Μ. Συντυχάκης: Να μονιμοποιηθούν οι εργαζόμενοι στην εγκατάσταση του φράγματος Αποσελέμη

Newsroom
Newsroom

Συζητήθηκε στη βουλή η επίκαιρη ερώτηση που είχε καταθέσει ο βουλευτής Ηρακλείου του ΚΚΕ

Να σταματήσει η εργασιακή ομηρία και να μονιμοποιηθούν οι εργαζόμενοι που απασχολούνται με συμβάσεις και ως ενοικιαζόμενοι, στην Εγκατάσταση Επεξεργασίας Νερού (ΕΕΝ) φράγματος Αποσελέμη Ν. Ηρακλείου Κρήτης ζήτησε με Επίκαιρη Ερώτησή του ο Μανώλης Συντυχάκης, βουλευτής του ΚΚΕ, προς τον υπουργό Υποδομών - Μεταφορών, που συζητήθηκε σήμερα στην Βουλή. 

Ο κομμουνιστής βουλευτής σημείωσε ότι οι εργαζόμενοι καλύπτουν από το 2015 πάγιες και διαρκείς ανάγκες στην Εγκατάσταση Επεξεργασίας Νερού (ΕΕΝ) φράγματος Αποσελέμη, έργο που αφορά την υδροδότηση του αστικού ιστού Ηρακλείου, Χερσονήσου και Αγίου Νικολάου και είναι στην ευθύνη του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης ΑΕ (OAK AE). Ωστόσο, μια μερίδα τους είναι "ενοικιαζόμενοι", μέσω εργολάβου, με συμβάσεις 10μηνες και 2μηνες, με χαμηλούς μισθούς, αναντίστοιχους με την προσφορά τους και παρά την πείρα, την εξειδίκευση και την τεχνογνωσία που διαθέτουν.

Χαρακτηριστικό της κατάστασης είναι ότι ο κάθε εργολάβος - ανάδοχος για την πρόσληψη των εργαζόμενων δεν έχει καμία σχέση ή συμβολή στη λειτουργία της ΕΕΝ, αλλά η εργολαβία υφίσταται αποκλειστικά ως πολιτική επιλογή για τις ελαστικές σχέσεις εργασίας, σε βάρος του δικαιώματος στη μόνιμη και σταθερή σχέση εργασίας και τα μισθολογικά δικαιώματα των εργαζομένων. Επίσης, κατήγγειλε ότι ως συμβασιούχοι εργάζονται και οι πολιτικοί μηχανικοί, με διαδοχικές συμβάσεις, για 17 ολόκληρα χρόνια ενώ τα κενά στην ΕΕΝ φράγματος Αποσελέμη είναι σοβαρά, καθώς υπάρχουν βάρδιες που πραγματοποιούνται απουσία ηλεκτρολόγου (με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια σε μια βιομηχανική εγκατάσταση), ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις οι βάρδιες συμπληρώνονται με εθελοντική συμμετοχή του τμηματάρχη, του υπεύθυνου συντήρησης και του υπεύθυνου αυτοματισμού.

Παρότι αναγνώρισε το έργο και την αποτελεσματικότητα των εργαζομένων, ο Νικόλαος Ταχιάος υφυπουργός Υποδομών - Μεταφορών, απέκλεισε το ενδεχόμενο των μόνιμων προσλήψεων, επικαλούμενος την πάγια θέση της κυβέρνησης για περιορισμούς από το Σύνταγμα. Ανακοίνωσε ότι έχουν εγκριθεί ορισμένες θέσεις εργασίας για το 2023 και 2024, που σε καμιά περίπτωση πάντως δεν καλύπτουν τις ανάγκες της συγκεκριμένης εγκατάστασης. Σε μια προσπάθεια μάλιστα να αποποιηθεί των ευθυνών του, ανέφερε πως η ουσία της Ερώτησης αφορά το υπουργείο Εργασίας και όχι το υπουργείο Μεταφορών ενώ κάνοντας σαν μην ξέρει, κάλεσε τους εργαζόμενους να προβούν σε καταγγελίες προς την κυβέρνηση, εάν ο εργολάβος δεν δίνει τα προβλεπόμενα στους εργαζόμενους! 

«Η κυβέρνηση δεν είναι απλός θεατής, έχει ευθύνη για τον Οργανισμό και την Εγκατάσταση του Φράγματος», επισήμανε στη δευτερολογία του ο Μ. Συντυχάκης, απαντώντας στις παραινέσεις του υπουργού για καταγγελίες. Υπογράμμισε την ανάγκη της πρόσληψης μόνιμου προσωπικού γιατί το έργο απαιτεί μόνιμο και σταθερό προσωπικό, που δεν μπορεί να κωλύεται από τις διαβόητες δημοσιονομικές αντοχές της οικονομίας, όπως είπε. Είναι απαράδεκτο, κατήγγειλε επίσης, «σε έναν Οργανισμό όπου το κράτος συμμετέχει κατά  51% και συμμετέχουν και δημοτική και περιφερειακή αρχή, να πληρώνεται εργολάβος ιδιώτης σε βάρος των δικαιωμάτων των εργαζομένων. 

Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ