Οδήγηση και με ισχυρούς ανέμους

Newsroom
Newsroom

Μερικές συμβουλές για το πώς πρέπει να συμπεριφερθούμε με το όχημα όταν υπάρχουν δυνατές ριπές ανέμων

Αγαπητό Cretalive,

Το φαινόμενο αυτό είναι εντονότερο στην χώρα μας, αφού παρουσιάζεται περισσότερο απ’ ό,τι οι χιονοπτώσεις.

Σε περιόδους δυνατών ανέμων δημιουργούνται πολλά προβλήματα στους δρόμους, τα οποία τις περισσότερες φορές είναι απρόβλεπτα και δημιουργούν κινδύνους στην οδική ασφάλεια, όπως διάφορα κλαδιά σπασμένα από τα δέντρα, διάφορα αντικείμενα που φεύγουν από αυλές και σπίτια, ακόμα και σκουπίδια, που όταν βρεθούν στον δρόμο και πέσουν στο όχημα πάνω εκτός από την ζημιά που θα προκαλέσουν, εύκολα ο οδηγός μπορεί να τρομάξει και -κάνοντας ελιγμούς για να τα αποφύγει- να χάσει τον έλεγχο του οχήματος.

Να δώσουμε εδώ μερικές συμβουλές για το πώς πρέπει να συμπεριφερθούμε με το όχημα όταν υπάρχουν δυνατές ριπές ανέμων για να αποφύγουμε -όσο φυσικά μπορούμε- να χάσουμε τον έλεγχο του αυτοκινήτου:

  • Πρώτα να πούμε ότι πρέπει να αφήνουμε μεγαλύτερες πλευρικές αποστάσεις προς την μεριά που φυσάει ο άνεμος και να κρατάμε σταθερά το τιμόνι με τα δύο χέρια.
  • Η ταχύτητά μας πρέπει να είναι χαμηλή και χωρίς απότομες επιταχύνσεις.
  • Όταν περνάμε από ανοιχτούς δρόμους, όπως πάνω από γέφυρες, πρέπει να προσέχουμε ιδιαίτερα και να εφαρμόζουμε τα παραπάνω.
  • Όταν βγαίνουμε από τούνελ με δυνατές ριπές στην έξοδο εύκολα θα έχουμε πρόβλημα, όπως έχουμε γράψει και σε προηγούμενο άρθρο.
  • Αποφεύγουμε το προσπέρασμα, ειδικά όταν πρόκειται για μεγάλα οχήματα, όπως φορτηγά, λεωφορεία ή συρμούς, διότι τελειώνοντας θα χτυπήσει δυνατά το όχημά μας ο άνεμος.
  • Επίσης πρέπει να υπολογιστεί ότι ο οδηγός μεγάλων οχημάτων δεν είναι εύκολο να το κρατήσει σταθερά στην λωρίδα του. Με λίγα λόγια, όταν ο άνεμος είναι δυνατός μπορεί να μετατοπίσει από λίγα εκατοστά το αυτοκίνητο μέχρι και λίγα μέτρα, ανάλογα με την ταχύτητα που έχουμε, όπως ακόμα αν βρεθεί στην κατάλληλη θέση ακόμα και να το ντεραπάρει.
  • Η δύναμη του αέρα μπορεί να φτάσει και τα 40km/h. Το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε είναι να σταματήσουμε κάπου με ασφάλεια μέχρι να εξασθενήσει.
  • Καλό θα είναι να κρατάμε τα παράθυρα κλειστά, ώστε να αποφύγουμε να εισχωρήσει κάτι στο όχημα ή να μπουν σκόνες στα μάτια μας.
  • Σημαντικό είναι να ξέρουμε ότι όταν περάσουμε από δασικές περιοχές οι ριπές του αέρα είναι πολύ πιο ισχυρές.
  • Όλα τα παραπάνω είναι ακόμα πιο δύσκολα και επικίνδυνα όταν το όχημα είναι δίκυκλο. Καλύτερη συμβουλή για τα δίκυκλα είναι όταν βρεθούν σε τέτοια κατάσταση να σταματήσουν.

Όπως και στις περισσότερες περιπτώσεις κακών καιρικών συνθηκών, οι οδηγοί πρέπει να μετριάσουν την ταχύτητά τους, να κάνουν απαλούς χειρισμούς στα πεντάλ, να μην κάνουν προσπεράσεις χωρίς λόγο, ούτε απότομες επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις. Η μόνη διαφορά στον δυνατό άνεμο είναι ότι πρέπει να κρατάμε δυνατά το τιμόνι και να έχουμε μια ελαφριά κλίση αντίθετα από την φορά του αέρα.

 

Μανώλης Γιαλιτάκης
Εκπαιδευτής οδηγών και Κυκλοφοριακής Αγωγής

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ