Σε ρυθμούς "Μαύρης" Παρασκευής και η Κρήτη

Αντώνης Παντινάκης
Αντώνης Παντινάκης

Συνοικιακά μαγαζιά, μικρές και μεγάλες αλυσίδες, σούπερ μάρκετ, φαρμακεία, κρεοπωλεία, μέχρι και γραφεία τελετών "ρίχνουν" τις τιμές....

Του Αντώνη Παντινάκη

Αγαπημένη για τους μαθητές και τους εργαζόμενους (για όσους τέλος πάντων έχουν ακόμα το προνόμιο να δουλεύουν 5νθήμερο, μια και μεσολαβεί Σαββατοκύριακο).

Ιερή για τους θρησκευόμενους: Περιφορά επιταφίου και κορύφωση του θείου δράματος για τους Χριστιανούς, μέρα αργίας και συνάθροισης για προσευχή των Μουσουλμάνων.

Απ’ το 2016 κι έκτοτε, η Παρασκευή (η τελευταία του Νοέμβρη συγκεκριμένα) έγινε στη χώρα μας συνώνυμο της... (υπερ)κατανάλωσης, φέροντας αυστηρά και μόνο μία απόχρωση: Μαύρο!

Όλα στο... μαύρο λοιπόν, λες και τζογάρουμε!

Κι εκεί που τις 364 (υπόλοιπες) ημέρες του χρόνου μας κυνηγά η “μαύρη κι άραχνη” μοίρα μας, έρχεται τούτη εδώ η Παρασκευή, η αυριανή, για να περάσουμε στην αντεπίθεση: Εμπρός για το κυνήγι της “Μαύρης Παρασκευής” ή... ολότελα του “Μαύρου Νοέμβρη” (έχουμε προσφορές σε διάφορα μαγαζιά από τις αρχές του μήνα), κατ’ αντιδιαστολή με το “Κυνήγι του Κόκκινου Οκτώβρη”.

Τα χέρια στις τσέπες και μπροστά από τις οθόνες και τα πληκτρολόγια κινητών και υπολογιστών, αντίστοιχα. Και βουρ...

Το ξενόφερτο, για την ακρίβεια αμερικανόφερτο... έθιμο θα “γιορτάσει” αύριο την τέταρτη χρονιά εφαρμογής του στην Ελλάδα. Απ’ τα χαράματα, θα σχηματιστούν ουρές έξω από πολυκαταστήματα: Νέοι, μεσήλικες, ενεργοί άνεργοι! Πώς γίνεται όταν είναι να πάμε για δουλειά στο λιόφυτο; Ε, καμία σχέση...

Και με το που ανοίξουν οι πόρτες όλες και όλοι μέσα. Κι όποιος προλάβει, πρόλαβε!


Οι πιο προνοητικοί (των φρονίμων τα παιδιά που πριν πεινάσουν μαγειρεύουν) φρόντισαν εδώ και μέρες να κάνουν τις ηλεκτρονικές παραγγελίες τους, συνεπώς με μεγαλύτερη άνεση και με σαφώς μικρότερη πίεση (χρόνου) θα παραλάβουν το προϊόν ή τα προϊόντα που επέλεξαν. Μην ξεχνάμε ότι υπάρχει και η Cyber Monday...

Κι ας μην λησμονάμε ότι διανύουμε τη Black Week, τη Μεγαλοβδομάδα των επιχειρηματιών που επέλεξαν από την περασμένη Δευτέρα να τα... βάψουν μαύρα και να κατεβάσουν τις τιμές τους!

Η Black Friday έχει επεκταθεί και υιοθετηθεί από πάμπολλα καταστήματα, όλων σχεδόν των ειδών: Στην κούρσα του ανταγωνισμού, κανείς δεν μένει έξω.

Συνοικιακά μαγαζιά, μικρές και μεγάλες αλυσίδες, σούπερ μάρκετ, φαρμακεία, κρεοπωλεία, μέχρι και γραφεία τελετών είδαμε να συμμετέχουν στην “Μαύρη Παρασκευή”.

Γράφτηκε ότι σύμφωνα με εκτιμήσεις αναμένεται τζίρος 3-4 δισ. Ευρώ.

Στην Αμερική μόλις ανοίξουν οι πόρτες, οι ξάγρυπνοι καταναλωτές τρέχουν αλαφιασμένοι για να “σηκώσουν” ο,τι αντέχει η τσέπη και η πλάτη τους! Στην Ελλάδα δεν έχουμε σπριντ πελατών... αλλά εμπόρων! Ένα ξέφρενο ράλι τιμών που (μόνο) κατεβαίνουν, σε επιλεγμένα προϊόντα.

Στο Ηράκλειο οι βιτρίνες των μαγαζιών που θα μπουν στο... χορό της Black Friday φέρουν το (κατάλληλο) διακριτικό αυτοκόλλητο, επάνω στο οποίο αναγράφονται γενναία ποσοστά εκπτώσεων με τα οποία προσπαθούν να προσελκύσουν κόσμο.

Ούτε 24 ώρες δεν έμειναν για να τα (ξανα)βάψουμε μαύρα. Υπάρχουν βεβαίως και οι (και κομματάκι ) πιο αισιόδοξες εμπορικές ματιές: Ένας κατάστημα ειδικά επιμένει να ονομάζει την αυριανή ημέρα “Πολύχρωμη Παρασκευή”. Γιατί όχι; Όλα είναι θέμα οπτικής.

Δεν μπορούμε και δεν θέλουμε να σκεφτούμε τι θα γινόταν εάν η Black Friday είχε έρθει στα μέρη μας προ κρίσης και προ μνημονίων.

Η – κάθε χρόνο - αύξουσα (υπερ)καταναλωτική μας μανία θα μπορούσε να γίνει και ταινία, με τίτλο “Μπαμπά μην ξαναπεθάνεις τη Μαύρη Παρασκευή... με τις παράλογες απαιτήσεις μου!” ως... φυσική συνέχεια του γνωστού θεατρικού έργου των Αλέξανδρου Ρήγα και Δημήτρη Αποστόλου. Μαύρη κωμωδία η μία, (κατα)μαυρη κωμωδία η άλλη...

Καλές αγορές, καλά κέρδη κι ας απολαύσουμε υπεύθυνα...

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ