ΣΥΡΙΖΑ: Big brother στις σχολικές αίθουσες

Σε ανακοίνωση της Νεολαίας ΣΥΡΙΖΑ Ηρακλείου και του Τμήματος Δικαιωμάτων ΣΥΡΙΖΑ Ηρακλείου αναφέρεται: 

"Όταν η υπουργός και η υφυπουργός παιδείας δήλωναν στην αρχή της πανδημίας ότι «η τωρινή εξ αποστάσεως εκπαίδευση αφήνει παρακαταθήκη για το μέλλον και ήρθε για να μείνει ,έπρεπε να μας υποψιασει για το ζοφερό μέλλον που ετοίμαζαν στην εκπαίδευση.

Ετσι λοιπόν η υπουργός παιδείας Ν.Κεραμεως αγνοώντας πλήρως τις αντιδράσεις από τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες ,που θέτουν ζήτημα αντισυνταγματικότητας κ παραβίασης διεθνών κανονισμών κ προειδοποιούν με προσφυγές στη δικαιοσύνη ,κατέθεσε τροπολογία για ταυτόχρονη αναμετάδοση μαθήματος εντός των τάξεων με τεχνικά μέσα,για μαθητές που δε θα βρίσκονται εντός των αιθουσών .

Η υπουργός δυο μερες πριν την επαναλειτουργία των τμημάτων της Γ’ Λυκείου προχώρησε πραξικοπηματικά σ αυτή τη ρύθμιση υποστηρίζοντας μάλιστα ότι «η διάταξη συντάχτηκε μετά από διαβούλευση με την Αρχή προστασίας Δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα χωρίς βέβαια να μπαίνει σε περαιτέρω λεπτομέρειες.

Εδώ όμως τίθενται ξεκάθαρα ζητήματα προστασίας προσωπικών δεδομένων όπως είναι το πρόσωπο, ο λόγος ,η φωνή ,η ικανότητα ,η ψυχική κατάσταση τόσο των εκπαιδευτικών όσο και των ίδιων των μαθητών,που πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι είναι ανήλικοι.Επιπροσθετως πάει περίπατο η παιδαγωγική ελευθερία που απολάμβανε έως τώρα ο εκπαιδευτικός μεσα στη φυσική τάξη.Το ίδιο το μάθημα ως πνευματικό έργο αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία των συμμετεχόντων του.

Ο εκπαιδευτικός οπωσδήποτε είναι αυτός που έχει την ευθύνη του περιεχομένου της διδασκαλίας καθ όλη τη διάρκεια της. Σε ποιον ομως ανήκει πνευματικά το τηλεμαθημα ως τελικό αποτέλεσμα; Ο τρόπος διδασκαλίας του μαθήματος είναι πνευματική ιδιοκτησία του εκάστοτε δασκάλου που εχει να κάνει με την παιδεία του, την κουλτουρα του, την προσωπική του εργασία.Ο τροπος διδασκαλίας ειναι το αποτέλεσμα της αλληλεπίδρασης του δασκάλου και των μαθητών ,ειναι μια διαδικασία που συνεχώς εξελίσσεται και διαφυλάττεται απο την ελέυθερία οτι όλα μπορουν να ξεχαστούν , το λαθος, η ατασθαλία, όταν δεν καταγράφονται.

Ποιός άλλος έχει πρόσβαση στο τηλεμαθημα μετά το πέρας του η και κατά τη διάρκεια του;Μπορεί το τηλεμαθημα να βιντεοσκοπηθεί και να ελεγχθεί το περιεχόμενο του από κάποιον άλλο; Ποιος μπορεί να ναι αυτός; Μπορεί να χρησιμοποιηθεί μελλοντικά σε μια αξιολόγηση του εκπαιδευτικού και στην κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών; Στοχεύει άραγε η κυβέρνηση να προωθήσει την τηλεκπαίδευση σε απομακρυσμένα νησιά, στερώντας τους μαθητές από την απαραίτητη φυσική παρουσία του δασκάλου στη διαδικασία μάθησης αλλάζοντας το τοπίο στο χάρτη της εκπαίδευσης;

Άλλωστε ο Σ.Ε.Β και η Ε.Ε προωθούν την τηλεργασία. Ουδεν λοιπόν μονιμότερο του προσωρινού.Οι πρωτόγνωρες συνθήκες που βιώνουμε μας φέρνουν όλους ενώπιον των ευθυνών μας για την προστασία των εργασιακών μας δικαιωμάτων και των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών.

Για μια ακόμη φορά πρέπει να υψώσουμε το ανάστημα μας ως νέοι ,μαθητες και φοιτητες για τα αυτονόητα.Οσο αναγκαία κρίνεται η ανοσία της κοινωνίας στον κορωνοιο άλλο τόσο επιτακτική είναι η αντίσταση στην αναστολή θεμελιωδών δικαιωμάτων και ελευθεριων.Και αυτό θα πρέπει να είναι αδιαπραγμάτευτο.

Όλοι λοιπόν στη διαδήλωση την Τετάρτη στις 12 μ.μ στην περιφερειακή διεύθυνση εκπαίδευσης Κρήτης για να διεκδικήσουμε αυτά που μας ανήκουν".

 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ