

Με εκτίμηση 

Μηλαθιανάκη Γιασεμή, PhD c., MEd, Ειδική Παιδαγωγός, ΠΕ02.


Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη και το Ηράκλειο

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ