Βίοι αντίθετοι για τα δύο μεγάλα έργα της Κρήτης- ακυρώνουν το διαγωνισμό μετά από...τρία χρόνια!

Ενώ ο δρόμος της Μεσαράς ξεκινάει μετά από την καταβολή 2 εκατομμυρίων ευρώ για απαλλοτριώσεις, ο δρόμος Πάνορμο- Εξάντη ειναι στον αέρα αφού ο διαγωνισμός...οδεύει προς ακύρωση


  "Σκωτζέζικο...ντουζ" για τα δύο μεγάλα οδικά έργα της Κρήτης που αναμενόταν να ξεκινήσουν το επόμενο διάστημα, με προϋπολογισμούς άνω των 100 εκατομμυρίων συνολικά! Ο δρόμος της Μεσαράς ξεκινά μετά την πληρωμή των απαλλοτριώσεων, αλλά ο διαγωνισμός Πάνορμο- Εξάντη…οδεύει προς ακύρωση!

Στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων έχουν ήδη μπει «ζεστά» δυο εκατομμύρια ευρώ για την πληρωμή των συμπληρωματικών απαλλοτριώσεων στο δρόμο Ηρακλειο- Μεσαρά και με το πρώτο «άνοιγμα» του καιρού αναμένεται να ξεκινήσουν οι εργασίες για να ολοκληρωθεί ο πολύπαθος δρόμος αφού έχει υπογραφεί η σύμβαση (με αρχικό προϋπολογισμό 47 εκατ) με την κοινοπραξία «ΕΡΕΤΒΟ Α.Ε. – ΕΚΤΕΡ Α.Ε. – ΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ Α.Ε.» που ως δεύτερη μειοδότρια πήρε τελικά το έργο μετά τον αποκλεισμό της ΡΟΥΤΣΗΣ ΑΕ για την γνωστή υπόθεση με τα πλαστά δικαιολογητικά.

Ο δρόμος της Μεσαράς, η σύμβαση του οποίου υπεγράφη τον Οκτώβριο με την Δομική σύντομα θα μπει σε τροχιά υλοποίησης και θα τρέξουν τα συνεργεία για να τελιώσουν το πρώτο κομμάτι Αγία Βαρβάρα-Απομαρμάς. ΘΑ τελειώσουν τη γέφυρα Πανασού, θα ανοιξουν το στομιο της σήραγγας.

«Εμείς αφού πληρώθηκαν οι απαλλοτριώσεις με βάση το πρωτόδικο δικαστήριο, είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε. Κι ο ανάδοχος θα αρχίσει από τις εκσκαφές της πλευράς της Αγίας Βαρβάρας» λέει  ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Έργων κ.Αγαπάκης που εκτιμά ότι όλα θα γίνουν μέσα στις προθεσμίες.

Το έργο πρέπει να τελειώσει πριν το 2019 για να μην κληθεί η Ελλάδα να πληρώσει , να επιστρέψει στην πραγματικότητα χρήματα από τα κοινοτικά κονδύλια που δόθηκαν για να φτάσει εώς εδώ το εργο.

 

Ακυρώνεται η δημοπρασία

 

Κι ενώ όλα δείχνουν ότι ο δρόμος της Μεσαράς μπαίνει στην τελική ευθεία με την εργολαβία-σκούπα ένα άλλο μεγάλο έργο, το Πάνορμος- Εξάντη, του ΒΟΑΚ, οδεύει προς ακύρωση…τρία σχεδόν χρόνια μετά το διαγωνισμό που έγινε! Ένα έργο που αρχικά κατακυρώθηκε στην Πετρής Ανώνυμη Τεχνική Εταιρεία-Αθωνική Τεχνική, αλλά και αυτό…ενεπλάκη στις αλληλοκατηγορίες με το δρόμο Μεσαράς και την εταιρεία του Ρούτση με αποτέλεσμα να φτάσει τρία χρόνια μετά και το έργο που επρόκειτο να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ να είναι «στον αέρα»!

Ο διαγωνισμός για το έργο Πάνορμο- Εξάντη, προϋπολογισμού άνω των 62 εκατομμυριων ευρώ έγινε το 2014.

Από την αρχή δεν πήγαν καλά τα πράγματα στο διαγωνισμό αυτό. Την ανακατασκευή του τμήματος Πάνορμος-Εξάντης του ΒΟΑΚ διεκδίκησαν- εκτός από τα προαναφερόμενα σχήματα- οι κοινοπραξίες Τοξότης Α.Ε.-Ομάδα Κατασκευών Α.Ε., ΣΧΣ ΑΤΤΕ-ΕΡΓΩ ΑΤΕ, Τεχνική εταιρεία Χριστόφορος-Δ. Κωνσταντινίδης-Αρχικόν και οι εταιρείες Πόρτο Καρράς Α.Ε., Άκτωρ, ΤΕΡΝΑ και J&P Άβαξ.

Η Intrakat υπέβαλε ένσταση κατά του πρακτικού της επιτροπής διαγωνισμού βάσει του οποίου έγιναν δεκτές οι προσφορές των κοινοπραξιών Γ. Πετρής Ανώνυμη Τεχνική Εταιρεία-Αθωνική Τεχνική και Δομική Κρήτης-Εκτερ-Ερέτβο (1η και 2η μειοδότρια, αντίστοιχα).

Ταυτόχρονα, η Δομική Κρήτης-Εκτερ-Ερέτβο ζητούσε τον αποκλεισμό της Πετρής-Αθωνική Τεχνική, θεωρώντας ότι έχει υπάρξει σειρά παρατυπιών.

Ωστόσο, η επιτροπή διαγωνισμού του Υπουργείου Υποδομών απέρριψε τις δύο προσφυγές και κατακύρωσε το έργο στις εταιρείες Πετρής και Αθωνική Τεχνική που προσέφεραν έκπτωση 35,55%.

Κι ενώ αναμενόταν να κληθεί η εταιρεία να υπογράψει τη σύμβαση (το 2014!) νέα εμπλοκη με την εταιρεία του Ρούτση (για το έργο της Μεσαράς!) . Ακολούθησαν ενστάσεις, εμπλοκές δικαστικές, ενώ στο μεταξύ διαλύθηκε και η κοινοπραξία με την εταιρεία Πετρής να ζητά να μείνει εκείνη στο έργο αφού Αθωνική δεν υπάρχει πλέον. Το υπουργείο έκανε ερώτημα στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους που σύμφωνα με πληροφορίες απορρίπτει αυτή την προοπτική και θεωρεί ότι δεν πρέπει να πάει στον πρώτο το έργο αφού «δεν μπορεί να γίνει υποκατάσταση» αφού δεν είχε υπογραφεί η σύμβαση!

Τι θα κάνει τώρα το υπουργείο; Έχει δύο επιλογές:

-Να πάει στον δεύτερο μειοδότη που είναι μια εταιρεία αξιόπιστη, αλλά αυτή τη στιγμή έχει πάρει και το δρόμο της Μεσαράς και το δρόμο Γούρνες- Χερσόνησος και δεν είναι κάτι που βλέπει με θετικό μάτι η πολιτική ηγεσία-στην ίδια εταιρεία τρία μεγάλα έργα της Κρήτης.

-Να ακυρώσει το διαγωνισμό και να πάει σε νέα δημοπράτηση (κάτι που όπως έχουμε γράψει ήταν και η αρχική εισήγηση των υπηρεσιών του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης).

Θυμίζουμε ότι το τμήμα από τον Γεροπόταμο μέχρι τη διασταύρωση Εξάντη, είναι μήκους 10 χιλιόμετρων και σύμφωνα με τη μελέτη θα κατασκευαστεί ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος με διπλό κλάδο και διαχωριστικό στηθαίο. Πρόκειται για τμήμα που θα μετατραπεί σε κλειστό αυτοκινητόδρομο με όριο ταχύτητας τα 120 χλμ./ώρα.

 

- Διαπλάτυνση της υφιστάμενης οδού στο μεγαλύτερο μέρος της.

- Παράπλευρο οδικό δίκτυο.

- Τον ανισόπεδο κόμβο Πάνορμου.

- Μία γέφυρα, επέκταση και κατασκευή νέων κάτω διαβάσεων, επεκτάσεις υφιστάμενων οχετών.

Στο έργο αυτό περιλαμβάνονται οι απαιτούμενες απαλλοτριώσεις, αρχαιολογικές έρευνες, μετατοπίσεις δικτύων Ο.Κ.Ω. και συμπληρωματικές μελέτες, ενώ κύριο και βασικό αντικείμενό του είναι η μετατροπή του οδικού τμήματος σε κλειστό αυτοκινητόδρομο πλάτους 22,25 μ. με δύο λωρίδες κυκλοφορίας.

 Οι εργασίες κατασκευής του δρόμου , όταν ξεκινήσουν, αναμένεται να διαρκέσουν 48 μήνες.

 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ