"Διάλογοι με την Αρχαιότητα" από τις Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης

Τα βιβλία της σειράς καλούν σε έναν νέο διάλογο με την αρχαιότητα. Τα κείμενα κάθε τόμου, που προσφέρονται σε νεοελληνική απόδοση, φωτίζουν όψεις της καθημερινής ζωής, των θεσμών ή των ιδεών που εξακολουθούν να διατηρούν την επικαιρότητά τους. Επιπλέον, επιλέγονται με στόχο να αναδειχθεί τόσο ο πλούτος όσο και η ποικιλία των συμπεριφορών και των νοοτροπιών του αρχαίου κόσμου. Εμφανίζουν τους αρχαίους Έλληνες διαφορετικών εποχών και διαφορετικών πεποιθήσεων να διαλέγονται και να αντιπαρατίθενται μεταξύ τους ή με αλλοεθνείς· και τους εθνικούς να διαλέγονται ή να αντιπαρατίθενται με Ιουδαίους ή χριστιανούς. Η αρχαιότητα προβάλλει έτσι από τη μια πλευρά επίκαιρη και από την άλλη σύνθετη, πολύμορφη και αντιφατική.

Η ζωή μου όλη
Καθημερινές ιστορίες δούλων από την αρχαιότητα


Εισαγωγή - Μετάφραση - Σημειώσεις:
Κώστας Βλασόπουλος - Ευτυχία Μπαθρέλλου


Η συλλογή κειμένων που συγκροτεί τον τόμο παρουσιάζει ιστορίες από την καθημερινή ζωή των δούλων στην αρχαιότητα. Με τη μεγάλη της ποικιλία δίνει στους αναγνώστες την ευκαιρία να ξεφύγουν από μια αφηρημένη και γενική αντίληψη της δουλείας και να έρθουν σε επαφή με τις εμπειρίες και τις τύχες συγκεκριμένων δούλων. Οι επιλεγμένες αφηγήσεις είναι αναμφίβολα γοητευτικές· αλλά εικονογραφούν ταυτοχρόνως με παραδείγματα την καταπίεση, την εκμετάλλευση αλλά και την αντίσταση στον θεσμό της δουλείας.

Έγκλειστοι στις ρωμαϊκές φυλακές
ή αναμένοντας τον καλό και τον κακό δικαστή

Λιβάνιος: Λόγος 45 – «Προς τον βασιλέα περί των δεσμωτών»
& Λόγος 22 – «Προς Ελλέβιχον»


Εισαγωγή - Μετάφραση - Σχόλια: Δέσποινα Ιωσήφ


Οι δύο λόγοι του Λιβάνιου που περιλαμβάνονται στον τόμο ανοίγουν ένα πολύτιμο παράθυρο στον κόσμο των ρωμαϊκών φυλακών και τον ρόλο των δικαστών στη διαβίωση και την επιβίωση των φυλακισμένων. Φωτίζουν επιπλέον σημαντικές όψεις της καθημερινής αγωνίας των εγκλείστων που εκδηλωνόταν με χειρονομίες, φωνές, συνθήματα και δάκρυα. Όπως προκύπτει με σαφήνεια, οι φυλακές και η απονομή δικαιοσύνης δεν απασχολούσαν μόνο την κοινή γνώμη και φωτισμένους στοχαστές αλλά και τους ίδιους τους αυτοκράτορες.

Πού εχάθηκε ο Σοφός;
Οι «θείοι» άνδρες και η θρησκευτική πολεμική
στους πρώτους μεταχριστιανικούς αιώνες

Λουκιανός: Το τέλος του Περεγρίνου 
& Ευσέβιος Καισαρείας: Απάντηση στον Σωσιανό Ιεροκλή


Εισαγωγή - Μετάφραση - Σημειώσεις: Βάιος Λιαπής


Στους πρώτους μεταχριστιανικούς αιώνες, στις ανατολικές περιοχές της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, εμφανίστηκαν και διακρίθηκαν άνδρες οπλισμένοι με φιλοσοφική παιδεία αλλά και προικισμένοι με υπερανθρώπινα χαρίσματα και με δυνάμεις προφητικές ή θαυματουργές. Τα κείμενα που έχουν επιλεγεί στον τόμο αυτόν περιγράφουν και σχολιάζουν τους θείους άνδρες από δύο αντίθετα άκρα του θρησκευτικού φάσματος: το πρώτο είναι γραμμένο από εθνικό συγγραφέα με έντονα αντιχριστιανικές απόψεις, ενώ το δεύτερο από χριστιανό απολογητή που θριαμβολογεί για την πρόσφατη κατίσχυση της νέας θρησκείας.

ΣΕΙΡΑ | ΔΙΑΛΟΓΟΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ 

«Η ζωή μου όλη»: ISBN 978-960-524-588-7,
σελ. 152, σχήμα 14x24 εκ.,τιμή: 10 ευρώ

«Έγκλειστοι στις ρωμαϊκές φυλακές»: ISBN978-960-524-589-4,
σελ. 64, σχήμα 14x22 εκ., τιμή 10 ευρώ 

«Που εχάθηκε ο Σοφός»: ISBN 978-960-524-590-0,
σελ. 144, σχήμα 14x22 εκ., τιμή 10 ευρώ 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ