Αλλάζει το μοντέλο λειτουργίας των ΕΛΤΑ

Στέλλα Αυγουστάκη
Στέλλα Αυγουστάκη

Ο σχεδιασμός του δικτύου συναλλαγών των ΕΛΤΑ πραγματοποιήθηκε στις αρχές της δεκαετίας του 1990

Την μετάβαση σε μια νέα εποχή ετοιμάζουν τα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ), αναβαθμίζοντας τις υπηρεσίες και το μοντέλο λειτουργίας τους. Στο πλαίσιο αυτό η διοίκηση της εταιρείας, που είναι μέλος του Υπερταμείου, διαμορφώνει σταδιακά το νέο μοντέλο. Ο σχεδιασμός του δικτύου συναλλαγών των ΕΛΤΑ πραγματοποιήθηκε στις αρχές της δεκαετίας του 1990 και από τότε έχει συντελεστεί μια σειρά εμπορικών αλλαγών και μεθόδων εξυπηρέτησης των πελατών.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος των ΕΛΤΑ Γρηγόρης Σκλήκας επεσήμανε ότι η αλλαγή θα δημιουργήσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και θα επικαιροποιήσει το μοντέλο λειτουργίας των ΕΛΤΑ, αναβαθμίζοντας τις υπηρεσίες και δημιουργώντας δομές με έμφαση στην εξυπηρέτηση του πελάτη, προκειμένου να μπορεί να είναι ανταγωνιστικό τα επόμενα χρόνια.  

Μικρής κλίμακας η συγχώνευση καταστημάτων

Στο πλαίσιο αυτό έχει προχωρήσει και στη συγχώνευση, μικρής κλίμακας, ορισμένων καταστημάτων. Πρόκειται για υποστελεχωμένα και μη κερδοφόρα καταστήματα, που ενώθηκαν με μεγαλύτερα και περισσότερο κεντρικά. Συνολικά το δίκτυο από 1.150 καταστήματα θα διατηρηθεί σε πάνω από τα 1.000 σημεία και, καθώς το κομμάτι των ταχυδρομικών υπηρεσιών δεν εξαρτάται από τα καταστήματα στόχος είναι να αυξηθεί η παρουσία και τα σημεία εξυπηρέτησης. 

Σκλήκας Γρηγόρης
Ο κ.  Γρηγόρης Σκλήκας
 

Το πλάνο των 4Δ

Τα ΕΛΤΑ είναι πια σε θέση να προχωρήσουν στο άλμα του μετασχηματισμού, που όχι μόνο θα τους επιτρέψει να συμβαδίσουν αλλά και να προετοιμαστούν για το μέλλον που διαμορφώνεται.

Με κεντρικό μήνυμα «Είμαστε Παντού, Καλύτερα»,  γίνεται πραγματικότητα μέσα από ένα ολοκληρωμένο σχέδιο αναδιοργάνωσης του δικτύου και επαναπροσδιορισμού προϊόντων και υπηρεσιών, αποτέλεσμα αναλυτικής μελέτης βιωσιμότητας και ανταγωνιστικότητας, που ξεδιπλώνεται σταδιακά σε βάθος 18 μηνών.

Η αναδιάρθρωση εντάσσεται στο συνολικό πρόγραμμα των ΕΛΤΑ που ονομάζεται 4Δ γιατί κοιτάζει όλα τα 4Δ σημαντικά της λειτουργίας (διαλογή, διαβιβάσεις, δίκτυο και διανομή).

Παρά τις κατά καιρούς αντιδράσεις για το λουκέτο που έχει μπει σε ορισμένα καταστήματα η διοίκηση των ΕΛΤΑ, αναφέρει ότι το όλο εγχείρημα, έχει βασιστεί στην στήριξη των εργαζομένων, καθώς πολλά από τα προβλήματα που επιλύονται προκύπτουν από την δική τους εμπειρία. Να σημειωθεί ότι το προσωπικό δεν μεταβάλλεται. 

Μετά τα καταστήματα η διοίκηση εξετάζει και την αναδιάρθρωση της διαλογής. Αυτό σημαίνει ότι από τα 7 κέντρα διαλογής θα αξιοποιήσει τα δύο, το ένα που είναι στο Κρυονέρι που λειτουργεί στο  43% των δυνατοτήτων του και το άλλο στη Θεσσαλονίκη για να έχει back up levels και τα άλλα 5, που λειτουργούν με 20% κάλυψη θα γίνουν cross docking centers όπως έγινε και στην αγορά των FMCG. 

Το σχέδιο

Το σχέδιο για το μέλλον των ΕΛΤΑ περιλαμβάνει υπηρεσίες και εργαλεία για περισσότερο προσωποποιημένη, ταχύτερη και αποτελεσματικότερη παροχή υπηρεσιών στους πελάτες τους. Συγκεκριμένα: 

  • Η υπηρεσία του Ψηφιακού Ταχυδρόμου προσφέρει άμεση και απομακρυσμένη πρόσβαση σε υφιστάμενες και νέες υπηρεσίες, χωρίς παρουσία στα καταστήματα. Οι ταχυδρόμοι και διανομείς της γειτονιάς ενισχύονται με ψηφιακά εργαλεία, ώστε, σταδιακά ως το τέλος του έτους, εκτός από τη διαχείριση της ταχυδρομικής αποστολής, να μπορούν να εισπράττουν αντικαταβολές, να διανέμουν συντάξεις και να εξοφλούν εκ μέρους των πελατών οποιοδήποτε λογαριασμό. 
  • Προστίθενται περισσότερα κεντρικά καταστήματα ΕΛΤΑ με διευρυμένο ωράριο τις απογευματινές ώρες.

Νέες μειωμένες τιμές στην αποστολή δεμάτων ιδιωτών και επιχειρήσεων στην Ευρώπη (μείωση 15%) και σε άλλα μέρη του κόσμου. Με αυτό τον τρόπο τα ΕΛΤΑ στηρίζουν έμπρακτα τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις με εξαγωγική δραστηριότητα. Πρόκειται για μια υπηρεσία για την οποία περισσότερες πληροφορίες θα ανακοινωθούν σύντομα.

  • Ανανεώνεται ο στόλος με οχήματα προηγμένης και πιο «πράσινης» τεχνολογίας που συμβάλλουν στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της εταιρείας.
  • Βελτιώνεται η εμπειρία των πελατών με την εφαρμογή ΕΛΤΑ Fast Post, ώστε να προγραμματίζεται το ραντεβού τους σε οποιαδήποτε κατάστημα ΕΛΤΑ και να μην παρατηρείται αναμονή.
  • Ενισχύεται το Δίκτυο Έξυπνων Θυρίδων Post Pox, όπου με ένα SMS ή ένα μήνυμα στο Viber, οι πελάτες των ΕΛΤΑ θα παραλαμβάνουν εύκολα και γρήγορα το δέμα τους από τη θυρίδα, χωρίς να χρειάζεται να επισκεφθούν το κατάστημα.
  • Αναπτύσσεται διαδικτυακή εφαρμογή Web Labing Εσωτερικού & Εξωτερικού, μέσω της οποίας κάθε εταιρικός χρήστης θα μπορεί να εκτυπώνει άμεσα, εύκολα και γρήγορα, ετικέτα ταχυδρομικού τέλους (voucher) για αντικείμενα μικρότερα των 2 kg που επιθυμεί να στείλει στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Παρόμοια διαδικασία έχει δρομολογηθεί για όλους τους πελάτες, συμπεριλαμβανομένης και της λιανικής.

 

 

 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ