Σε σχολεία της Νορβηγίας εκπαιδευτικοί του 13ου Γυμνασίου Ηρακλείου

Newsroom
Newsroom

Η δράση πραγματοποιήθηκε μέσω προγράμματος ERASMUS+

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η πέμπτη μετακίνηση τριών εκπαιδευτικών του 13ου Γυμνασίου Ηρακλείου στο πλαίσιο προγράμματος Erasmus+ KA122. Συγκεκριμένα στο Όσλο της Νορβηγίας από 7-13 Μαΐου η κ. Πρέντζα Αικατερίνη (Μαθηματικός), κ. Παχιαδάκη Ελεύθερία (Αγγλικής φιλολογίας) και η κ. Καμπιτάκη Αργυρώ (Κοινωνιολόγος) εκπροσωπώντας το σχολείο, παρακολούθησαν το επιμορφωτικό πρόγραμμα «Structured Educational Visit to School & Training».

Η επιμόρφωση, την οποία οργάνωσε ο Φορέας English Matters, είχε ως θέμα την μελέτη του εκπαιδευτικού συστήματος της Νορβηγίας και την παρακολούθησαν 51 εκπαιδευτικοί από την Ελλάδα, Εσθονία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία, Βουλγαρία, Τσεχία, Πορτογαλία και Μάλτα. Ο σκοπός της αφορούσε σε μία εκ των έσω προσέγγιση της δομής της Νορβηγικής εκπαίδευσης, ώστε να κατανοήσουμε τι είναι αυτό που κάνει τα παιδιά ευτυχισμένα στο σχολείο. Για το σκοπό αυτό πραγματοποιήθηκαν εκπαιδευτικές επισκέψεις σε σχολεία διαφορετικών βαθμίδων  καθώς και στο Πανεπιστήμιο του Όσλο.

Οι  συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί, βίωσαν μια σημαντική μαθησιακή εμπειρία ανακαλύπτοντας ότι η εκπαίδευση στη Νορβηγία έχει καθαρά μαθητοκεντρικό χαρακτήρα και βασίζεται στις αρχές της ισότητας και της μάθησης μέσα σε ένα περιβάλλον χωρίς αποκλεισμούς, ενώ είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το κοινωνικοοικονομικό- πολιτικό και πολιτιστικό γίγνεσθαι της χώρας.

Τα σχολεία αποτελούν μέρος της γενικότερης φιλοσοφίας (open mind, open thinking, open school) που παράλληλα με την ανάπτυξη του γνωστικού αντικείμενου δίνεται έμφαση στην καλλιέργεια της κοινωνικής συμπεριφοράς και της κριτικής σκέψης.

Οι Σκανδιναβοί μαθητές αφιερώνουν πολύ λιγότερο χρόνο στη μελέτη της στείρας γνώσης αλλά μετέχουν ενεργά σε ένα διαδραστικό μαθησιακό περιβάλλον με έμφαση στη συνεργασία, στη συμπερίληψη και στη δημιουργική μάθηση σε ένα σύγχρονο ψηφιακό σχολείο.

Επίσης, οι συμμετέχοντες εμπλούτισαν τις γνώσεις τους ως προς την πολιτιστική κουλτούρα της χώρας με επισκέψεις σε μουσεία και σε χώρους πολιτιστικού ενδιαφέροντος, ανέπτυξαν καλύτερες επικοινωνιακές – γλωσσικές δεξιότητες μέσα από την αλληλεπίδραση με τους ευρωπαίους εταίρους. 

Από όλη αυτή τη ροή κινητικότητας κατέστη σαφές ότι  η ανταλλαγή εμπειριών και εκπαιδευτικών μεθόδων, καθώς και η επαφή με διαφορετικές κουλτούρες και εκπαιδευτικά συστήματα ενισχύει το αίσθημα της ευρωπαϊκής ταυτότητας του σχολείου και επιβεβαιώνει ότι το πρόγραμμα Erasmus+ KA122 είναι αναμφίβολα ένα σπουδαίο εκπαιδευτικό κεφάλαιο για το ευρωπαϊκό και ελληνικό σχολείο.

 

Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη και το Ηράκλειο

 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ