Σε νέα "ρότα" το Τμήμα ΤΑΠ του Δήμου Ηρακλείου

Με νέα φιλοσοφία, μεγαλύτερη ευελιξία και ταχύτητα στην διεκπεραίωση των υποθέσεων

Σχεδόν 5.000 αιτήσεις για βεβαιώσεις μη οφειλής ΤΑΠ κατατέθηκαν το 2020 στο αρμόδιο Τμήμα του Δήμου Ηρακλείου, γεγονός που καταδεικνύει τον όγκο δουλειάς που καλούνται να φέρουν εις πέρας οι υπάλληλοι του. 
Ειδικότερα, οι αιτήσεις ήταν 4.976 και από αυτές χορηγήθηκαν οι 4.954, παρά τις δυσκολίες που δημιούργησε στις συναλλαγές με τις Υπηρεσίες η πανδημία του κορωνοϊού! 
Σύμφωνα και με όσα ανέφερε στο Cretalive η αρμόδια αντιδήμαρχος, Μαρία Καναβάκη, αυτό κατέστη εφικτό χάρη στο νέο τρόπο λειτουργίας του Τμήματος ΤΑΠ, αποτέλεσμα τόσο την σχετικής πολιτικής κατεύθυνσης όσο και των υπηρεσιακών τροποποιήσεων. 
Όπως επισημαίνει ο συνδυασμός αυτός έχει δημιουργήσει μεγαλύτερη ευελιξία και επίσπευση της ολοκλήρωσης των διαδικασιών και επίσης είναι σημαντικό πως δεν μένουν εκκρεμότητες που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε συσσωρευμένο όγκο υποθέσεων και πολίτες να περιμένουν πάρα πολύ καιρό. 

"Στο πρώτο τετράμηνο το 2021 έχουμε ολοκληρώσει (έχουν δοθεί στους πολίτες) 1.442 βεβαιώσεις, ενώ υπάρχουν επίσης αρκετοί που έχουν ειδοποιηθεί για πληρωμή ή ραντεβού. Ο μέσος όρος από την χρέωση σε υπάλληλο του τμήματος μας μέχρι την διεκπεραίωση δεν ξεπερνά τις 7 -10 μέρες (ημερολογιακές όχι εργάσιμες), ενώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι πριν φτάσουν στο Τμήμα ΤΑΠ οι αιτήσεις ελέγχονται από την Πολεοδομία", υπογραμμίζει η αντιδήμαρχος. 
Η ίδια σημειώνει ότι προφανώς υπάρχουν και περιπτώσεις που είναι περισσότερο πολύπλοκες ή έχουν ιδιαιτερότητες και θέλουν παραπάνω χρόνο, όπως επίσης δεν είναι λίγες οι φορές που οι αιτήσεις δεν είναι πλήρεις, ζητούνται δικαιολογητικά και εκεί παίζει ρόλο ο βαθμός ανταπόκρισης των πολιτών στο να προσκομιστούν τα δικαιολογητικά.

 

Δυνατότητα ψηφιακής έκδοσης της βεβαίωσης περί μη οφειλής

Παράλληλα με τα παραπάνω οι πολίτες έχουν πλέον τη δυνατότητα να εκδίδουν ψηφιακά τις  βεβαιώσεις μη οφειλής ΤΑΠ.

Η διαδικασία έχει ως εξής: 
Ο ενδιαφερόμενος  πολίτης καταθέτει με e-mail στο [email protected] αίτηση για βεβαίωση μη οφειλής ΤΑΠ στην οποία αναφέρει τον αρμόδιο συμβολαιογράφο και τον εξουσιοδοτεί να παραλάβει τη βεβαίωση όταν εκδοθεί. Τα δικαιολογητικά αποστέλλονται σκαναρισμένα.
Η υπηρεσία επεξεργάζεται την αίτηση και ενημερώνει τον πολίτη για τυχόν οφειλές που προκύπτουν και τον τρόπο που μπορεί να γίνει η πληρωμή τους.
Μετά την πληρωμή των οφειλών και την ολοκλήρωση της διαδικασίας εκδίδεται η βεβαίωση μη οφειλής και αποστέλλεται ψηφιακά υπογραμμένη στο e-mail του συμβολαιογράφου.

Όπως τονίζει η κ. Καναβάκη, υπάρχουν τηλεφωνικές γραμμές που απαντάνε πάντα σε ερωτήσεις πολιτών.

Επίσης oι δύο τηλεφωνικές γραμμές στο γκισέ εξυπηρετούν σε σταθερή βάση. Δεχόμαστε και διεκπεραιώνουμε αιτήσεις πλήρως ψηφιοποιημένες χωρίς να απαιτείται φυσική παρουσία (αίτηση μέσω e-mail, επικοινωνία με sms ή e-mail, κατάθεση στην τράπεζα, αποστολή βεβαιώσεων με ηλεκτρονική υπογραφή).

Τα τηλέφωνα επικοινωνίας του κοινού:

2813409154

2813409157

2813409449

2813409231

Το e-mail είναι [email protected]

Αξίζει να τονιστεί επίσης ότι το Τμήμα είναι ανοικτό καθημερινά προς τους δημότες, σε αντίθεση με παλαιότερα χρόνια που η εξυπηρέτηση του κοινού γινόταν μόνο Πέμπτη και Παρασκευή.

Όπως συζητείται και σε υπηρεσιακό πλέον επίπεδο το Τμήμα ΤΑΠ έχει μπει σε "νέα ρότα" και στις γενικότερες συνθήκες (νέα νομοθεσία, πλατφόρμα, πανδημία) που δεν ήταν ευνοϊκές ανταποκρίθηκε θετικά. Δεν πρέπει να παραβλέπεται και το γεγονός ότι παραμένει ένα πλήθος εκκρεμών υποθέσεων του παρελθόντος.

"Προσπαθούμε συνεχώς για τη βελτίωση της λειτουργίας του Τμήματος ΤΑΠ του Δήμου μας, με κύριο γνώμονα την εξυπηρέτηση του πολίτη και όχι την ταλαιπωρία του. Πιστεύουμε ότι έχουν βελτιωθεί αισθητά οι χρόνοι ανταπόκρισης του Τμήματος, έχουν απλοποιηθεί κάποιες διαδικασίες, το κοινό εξυπηρετείται καθημερινά,  εφαρμόζουμε πλέον την ηλεκτρονική έκδοση μη οφειλής και σχεδιάζουμε αυτή την περίοδο και μια ηλεκτρονική πλατφόρμα που θα μπορούν οι πολίτες να υποβάλλουν ηλεκτρονικά τις αιτήσεις, να παρακολουθούν την εξέλιξη της αίτησης τους και να παίρνουν ηλεκτρονικά τα έγγραφα που αιτήθηκαν. Η διαδικασία θα είναι προσβάσιμη και στο μέλλον ως αρχείο" υπογραμμίζει η κ. Καναβάκη και καταλήγει λέγοντας:
"Γενικότερα στο συγκεκριμένο Τμήμα έχουν γίνει ενέργειες προς τη θετική κατεύθυνση παρόλα αυτά όπως έχουμε ξαναπεί, δεν εφησυχάζουμε και γι αυτό σχεδιάζουμε συνεχώς κινήσεις που θα συμβάλουν στην καλύτερη και ταχύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη".




Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη και το Ηράκλειο

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ