Νέες γεύσεις στο sparkling για την Σουρωτή - Βλέπει μείωση λειτουργικού κέρδους φέτος

Στέλλα Αυγουστάκη
Στέλλα Αυγουστάκη

Η Souroti κατέκτησε μέσα σε λίγα χρόνια ηγετική θέση στον κλάδο των ανθρακούχων νερών με μερίδιο αγοράς περισσότερο από 46%.

Με νέες γεύσεις εμπλουτίζει το portfolio των προϊόντων της η εμφιάλωσης και εμπορίας του μεταλλικού νερού Σουρωτή, που που μετά από πέντε χρόνια σχεδιασμού πρόσθεσε στην γκάμα του sparkling την νέα γεύση με φυσικό άρωμα pink grapefruit. 

Η εταιρεία  εδρεύει στη Σουρωτή Νομού Θεσσαλονίκης λάνσαρε τέλος καλοκαιριού στην αγορά την νέα ετικέτα στην σειρά Sparkling, τόσο σε μεταλλικό κουτί όσο και σε γυαλί. Ο νέος κωδικός έχει ήδη τοποθετηθεί στα ράφια της αλυσίδας Σκλαβενίτη αλλά και στη μικρή λιανική και σύντομα πρόκειται να προστεθεί και σε νέα σημεία πώλησης.

Έμφαση στα αρωματικά ανθρακούχα

Η εταιρία συνεχίζει να επικεντρώνεται στην κατηγορία του flavored carbonated (αρωματικά ανθρακούχα), η οποία αποτέλεσε και την διάρκεια 2022 την κύρια κατηγορία ανάπτυξης του συνόλου των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην αγορά των ανθρακούχων νερών και των αναψυκτικών συνεχίζοντας την κυκλοφορία δεκάδων κωδικών. Σύμφωνα με την διοίκηση η Σουρωτή δέχεται ήδη έντονη πίεση και θα δεχτεί περαιτέρω σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα αλλά “μακροπρόθεσμα δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας καθώς απαντάει καλύτερα στις καταναλωτικές ανάγκες”. Συνεχίζοντας η διοίκηση της εταιρείας αναφέρει ότι ο κλάδος στον οποίο δραστηριοποιείται διέπεται από έντονο ανταγωνισμό με περεταίρω πτώση των λιανικών τιμών πώλησης, καθώς όλο και περισσότερες εταιρίες έχουν εισέλθει ή εξετάζουν την είσοδό τους στην αγορά των ανθρακούχων (Zagori, Βίκος, 3E, Olympos, Zaros, Samaria, Θεωνη κ.α.). 

Η στρατηγική του 2023

Στρατηγικά, για το 2023 η διοίκηση εστιάζει ακόμη περισσότερο από ότι το 2022 στα δίκτυα συνεργατών χονδρεμπόρων και ιδιαίτερα στο ΗoReCa. Λόγω της αύξησης του ανταγωνισμού, αναμένει μείωση των πωλήσεων της μικρής λιανικής (περίπτερα, ψιλικά) και του super market της τάξεως του 7% - 9% λόγω ιδιαίτερα υψηλών απαιτήσεων του κλάδου προκειμένου να επεκταθεί η συνεργασία μαζί τους. 

Επενδύσεις

Αξίζει να αναφέρουμε ότι η souroti κατέκτησε μέσα σε λίγα χρόνια ηγετική θέση στον κλάδο των ανθρακούχων νερών με μερίδιο αγοράς περισσότερο από 46%. Παράλληλα αναπτύσσεται δυναμικά σε νέες αγορές παγκοσμίως, όπως της Μέσης Ανατολής, Αυστραλίας, Καναδά, Γερμανίας, Βελγίου, Ολλανδίας, Σουηδίας, Ρωσίας και Κύπρου.

Σήμερα, τo όραμα της εταιρείας στρέφεται κύρια στην εφαρμoγή πoλιτικής πoιότητας στoν τoμέα παραγωγής, στην εδραίωσή της στις ήδη διανoιγμένες αγoρές, καθώς και στην είσoδό της σε νέες αγoρές, με ασίγαστo πάθoς για την παραμονή στην κoρυφή της εγχώριας αγοράς ανθρακούχου φυσικού μεταλλικού νερού.

Το νέο επενδυτικό πλάνο της Σουρωτή αφορά ανανέωση των κτηριακών εγκαταστάσεων και νέο μηχανολογικό εξοπλισμό. Η εταιρεία σχεδιάζει να κατεδαφίσει ένα εκ των τριών εργοστασίων που διαθέτει και να δημιουργήσει νέα μονάδα, έργο που θα ξεκινήσει τον Φεβρουάριο του 2024 και θα έχει ολοκληρωθεί έως το 2027.

Μειώθηκε ο τζίρος το 2022

Πέρυσι ο κύκλος εργασιών της εταιρείας ανήλθε σε €10.247.999, έναντι €12.198.535 κατά την προηγούμενη εταιρική χρήση, παρουσιάζοντας μείωση 15,99%.
Οι πωλήσεις της Σουρωτής εμφανίζουν διψήφιο ποσοστό μείωσης κατά 16% και διαμορφώθηκαν σε €9.352.535 έναντι €11.152.306 στην προηγούμενη χρήση. 

Οι πωλήσεις του Ύδωρ εμφανίζουν επίσης μείωση κατά 23%, και διαμορφώθηκαν σε €745.066 ευρώ έναντι 968.952 ευρώ στην προηγούμενη χρήση. Η παραπάνω μεταβολή του μείγματος πωλήσεων είχε σαν αποτέλεσμα την μείωση του μικτού περιθωρίου κέρδους κατά 26% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση. 

Τα αποτελέσματα της εταιρίας διαμορφώθηκαν σε ζημίες προ φόρων (€2.200.681), έναντι ζημιών (€283.998) κατά την προηγούμενη εταιρική χρήση.

Αναμένει πτώση EBITDA φέτος

Η διοίκηση της εταιρείας μετά τις απότομες ανατιμήσεις στα είδη συσκευασίας, στην ηλεκτρική ενέργεια και στα καύσιμα που με την σειρά τους παρέσυραν προς τα πάνω τόσο το κόστος παραγωγής των προϊόντων, όσο και το κόστος διάθεσής τους αναμένει να υπάρχει μείωση του λειτουργικού κέρδους (EBITDA) την τρέχουσα χρήση.

Σημειώνεται ότι η εταιρία καταβάλει προσπάθειες μείωσης του λειτουργικού κόστους και ταυτόχρονα με ανατιμήσεις που εφαρμόστηκαν σταδιακά μέσα στο α ’τρίμηνο 2023 μετακύλησε μέρος του υπερβάλλοντος κόστους παραγωγής στην τιμή του τελικού προϊόντος. Ωστόσο η μετακύλιση δεν είναι καθολική καθώς προέρχεται έπειτα από μια διετία που αύξησε σημαντικά τις τιμές.



 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ