Έγγραφο- βόμβα για το νέο αεροδρόμιο: ποιοι οικισμοί κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς νερό!

Συνολικά 20 χωριά του δήμου Μινώα βρίσκονται στο...κόκκινο- τι αναφέρει το έγγραφο της αναδόχου εταιρείας

Λίγα 24ωρα πριν την άφιξη του κυβερνητικού κλιμακίου με επικεφαλής τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, για την επίσημη έναρξη των εργασιών στο εργοτάξιο του νέου αεροδρομίου Καστελλίου, ένα έγγραφο της κατασκευάστριας εταιρείας ΤΕΡΝΑ, έρχεται να ανάψει φωτιές και να δείξει πως παρά τις επίσημες διαβεβαιώσεις, αλλά και τον πανηγυρικό χαρακτήρα της έναρξης των εργασιών, υπάρχουν πολλά ανοικτά ζητήματα για την πορεία υλοποίησης του έργου. Τα οποία αν δεν επιλυθούν, κινδυνεύουν είτε να το τινάξουν στον «αέρα» με το καλημέρα, είτε να αφήσουν πληγές στις τοπικές κοινωνίες που είναι άγνωστο πως θα αντιμετωπισθούν! Και ταυτοχρόνως δείχνουν ότι κομβικά ζητήματα σε σχέση με το έργο δεν είχαν μελετηθεί επαρκώς.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του cretalive θα υπάρξει πρόβλημα με το 60% της ύδρευσης του πρώην δήμου Αρκαλοχωρίου , ενώ 20 (!) οικισμοί δεν θα έχουν νερό αν δεν μετατοπιστεί άμεσα το περίπου 1500 μέτρων δίκτυο που ξεκινά από περιοχή του Νιπιδιτού, φτάνοντας ως τα θραψανιώτικα και «καταπίνει» πέντε γεωτρήσεις του (3 από Νιπιδιτό και 2 από Θραψανό) δήμου.

Ειδικότερα τα χωριά που βρίσκονται στο «κόκκινο» με τα νέα δεδομένα είναι: Αρκαλοχώρι, Γάσι, Μουσούτα, Αγία Σεμνή, Αρχοντικό, Χουμέρι, Ζήντα, Γαρίπα, Δραπέτι, Ίνι, Μαχαιρά, Μοναστηράκι, Πάρτιρα, Μπαδιάς, Τουρλωτή, Λευκοχώρι, Πάνω και Κάτω Πουλιές, Καλό Χωριό και Χαντρού.

Το έγγραφο που αποκαλύπτει σήμερα το cretalive, έφτασε πριν μερικές μέρες στο δήμο Μινώα και κοινοποιείται τόσο στο Διεθνή Αερολιμένα Καστελλίου, στο Υπουργείο Υποδομών, αλλά και στον Ανεξάρτητο Μηχανικό, που έχει τοποθετηθεί για να επιβλέπει την πορεία των εργασιών, με αντικείμενο τη μετατόπιση των υδρευτικών και αρδευτικών δικτύων. Αφού γίνεται μια σύντομη αναφορά στο ιστορικό της πορείας του έργου και που βρίσκεται μέχρι τώρα με την έναρξη των πρόδρομων εργασιών, σημειώνεται πως κλιμάκιο της ΤΕΡΝΑ έκανε αυτοψία στο οικόπεδο 15, όπου άμεσα θα ξεκινήσουν οι εργασίες και διαπιστώθηκε πως διέρχεται του συγκεκριμένου οικοπέδου αγωγός ύδρευσης Φ 250, μήκους 1200 μέτρων, που τροφοδοτεί το Αρκαλοχώρι και άλλους οικισμούς του δήμου, αλλά κι ένας ακόμη αγωγός 150 μέτρων, διαμέτρου Φ 100, που θα πρέπει άμεσα να μετακινηθούν, προκειμένου να αρχίσουν οι εργασίες!

Αν αναλογιστεί κανείς τη διάμετρο του πρώτου αγωγού, της τάξης των 10 ιντσών, καταλαβαίνει κανείς πως είναι ο κύριος αγωγός τροφοδοσίας νερού του Αρκαλοχωρίου, αλλά και των γειτονικών χωριών, όπως επίσης πως είναι κι ένας αγωγός που είναι βαθειά χωμένος μέσα στο έδαφος.

Όπως αναφέρει η εταιρεία βάσει της συμφωνίας παραχώρησης και των άρθρων 14.2.3 οι Οργανισμοί Κοινής Ωφέλειας που εμπλέκονται( εν προκειμένω η Δημοτική Επιχείρηση Άρδευσης και Ύδρευσης του Δήμου) θα πρέπει να εκπονήσουν τις σχετικές μελέτες για την μετατόπιση των δικτύων, αλλά και θα αναλαμβάνουν τις αντίστοιχες εργασίες, με δαπάνη του Δημοσίου!

Αφού λοιπόν ζητά να εκπονήσουν τις σχετικές μελέτες για το γιγάντιο αυτό έργο, για το οποίο, αν δεν γίνει άμεσα θα κινδυνέψει το μεγαλύτερο μέρος ύδρευσης αλλά και άρδευσης του δήμου να μείνει χωρίς νερό, καθώς το εργοτάξιο δεν μπορεί να περιμένει, αναφέρει πως θα πρέπει να αναλάβει το Δημόσιο να καλύψει τα έξοδα για την μετατόπιση του δικτύου!

Αυτό προφανώς και δεν υπήρχε ως πρόβλημα στο σχεδιασμό του έργου, που με το... καλημέρα έρχεται να πιστοποιήσει πως οι αστερίσκοι, τα αγκάθια αλλά τα ζητήματα από το πουθενά μπορούν να προκαλέσουν όχι μόνο καθυστέρηση στην πορεία του έργου, αλλά και να γεννήσουν τεράστια κοινωνικά και οικονομικά προβλήματα στην περιοχή, που αρχίζει σιγά σιγά να αισθάνεται τι ακριβώς θα συμβεί στην περιοχή τους!

Επίσης έρχεται να μετατοπίσει βάρος, ευθύνες αλλά και έξοδα στο δήμο που πιθανότατα να μην μπορεί να σηκώσει σε έναν ΟΤΑ εμφανώς υποστελεχωμένο για να μπορεί να διαχειρίζεται έκτακτες καταστάσεις. Και επίσης φέρνει μια δημοτική αρχή να διαχειριστεί καταστάσεις που προφανώς δεν ήξερε, καθώς όλο και πιο συχνά θα εμφανίζονται καταστάσεις και απαιτούμενα που κανείς δεν φρόντισε να την προϊδεάσει.

Κι είναι επίσης απορίας άξιο: αυτό το έργο δεν θα έπρεπε να προηγηθεί της έναρξης των εργασιών του αεροδρομίου; Πως θα αντιμετωπιστεί το πρόβλημα με τις 5 γεωτρήσεις και από που θα βρεθεί νερό για να καλυφθούν οι 20 οικισμοί; Πόσος χρόνος θα χαθεί μέχρι να αντιμετωπιστεί το ζήτημα; Η δημοσιογραφική ομάδα του cretalive είναι εδώ για να παρακολουθεί τις εξελίξεις!

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ