Κεγκέρογλου: «Απαραίτητα μέτρα για τη στήριξη των ιδιοκτητών Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ΤΑΞΙ»

Eρώτηση προς τα αρμόδια Υπουργεία κατέθεσε ο Γραμματέας της Κ.Ο. και Βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής

Στο πλαίσιο των παρεμβάσεων του, για τη στήριξη όλων των οικονομικών και κοινωνικών δραστηριοτήτων που πλήττονται από την πανδημία,  ο Γραμματέας της Κ.Ο. και Βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής Βασίλης Κεγκέρογλου, κατέθεσε ερώτηση προς τα αρμόδια Υπουργεία με την οποία ζητά τη στήριξη των ιδιοκτητών Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ΤΑΞΙ.

 

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

 

Βρισκόμαστε πριν την έναρξη της φετινής τουριστικής σεζόν. Μια σεζόν που όπως και την προηγούμενη χρονιά, εξαιτίας της υγειονομικής κατάστασης αναμένεται εξαιρετικά προβληματική. Όπως η Δημόσια Υγεία, έτσι και η Δημόσια Μεταφορά πρέπει να αποτελούν προτεραιότητες για την κυβέρνηση της χώρας. Πέραν των προβλημάτων που έχουν δημιουργηθεί λόγω της πανδημίας, οι ιδιοκτήτες Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ΤΑΞΙ ειδικά στην Περιφέρεια Κρήτης ως κατεξοχήν νησιωτική και  τουριστική περιοχή της χώρας, καλούνται να αντιμετωπίσουν χρόνια προβλήματα του κλάδου που αντιμετωπίζεται από την Πολιτεία με αδιαφορία και εγκατάλειψη έως σκοπιμότητα και μεθοδευμένη απαξίωση. 

 

     Ο κλάδος των ιδιοκτητών Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ΤΑΞΙ επιτελεί κοινωνικό έργο, ενώ η λειτουργία του ελέγχεται απόλυτα από την Πολιτεία που έχει θεσπίσει κατά καιρούς ιδιαίτερα αυστηρούς κανόνες, καθώς η δραστηριότητα αυτή αφορά στη μεταφορά και εξυπηρέτηση ευπαθών ομάδων της κοινωνίας που ενίοτε αδυνατούν να χρησιμοποιήσουν οποιοδήποτε άλλο μεταφορικό μέσο.

 

    Η αγωνιώδης προσπάθεια του κλάδου για την αναβάθμιση των υπηρεσιών του και τη βελτίωση της εικόνας του, ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της εποχής και τις αυξανόμενες απαιτήσεις για σύγχρονη και ασφαλή μεταφορά, αποτυπώνονται στα πολλά ψηφίσματα, τις ανακοινώσεις των κατά τόπους σωματείων και τις αγωνιώδεις επιστολές που κατά καιρούς έχει καταθέσει στους αρμόδιους φορείς χωρίς ανταπόκριση.

 

   Παρόλα αυτά, ο κλάδος εξαιρέθηκε και δεν του αποδόθηκε η ενίσχυση ειδικού σκοπού που έχει θεσμοθετηθεί για τις επιβατικές μεταφορές και αφορά Υπεραστικά και Αστικά ΚΤΕΛ, Τουριστικά και ΕΡΓΟΣΕ (Ν.4764/2020, Άρθρο 139 «Μέτρα στήριξης επιβατηγών μεταφορών») ενώ εντάχθηκε στο καθεστώς της επιστρεπτέας προκαταβολής, χωρίς αντίκρισμα, καθώς οι περισσότεροι ιδιοκτήτες να μπορούν να συμμετέχουν σ’ αυτήν λόγω των προϋποθέσεων που θέτει το πρόγραμμα.

 

    Λαμβάνοντας υπόψη, τις ιδιαίτερες συνθήκες της φετινής τουριστικής σεζόν, όπου η έναρξη αναμένεται πρακτικά εντός Ιουνίου, αλλά και τους αυστηρούς περιορισμούς λόγω των υγειονομικών πρωτοκόλλων στις πληρότητες των επιβατών που θα είναι υποχρεωμένος ο κλάδος των ιδιοκτητών Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ΤΑΞΙ να εφαρμόζει, είναι προφανές ότι η επιβίωσή τους καθίσταται επισφαλής.

 

  Επειδή, ο κλάδος του Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ΤΑΞΙ επιτελεί κοινωνικό έργο και η δραστηριότητά του αφορά στη μεταφορά και εξυπηρέτηση ευπαθών ομάδων της κοινωνίας που ενίοτε αδυνατούν να χρησιμοποιήσουν οποιοδήποτε άλλο μεταφορικό μέσο.

 

  Επειδή, η Πολιτεία οφείλει με μεριμνά για τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών του κλάδου και να προστατεύει η δημόσια μεταφορά.

 

  Επειδή, ο κλάδος των ιδιοκτητών Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ΤΑΞΙ αποτελεί απαραίτητο συνδετικό κρίκο για την συνοχή της κοινωνίας και την ομαλή διευθέτηση της δημόσιας μεταφοράς των πολιτών.

 

ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ ΟΙ ΑΡΜΟΔΙΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ

 
  1. Προτίθεται το Υπουργείο σας να προχωρήσει σε επιδότηση των ιδιοκτητών Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ΤΑΞΙ για τις κενές θέσεις εξαιτίας του περιορισμού του ανώτατου αριθμού επιβατών για υγειονομικούς λόγους στα πρότυπα της ειδικής επιδότησης προς ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΚΤΕΛ και τουριστικά λεωφορεία από τον Μάρτιο του 2020 και για όλο το χρονικό διάστημα διάρκειας των περιορισμών (Ν. 4764/2020 άρθρο 139 «Μέτρα στήριξης επιβατηγών μεταφορών»;
  2. Προτίθεται το Υπουργείο σας να αποζημιώσει τους ιδιοκτήτες Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ΤΑΞΙ για τα σχολικά δρομολόγια μεταφοράς μαθητών βάσει των συμβάσεων με τις οικείες Περιφέρειες που δεν εκτελέστηκαν χωρίς δική τους υπαιτιότητα, λόγω της πανδημίας;
  3. Προτίθεται το Υπουργείο σας να θεσπίσει την ταξινόμηση Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ΤΑΞΙ έως και εννέα (9) θέσεων μετά του οδηγού με ταξίμετρο, με αντικατάσταση των συμβατικών ΤΑΞΙ βάσει της εισήγησης της Επιστημονικής Επιτροπής του Ν. 4070/2012 άρθρο 85 παράγραφος 4 όπως ισχύει στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης;
  4. Προτίθεται το Υπουργείο σας να εντάξει τον κλάδο των ιδιοκτητών Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ΤΑΞΙ σε ευρωπαϊκά κοινοτικά ή εθνικά αναπτυξιακά προγράμματα ΕΣΠΑ στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού του στόλου τους;
  5. Προτίθεται το Υπουργείο σας να επιδοτήσει την αγορά καινούργιου ή μεταχειρισμένου αυτοκινήτου (περιβαλλοντικού προτύπου εκπομπής καυσαερίων τουλάχιστον EURO 6) ανεξαρτήτως καυσίμου αλλά και να παρατείνει το όριο ηλικίας των ήδη κυκλοφορούντων Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ΤΑΞΙ τουλάχιστον μέχρι τις 31-12-2022 λόγω αδυναμίας αντικατάστασης στην περίοδο λόγω της κρίσης της πανδημίας; 
  6. Προτίθεται το Υπουργείο σας να αυξήσει την επιδότηση για την αγορά ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, ώστε να είναι ελκυστικότερη για τους ιδιοκτήτες αλλά και να προβεί ταυτόχρονα στην δημιουργία των απαραίτητων θέσεων ηλεκτρικής φόρτισης υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις πιάτσες των Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ΤΑΞΙ;
  7. Προτίθεται το Υπουργείο σας να προχωρήσει στην επιδότηση των ΑΔΗΜΕ ταξιμέτρων, λόγω προσαρμογής τους στη νέα τεχνολογία;
  8.  Προτίθενται τα αρμόδια Υπουργεία να φροντίσουν για να πραγματοποιούνται οι προβλεπόμενοι έλεγχοι, για και την απρόσκοπτη λειτουργία της ειδικής ψηφιακής πλατφόρμας του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών που σχετίζεται με τα εκμισθωμένα Ε.Ι.Χ. με οδηγό, για την διαφύλαξη του μεταφορικού έργου από  τα φαινόμενα παρανομίας και φοροδιαφυγής; Και ιδιαίτερα στις πύλες εισόδου (αεροδρόμια και λιμάνια) της Κρήτης;

 

Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ