Θερινές εκπτώσεις: Ανοδικά ο τζίρος για 6 στις 10 επιχειρήσεις

Newsroom
Newsroom

Απέχει η αγορά από τα επίπεδα του 2019

Καλύτερο τζίρο σε σχέση με πέρυσι είχαν έξι στα δέκα εμπορικά καταστήματα κατά τη φετινή θερινή εκπτωτική περίοδο, με τις πωλήσεις ωστόσο για την πλειονότητα των επιχειρήσεων να παραμένουν κάτω από τα προ πανδημίας επίπεδα, όπως προκύπτει από την εξαμηνιαία ερεύνα του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών.

Τα αποτελέσματα της έρευνας, που πραγματοποιήθηκε με τη συνεργασία του Οικονομικού Πανεπιστήμιου Αθηνών, αποτυπώνουν μία σταδιακή ανάκαμψη της αγοράς, ωστόσο το διεθνές περιβάλλον, η έλλειψη ρευστότητας, η άνοδος κόστους ενέργειας και μεταφορών σε συνδυασμό με την άνοδο των τιμών στα είδη πρώτης ανάγκης, δημιουργούν τεράστιο έλλειμμα στο διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών και εμποδίζουν τη δυναμική ανάπτυξη των πωλήσεων.

ΕΜΠΟΡΙΚΌΣ ΣΎΛΛΟΓΟΣ ΑΘΗΝΏΝ

Ειδικότερα, η πλειονότητα των επιχειρήσεων (57,7%) δήλωσε ότι το 2022 είχε καλύτερα αποτελέσματα σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2021, μία στις πέντε κατέγραψε παρόμοιες πωλήσεις, ενώ ένα ποσοστό της τάξης του 21,6% δήλωσε πως είχε χειρότερο τζίρο.

Μόνο το 14% κατάφερε να υπερβεί τις πωλήσεις του 2019

ΕΜΠΟΡΙΚΌΣ ΣΎΛΛΟΓΟΣ ΑΘΗΝΏΝ

Αντίθετα, η σύγκριση με τον τζίρο του 2019 δείχνει ότι έξι στα δέκα εμπορικά καταστήματα (59,8%) κατέγραψαν χειρότερο τζίρο, ένα στα πέντε είχε ίδιες πωλήσεις και μόνο το 14,2% απάντησε πως κατόρθωσε να υπερβεί τις πωλήσεις του 2019 κατά τη φετινή περίοδο.

Παράλληλα, λιγότερα από τα μισά σημεία πώλησης κατόρθωσαν να εκπληρώσουν τις προσδοκίες των εμπόρων για τη φετινή καλοκαιρινή περίοδο και να πιάσουν ή να ξεπεράσουν τους στόχους του προγραμματισμού των πωλήσεων. Ειδικότερα, το 49,4% απάντησε πως βάσει του επιχειρηματικού προγραμματισμού των επιχειρήσεων, ο τζίρος των φετινών εκπτώσεων, ήταν χειρότερος, το 34,3% απάντησε πως ήταν αναμενόμενος και για το 14,4% ήταν καλύτερος.

«Ανάσα» από τον τουρισμό

Στην έρευνα αποτυπώνεται και η συνεισφορά του τουρισμού στην αγοραστική κίνηση. Περίπου 4 καταστήματα στα 10 που δραστηριοποιούνται σε σημεία που προσελκύουν τουριστική ροή, είτε αυτά βρίσκονται στο κέντρο της Αθήνας κοντά στον κύκλο της Ακρόπολης ή σε εμπορικά κέντρα (malls), ενίσχυσαν σημαντικά τον τζίρο τους από τους ξένους επισκέπτες. Ωστόσο, επισημαίνεται από τον Εμπορικό Σύλλογο Αθηνών, το υπόλοιπο κέντρο της πρωτεύουσας, οι συνοικιακές αγορές της Αθήνας καθώς και οι περιφερειακές αγορές που αντιπροσωπεύουν το 63,5% του δείγματος και δεν επηρεάζονται από τον τουρισμό, αντιμετώπισαν σοβαρό πρόβλημα γιατί το ελάχιστο διαθέσιμο εισόδημα των Ελλήνων καταναλωτών δεν μπόρεσε να τονώσει τον τζίρο. 


Πηγή: naftemporiki.gr
 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ