Στη Ρουμανία μαθητές του 2ου ΕΠΑΛ Ρεθύμνου

Newsroom

Στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+

Το 2ο ΕΠΑΛ Ρεθύμνου πραγματοποίησε το διάστημα 27/4 - 3/5/2023 την τρίτη κινητικότητα μαθητών στη Ρουμανία στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+, με τίτλο “Προσεγγίζοντας τη βιώσιμη ανάπτυξη μέσα από τα Γεωπάρκα”.
Στην σχετική ανακοίνωση αναφέρεται:

"Μετά από ένα πολύωρο ταξίδι από το αεροδρόμιο των Χανίων και μέσω Αθηνών, φτάσαμε στο αεροδρόμιο του Βουκουρεστίου “Henri Coandă”. Κατευθυνθήκαμε στον σταθμό των τρένων, με τελικό προορισμό το Brasov!

Τη δεύτερη μέρα επισκεφτήκαμε το σχολείο Liceul “Aurel Rainu”, στη Fieni. Οι καθηγητές του σχολείου μαζί με τους μαθητές, ντυμένοι με παραδοσιακές φορεσιές, μας επεφύλασσαν μια θερμή υποδοχή και όλοι μαζί χορέψαμε παραδοσιακούς χορούς της Ρουμανίας και της Ελλάδας. Στη συνέχεια μας παρουσίασαν την χώρα και το σχολείο τους και εμείς παρουσιάσαμε την Κρήτη και το Γεωπάρκο του Ψηλορείτη. Στη συνέχεια συμμετείχαμε σε ένα παιχνίδι γνωριμίας μαθητών και καθηγητών, μέσα από το οποίο γνωριστήκαμε καλύτερα. Το απόγευμα η ξενάγηση συνεχίστηκε στην όμορφη και γραφική κωμόπολη της Fieni και στην ευρύτερη.

430959005491111

Το βράδυ επιστρέψαμε στην πόλη του Brasov, όπου οι μαθητές κατέγραψαν κάποια από τα σημαντικότερα μνημεία, τα οποία ανεβάσαμε σε έναν διαδραστικό χάρτη, χρησιμοποιώντας την εφαρμογή που έχουμε φτιάξει στην πλατφόρμα του ArcGIS. Αφού περπατήσαμε στα γραφικά πλακόστρωτα στο κέντρο της πόλης κατευθυνθήκαμε στον ενοριακό ναό της Αγίας Μαρίας (Biserica parohială Sfânta Maria). Το κτίριο έλαβε το όνομα της Μαύρης Εκκλησίας μετά την πυρκαγιά του 1689 και είναι το πιο αντιπροσωπευτικό γοτθικό μνημείο σε αυτό το μέρος της Ευρώπης.

Την τρίτη ημέρα ξεκινήσαμε νωρίς το πρωί για να γνωρίσουμε τα φημισμένα κάστρα και παλάτια της Τρανσυλβανίας! Πρώτη στάση στο κάστρο Bran (Castelul Bran), με νεογοτθική αρχιτεκτονική και το οποίο συχνά αναφέρεται ως το «κάστρο του Κόμη Δράκουλα». Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε το φρούριο Râșnov (Cetatea Râșnov), ένα μεσαιωνικό φρούριο, το οποίο πρόσφερε καταφύγιο για τα χωριά της Τρανσυλβανίας που ήταν εκτεθειμένα σε εξωτερικές επιδρομές. Επόμενος προορισμός ήταν το εντυπωσιακό παλάτι Peles. Εντυπωσιακό όχι μόνο ως προς την κατασκευή του αλλά και το περιβάλλον που δένει αρμονικά μαζί του, με ένα πανέμορφο τοπίο γύρω από το παλάτι με τα πανύψηλα δέντρα, λίγο έξω από την πόλη της Sinaia

Την τέταρτη μέρα κατευθυνθήκαμε στα Καρπάθια όρη και στο Γεωπάρκο Bucegi. Φτάσαμε νωρίς στο Bușteni, μια μικρή ορεινή πόλη, στην κοιλάδα Prahova. Εκεί με τελεφερίκ ανεβήκαμε στη βουνοκορφή όπου ήταν καλυμμένη με πυκνό χιόνι. Στα ανατολικά, τα βουνά Bucegi έχουν μια πολύ απότομη κλίση προς τους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς στην κοιλάδα Prahova και τις πόλεις Bușteni και Sinaia. Στο υψηλότερο υψόμετρο βρίσκεται το οροπέδιο Bucegi, όπου ο άνεμος και η βροχή έχουν μετατρέψει τους βράχους σε θεαματικές φιγούρες. Έπειτα από τη εντυπωσιακή κoρυφή, με το τελεφερίκ κατηφορίσαμε από την άλλη πλευρά του βουνού και έπειτα από πεζοπορία φτάσαμε στο μοναστήρι Peștera Ialomiței (Μονή και το Σπήλαιο Ιαλομίτα) με σπουδαίο γεωλογικό πλούτο.

Την πέμπτη μέρα αναχωρήσαμε για την πρωτεύουσα της Ρουμανίας το Βουκουρέστι. Στην διαδρομή με το τρένο θαυμάσαμε το ανοιξιάτικο τοπίο και τις απέραντες εκτάσεις με καλλιέργεια ελαιοκράμβης. Αργά το απόγευμα φτάσαμε στο Βουκουρέστι, περιηγηθήκαμε στο κέντρο της πόλης και καταγράψαμε τα σπουδαιότερα αξιοθέατα χρησιμοποιώντας την εφαρμογή που έχουμε φτιάξει στην πλατφόρμα του ArcGIS.

Το Βουκουρέστι επισκεφτήκαμε την Κεντρική Πανεπιστημιακή Βιβλιοθήκη “Carol I.” (Biblioteca Centrală Universitară), το Ρουμανικό Αθηναίο (Ateneul Român), την Αψίδα του Θριάμβου (Arc de Triumf) ένα αξιοθέατο που αποτελεί πιστή αντιγραφή της αψίδας του Παρισιού. Το μέγεθος είναι κατά 1/3 μικρότερο από το αντίστοιχο στο Παρίσι, παρόλα αυτά είναι εξίσου εντυπωσιακό.

9009090988776

Την 6η μέρα επισκεφτήκαμε το Πάρκο Herastrau (Ερεστρέου), το μεγαλύτερο πάρκο της ρουμανικής πρωτεύουσας, όπου βρίσκεται στο βόρειο τμήμα της πόλης και διαθέτει δυο μεγάλες λίμνες και ένα μοναδικό φυσικό περιβάλλον, κατάλληλο για τις καθημερινές “αποδράσεις” των ντόπιων. Επισκεφτήκαμε το υπαίθριο Village Museum, το οποίο περιέχει περισσότερα από 300 διαφορετικά κτίσματα τα οποία αντιπροσωπεύουν την αρχιτεκτονική παράδοση της Ρουμανίας, από πολλές διαφορετικές περιοχές της χώρας. Μεταξύ των κτιρίων θαυμάσαμε αγρόσπιτα, εκκλησίες και ανεμόμυλους. Στα περισσότερα κτίσματα υπάρχει ειδική πινακίδα (χάρτης) που ενημερώνει τον επισκέπτη σχετικά με τον τόπο προέλευσης της κατασκευής.

Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε το εντυπωσιακό Μουσείο Φυσικής Ιστορίας, όπου παρατηρήσαμε τους δεινόσαυρους που βρέθηκαν στο ρουμανικό έδαφος, τους θησαυρούς της Μαύρης Θάλασσας, την εξέλιξη της ανθρωπότητας σε πραγματικό χρόνο και τα είδη φυτών και ζώων που υπάρχουν σήμερα. Οι οδηγοί ήχου του Μουσείου διατίθενται σε διάφορες γλώσσες, καθώς επίσης υπάρχουν οδηγοί στην γραφή Braille!

Το απόγευμα περάσαμε από την Πλατεία Unirii, η μεγαλύτερη πλατεία της πόλης, περπατήσαμε κατά μήκος του ποταμού Νταμπόβιτα (Dâmbovita) και καταλήξαμε στο Παλάτι του Λαού (Palatul Parlamentului) ένα εμβληματικό κολλοσιαίο κτήριο από την εποχή του Τσαουσέσκου, το οποίο λειτουργεί ως κοινοβούλιο.

Την  έβδομη μέρα αναχωρήσαμε από το αεροδρόμιο του Βουκουρεστίου για το αεροδρόμιο των Χανίων, μέσω Αθηνών.

Κατά τη διάρκεια της μετακίνησης στη Ρουμανία, οι μαθητές μας βίωσαν το σημαντικό ρόλο που παίζουν τα Γεωπάρκα στη βιώσιμη ανάπτυξη των τοπικών περιοχών, ενσωματώνοντας αρμονικά τα πολιτιστικά στοιχεία κάθε περιοχής στο φυσικό περιβάλλον, καθώς και της υιοθέτησης φιλικών προς το περιβάλλον πρακτικών και επεμβάσεων, το οποίο αποτελεί και έναν από τους στόχους του προγράμματος Erasmus+ με τίτλο “Προσεγγίζοντας τη βιώσιμη ανάπτυξη μέσα από τα Γεωπάρκα” (2022-1-EL01-KA122-SCH-000070252)".