Ρούμπιο: Συνομιλίες ΗΠΑ-Ιράν στις 29 ή 30 Ιουνίου

«Κανείς δεν θέλει διόδια στα Στενά», απειλές για κυρώσεις στη Τεχεράνη

Σαφείς προειδοποιήσεις προς το Ιράν, διαβεβαιώσεις στα κράτη του Κόλπου και μήνυμα κατά των διοδίων στα Στενά του Ορμούζ έστειλε ο Αμερικανός υπουργός Εξωτερικών, Μάρκο Ρούμπιο, μιλώντας σε δημοσιογράφους στην πόλη του Κουβέιτ, ενώ προανήγγειλε τεχνικές συνομιλίες μεταξύ Ουάσιγκτον και Τεχεράνης για τις δύο τελευταίες ημέρες του Ιουνίου.

Αισιοδοξία και από Τραμπ που δηλώνει ότι όλα βαίνουν καλώς. Ο Ρούμπιο, δήλωσε ότι εκτιμά πως οι τεχνικές συνομιλίες μεταξύ των Ηνωμένων Πολιτειών και του Ιράν θα επαναληφθούν στις 29 ή 30 Ιουνίου στην Ελβετία.

«Η τεχνική ομάδα θα επιστρέψει, πιστεύω, στις 29 ή στις 30… Νομίζω ότι θα επιστρέψουν στην Ελβετία, αν δεν κάνω λάθος».

Διαβεβαιώσεις στα κράτη του Κόλπου

Ο επικεφαλής της αμερικανικής διπλωματίας υποστήριξε ότι οι χώρες της περιοχής δεν έχουν λόγο να αμφιβάλλουν για τις εγγυήσεις ασφαλείας που παρέχει η Ουάσιγκτον, τονίζοντας πως αυτές δεν αποτελούν απλές υποσχέσεις αλλά υφιστάμενες δεσμεύσεις.

«Δεν διαπίστωσα καμία αμφιβολία σχετικά με τις εγγυήσεις ασφαλείας μας, επειδή είναι πραγματικές. Δεν πρόκειται για υποσχέσεις, υπάρχουν ήδη», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο Ρούμπιο διαβεβαίωσε ότι η κυβέρνηση του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ θα παραμείνει σε στενή συνεργασία με τους συμμάχους της περιοχής καθώς συνεχίζονται οι επαφές και οι διαπραγματεύσεις με την Τεχεράνη.

Όπως δήλωσε, η Ουάσιγκτον επιδιώκει να ενημερώνει και να συμβουλεύεται διαρκώς τις κυβερνήσεις του Κόλπου για κάθε βήμα που αφορά τις συνομιλίες με το Ιράν.

«Θέλουμε να γνωρίζουν τι συζητείται και να συμμετέχουν στις συζητήσεις που αφορούν κάθε απόφαση που λαμβάνεται στο πλαίσιο αυτής της διαπραγμάτευσης», σημείωσε, προσθέτοντας ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες δεν πρόκειται να προχωρήσουν σε ενέργειες που θα υπονομεύσουν την ασφάλεια των παραδοσιακών συμμάχων τους στην ευρύτερη περιοχή του Κόλπου.

«Κανείς δεν θέλει διόδια στα Στενά του Ορμούζ»

Ο Αμερικανός ΥΠΕΞ αναφέρθηκε επίσης στο ενδεχόμενο επιβολής χρεώσεων για τη διέλευση πλοίων από τα Στενά του Ορμούζ, μια πρόταση που έχει κατά καιρούς τεθεί από το Ιράν.

Ο Ρούμπιο ξεκαθάρισε ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες απορρίπτουν κατηγορηματικά οποιαδήποτε προσπάθεια επιβολής τελών σε μια διεθνή θαλάσσια οδό στρατηγικής σημασίας για την παγκόσμια οικονομία.

«Ολόκληρος ο κόσμος θα αντιταχθεί σε οποιονδήποτε μηχανισμό επιβάλλει πληρωμή για τη χρήση μιας διεθνούς θαλάσσιας οδού. Είναι τόσο απλό», υπογράμμισε, σημειώνοντας ότι η αμερικανική θέση υποστηρίζεται και από τις χώρες του Κόλπου.

Τα Στενά του Ορμούζ θεωρούνται μία από τις σημαντικότερες θαλάσσιες αρτηρίες παγκοσμίως, καθώς μέσω αυτών μεταφέρεται περίπου το ένα πέμπτο των παγκόσμιων προμηθειών πετρελαίου και φυσικού αερίου.

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση