6 στους 10 που έχουν ίντερνετ κάνουν ψώνια μέσω e-shop

Τι έδειξε η έρευνα του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών

Ηρθαν για να ...μείνουν οι ηλεκτρονικές αγορές καθώς μπορεί τα καταστήματα να άνοιξαν αλλά η δυναμική του e-shopping συνεχίζεται αμείωτη, όπως προκύπτει από την έρευνα που έκανε η εταιρεία Pulse RC για λογαριασμό του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία, το ποσοστό όσων αγοράζουν μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων διατηρείται υψηλό: οι 6 στους 10 από όσους χρησιμοποιούν το Ίντερνετ. Η υψηλή αξιοποίηση του διαδικτύου, των e-shop και των υπηρεσιών ηλεκτρονικής παραγγελίας αναμένεται μάλιστα να συνεχιστεί και μετά την πανδημία. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι 6 στους 10 (58%) αξιολογούν σήμερα θετικά τις μεθόδους click away και click in shop ως λύσεις ανάγκης!

Οι ερωτηθέντες συμφωνούν με το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων, αλλά και της εστίασης αμέσως μετά το Πάσχα με τους επιχειρηματίες να ανησυχούν πολύ για το μέλλον τους δεδομένου ότι σε σημαντικά ποσοστά δηλώνουν ότι έχουν τραπεζικές, φορολογικές και ασφαλιστικές υποχρεώσεις, ενώ ένα 15% όσων απασχολούν υπαλλήλους, δεν αποκλείει το ενδεχόμενο απολύσεων.

Η έρευνα διεξήχθη στην Περιφέρεια Αττικής το χρονικό διάστημα 16 - 19 Απριλίου 2021, με δείγμα 1.023 ενηλίκους από τον γενικό πληθυσμό και κατέδειξε πως η πλειονότητα των καταναλωτών, δηλαδή οι 8 στους 10 επικροτούν το άνοιγμα των καταστημάτων, ενώ πάνω από τους μισούς έχουν ήδη επισκεφθεί ή σκοπεύουν να επισκεφθούν, μέσα στις επόμενες ημέρες κάποιο κατάστημα, από όσα άνοιξαν πρόσφατα.

Οι 3 στους 4 (73%) αξιολογούν θετικά το άνοιγμα της εστίασης αμέσως μετά το Πάσχα. Μεταξύ αυτών που έχουν πληγεί οικονομικά περισσότερο, την περίοδο της πανδημίας, περιλαμβάνονται οι επιχειρηματίες και οι επαγγελματίες.

Ειδικότερα:

  • Tο 44% βρίσκεται με προσωπικές ή οικογενειακές τραπεζικές, φορολογικές ή ασφαλιστικές υποχρεώσεις που έχει καθυστερήσει την πληρωμή τους (όταν το αντίστοιχο ποσοστό στον γενικό πληθυσμό της Αττικής είναι 21%),
  • Tο 34% έχει επαγγελματικές τραπεζικές, φορολογικές ή ασφαλιστικές υποχρεώσεις σε καθυστέρηση,
  • Tο 56% ανησυχεί για το μέλλον και τη βιωσιμότητα της επιχείρησής του, τους επόμενους 6 μήνες,
  • Tο 15% (από όσους απασχολούν εργαζομένους) θεωρεί «Σίγουρα» υπαρκτό το ενδεχόμενο απολύσεων – και άλλο ένα 25% απαντά «Μάλλον».

Η έρευνα επίσης δείχνει την ανάγκη συνέχισης και ενίσχυσης της στήριξης όλων όσων έχουν πληγεί σημαντικά από τις οικονομικές συνέπειες της πανδημίας. Το 50% των συμμετεχόντων αξιολογεί θετικά τα μέτρα της κυβέρνησης για τη στήριξη των επιχειρήσεων – καταστημάτων – επαγγελματιών, όμως το 44% απαντά αρνητικά επιθυμώντας προφανώς μεγαλύτερη ενίσχυση.

Για το πρόγραμμα ΕΣΠΑ με το οποίο θα στηριχθεί η εστίαση, αν και αποτυπώνεται με θετικό ισοζύγιο στις απόψεις της κοινής γνώμης, ο ένας στους τέσσερις δεν το γνωρίζει ή/και δεν παίρνει θέση.

«Η έρευνα αποτυπώνει όσα έχουμε επισημάνει οι φορείς και οι εκπρόσωποι της αγοράς. Φαίνεται ξεκάθαρα ότι η κοινή γνώμη ήθελε το άνοιγμα και του λιανεμπορίου και της εστίασης, οι ηλεκτρονικές αγορές ήρθαν για να μείνουν, κάτι που δείχνει ότι μέρα με την ημέρα το επιχειρείν αλλάζει, ενώ η κυβέρνηση πρέπει να «ακούσει» τη φωνή αγωνίας των μικρομεσαίων και των επαγγελματιών για την επόμενη μέρα. Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων ανησυχεί για το μέλλον της επιχείρησης τους, ένα πολύ μεγάλο ποσοστό ζητά την συνέχιση της στήριξης από την Πολιτεία, ενώ καταγράφεται σοβαρότατο πρόβλημα με οφειλές που βρίσκονται σε καθυστέρηση. Είναι θέματα που πρέπει να απασχολήσουν όχι μόνο την κυβέρνηση αλλά όλα τα πολιτικά κόμματα και πρέπει να επιλυθούν το ταχύτερο δυνατό γιατί αποτελούν τροχοπέδη για την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας και της οικονομίας αλλά και τη διατήρηση της κοινωνικής συνοχής», επισημαίνει σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου, Γιάννης Χατζηθεοδοσίου.

Πηγή: ethnos.gr

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ