Ο νέος ΒΟΑΚ και το Γεωπάρκο Σητείας

Όταν η επέκταση προσκρούει σε υπερφίαλες αντιλήψεις

Όπως όλα δείχνουν η ανακατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης δρομολογείται πλέον οριστικά.  Κοινή εκτίμηση είναι ότι αυτή τη φορά  ‘το νερό θα κυλήσει στ’ αυλάκι’. Επιτέλους, μια μεγάλη εκκρεμότητα της Κρήτης φαίνεται να μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης.

Την αναβλητικότητα και τις αέναες συζητήσεις διαδέχεται η οριστική ένταξη του μεγάλου αυτού έργου στο Ταμείο Ανάκαμψης. Με τη χρηματοδότησή του το νησί μας θα αποκτήσει, έπειτα από επτά, οκτώ χρόνια, έναν ασφαλή και σύγχρονο αυτοκινητόδρομο. 

Θέλουμε να πιστεύουμε ότι τις πρωθυπουργικές εξαγγελίες δεν θα τις πάρει ο αέρας. Ούτε θα αποδειχθούν υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα. 

Το σημαντικότερο δε όλων είναι ότι απαντάται με τρόπο σαφή και κατηγορηματικό το ανοιχτό μέχρι τώρα ερώτημα εάν ο νέος ΒΟΑΚ συνδέσει την Κίσσαμο με τη Σητεία. Ετσι δίνεται τέλος σε ένα καυτό ζήτημα που ταλάνιζε πολύ καιρό τις  δυο περιοχές. Και κυρίως τους κατοίκους της απομακρυσμένης Σητείας.

Μετά τη σημαντική αυτή εξέλιξη και την αποσαφήνιση μιας πολύχρονης εκκρεμότητας, η οποία αποτελούσε πάνδημο αίτημα της τοπικής κοινωνίας, οι εκπρόσωποι του Γεωπάρκου οφείλουν να απαντήσουν σε ένα καίριο ερώτημα:

Πώς μπορεί να επεκταθεί ο  ΒΟΑΚ στη Σητεία, όταν οι ίδιοι ζητούν ολόκληρος ο δήμος να χαρακτηριστεί Γεωπάρκο; Δεν γνωρίζουν πως κάτι τέτοιο σημαίνει πως η περιοχή τους θα ενταχθεί στις προστατευόμενες περιοχές Natura; Γεγονός που ισοδυναμεί με την ακύρωση έργων μεγάλης εμβέλειας όπως αυτό του ΒΟΑΚ.  Δεν αντιλαμβάνονται ότι η συγκεκριμένη πρότασή τους αντιστρατεύεται την ανάπτυξη και ευημερία της Σητείας; Μήπως ήρθε η ώρα να προσγειωθούν στην πραγματικότητα; 

Διαφορετικά γίνονται συνήγοροι της υποβάθμισης και της εγκατάλειψης. Και τούτο διότι ο φυσικός πλούτος και η ξεχωριστή γεωμορφολογική αξία του τόπου τους δεν προστατεύονται με υπερφίαλες και εξωπραγματικές αντιλήψεις. Αντιθέτως,  χάνονται και υποβαθμίζονται.

Οι κοινωνίες πάνε μπροστά μόνο όταν επενδύουν στο μέλλον, προστατεύοντας σαν κόρη οφθαλμού την κληρονομιά τους. Σε αντίθετη περίπτωση βλέπουν τα τρένα της ανάπτυξης να περνούν, μένονας κολλημένοι σε αχρείαστες αγκυλώσεις και σε επιζήμιες εμμονές.

Η ανακατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα της Κρήτης στέκεται αφορμή να αντιληφθούμε το γενικότερο συμφέρον και όφελος της Σητείας.



Δείτε επίσης:

ΒΟΑΚ: Το χρονοδιάγραμμα που ανακοινώθηκε και τα τεχνικά χαρακτηριστικά

Μητσοτάκης για ΒΟΑΚ: "Η Κρήτη θα αποκτήσει επιτέλους τον δρόμο που της αξίζει"

 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ