"Σπάνε" εν μέσω πανδημίας οι γραμμές βοήθειας στα Κέντρα Ασφαλούς Διαδικτύου

Αυξήθηκαν οι κλήσεις για θέματα υπερβολικής ενασχόλησης και ψυχικής υγείας

"Εκτοξεύτηκαν" οι κλήσεις στις γραμμές βοήθειας στα Ευρωπαϊκά Κέντρα Ασφαλούς Διαδικτύου του INSAFE κατά την περίοδο της πανδημίας.

Γεγονός που αποδεικνύεται και  από τα σχετικά στοιχεία που έρχονται στην δημοσιότητα με τον αριθμό τον κλήσεων το 2020 παρουσίασε άνοδο περίπου 30%  σε σύγκριση με το 2019, με την ανοδική αυτή τάση να συνεχίζεται και το 2021 όπως φαίνεται και στο παρακάτω γράφημα.

 

 

Ο διαδικτυακός εκφοβισμός συνεχίζει να είναι ο νούμερο ένα λόγος επικοινωνίας με μια γραμμή βοήθειας στην Ευρώπη και ακολουθούν θέματα σχέσεων και επιβλαβούς περιεχομένου. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι αυξήθηκαν οι κλήσεις που αφορούσαν θέματα ψυχικής υγείας που προέκυψαν από την παρατεταμένη περίοδο του lockdown και θέματα υπερβολικής χρήσης του διαδικτύου ως αντίκτυπο της πανδημίας και της απομόνωσης που αυτή επέφερε.

Στην Ελλάδα, ο βασικός λόγος επικοινωνίας με τη γραμμή Help-line.gr παραμένει η υπερβολική ενασχόληση αλλά αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η δημοσιοποίηση της #metoo εκστρατείας και οι διαστάσεις που έλαβε το συγκεκριμένο θέμα φαίνεται ότι βοήθησε στην ευαισθητοποίηση του κοινού με αποτέλεσμα την αύξηση των κλήσεων που αφορούν στην διαδικτυακή παρενόχληση.

 

Ποιος επικοινωνεί με τις γραμμές βοήθειας;

Οι γραμμές βοήθειας προσφέρουν κατά κύριο λόγο υπηρεσίες για παιδιά και νέους, αλλά επικεντρώνονται και σε ενήλικες και πιο συγκεκριμένα σε γονείς και εκπαιδευτικούς.

Οι έφηβοι αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μέρος των χρηστών που ήρθαν σε επαφή με μια γραμμή βοήθειας  το τρίμηνο Ιανουαρίου-Μαρτίου 2021 ακολουθούν τα μικρότερης ηλικίας παιδιά, οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί και οι επαγγελματίες ψυχικής υγείας.  Το ποσοστό κλήσεων από εκπαιδευτικούς μειώθηκε κατά πέντε ποσοστιαίες μονάδες, ενώ οι κλήσεις από γονείς αυξήθηκαν κατά τρεις ποσοστιαίες μονάδες.

Υπενθυμίζεται ότι το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου, είναι επίσημος εκπρόσωπος στην Ελλάδα των Πανευρωπαϊκών Οργανισμών INSAFE / INHOPE που χαράσσουν την ευρωπαϊκή στρατηγική για ένα ασφαλές και ποιοτικό διαδίκτυο και  παρέχει ενημέρωση, βοήθεια και υποστήριξη στους μικρούς και μεγάλους χρήστες του διαδικτύου με την ανάπτυξη τριών διακριτών δράσεων:

Μέσω της ιστοσελίδας SaferInternet4Kids.gr μπορεί κανείς να ενημερωθεί και να αντλήσει υλικό σχετικό με την ασφαλή χρήση του Ίντερνετ και τη χρήση των κοινωνικών δικτύων με το οποίο μπορεί με τη σειρά του να ενημερώσει διαδραστικά παιδιά και νέους κάθε ηλικίας. Το ενημερωτικό αυτό portal απευθύνεται τόσο σε γονείς και εκπαιδευτικούς όσο και σε εφήβους και παιδιά και περιλαμβάνει κατάλληλο πολυμεσικό υλικό.

Μέσω της συμβουλευτικής γραμμής Βοήθειας Ηelp-line (διαθέσιμη τηλεφωνικά στο 210-6007686 και μέσω του ιστοχώρου www.help-line.gr), εξειδικευμένοι ψυχολόγοι παρέχουν υποστήριξη και συμβουλές για εξειδικευμένα θέματα που σχετίζονται με τη υπερβολική ενασχόληση στο διαδίκτυο, τον διαδικτυακό εκφοβισμό, την έκθεση σε ακατάλληλο περιεχόμενο και άλλους προβληματισμούς σχετικά με τη χρήση του διαδικτύου, του κινητού τηλεφώνου και των διαδικτυακών παιχνιδιών.

Και μέσω της Ανοιχτής Γραμμής Καταγγελιών για το παράνομο περιεχόμενο του διαδικτύου SafeLine (http://www.safeline.gr), δέχεται καταγγελίες για παιδική κακοποίηση και παράνομη χρήση του διαδικτύου και συνεργάζεται τόσο με την Ελληνική αστυνομία όσο και με την INTERPOL μέσω του Ευρωπαϊκού οργανισμού INHOPE. H SafeLine είναι δηλαδή ένα κομμάτι ενός μεγάλου παζλ, μιας και η καταπολέμηση του παράνομου περιεχομένου του Ίντερνετ είναι υπόθεση παγκόσμιας κλίμακας και δεν περιορίζεται από εθνικά σύνορα.

 

Μάθετε νέα και άλλες ενδιαφέρουσες πληροφορίες από τη σελίδα μας στο Facebook (https://www.facebook.com/SaferInternet4Kids-233337290392828) και ακολουθήστε μας στο Twitter (https://twitter.com/SaferInt4Kids).

 

Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη

 


 

 

 

 

Ακολουθήστε το Cretalive στοGoogle News και στοFacebook

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ