Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων συνήθως οδηγούν με χαμηλά όρια ταχύτητας λόγω αυτονομίας

Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων συνήθως οδηγούν με χαμηλά όρια ταχύτητας λόγω αυτονομίας

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, εκτός από τη μείωση των ρύπων και την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής που προσφέρουν μέσα στην πόλη, επιτάσσουν οδήγηση με χαμηλότερα όρια ταχύτητας, λόγω της τάσης των οδηγών που αναζητούν εξοικονόμηση ενέργειας, με όλα τα θετικά που έχει στη μείωση των ατυχημάτων.

Στοιχεία από οδηγούς-κατόχους ηλεκτρικών αυτοκινήτων δείχνουν ότι οι οδηγοί είναι πιο επιφυλακτικοί στην οδήγηση και διατηρούν χαμηλότερη ταχύτητα προκειμένου να έχουν διαθέσιμη -για μεγαλύτερο διάστημα- την ηλεκτρική ενέργειας και κατ' επέκταση την αυτονομία τους. Όλα αυτά συγκλίνουν στο γεγονός ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν να δώσουν λύσεις στο θέμα των ατυχημάτων, ενώ θα βοηθήσουν σε υπέρτατο βαθμό στην άνοδο του επιπέδου της αυτόνομης οδήγησης που θα έχει ως στόχο την εξάλειψη των ατυχημάτων, καθώς τα οχήματα θα φέρουν συστήματα που θα αποτρέπουν τα λάθη των οδηγών.

Έτσι, προκειμένου να εξασφαλιστεί μεγαλύτερη αυτονομία, ο οδηγός αναγκάζεται να πηγαίνει με μικρότερη ταχύτητα ακόμη και στους αυτοκινητόδρομους. Τουλάχιστον στην παρούσα φάση, που η τεχνολογία των μπαταριών βρίσκεται σε φάση εξέλιξης και εν αναμονή ισχυρότερων και μεγαλύτερων συσσωρευτών. Ο οδηγός φέρεται ανάλογα στην επιτάχυνση και στον τρόπο φρεναρίσματος όπου φροντίζει να επιβραδύνει προοδευτικά, ώστε να λειτουργεί με τον καλύτερο τρόπο η ανάκτηση ενέργειας.

Μία άλλη πτυχή της χρήσης ηλεκτρικού αυτοκινήτου, ιδιαίτερα στα μεγάλα ταξίδια, είναι το ένα μεγάλο διάλειμμα για φόρτιση. Αντί ο οδηγός να γεμίζει τη δεξαμενή βενζίνης και να συνεχίζει το ταξίδι του, τώρα αναγκάζεται να σταθμεύσει τουλάχιστον για μισή ώρα, με αποτέλεσμα να είναι πιο ξεκούραστος για να συνεχίσει το ταξίδι του. Φυσικά, μπορεί οι χρόνοι να ποικίλουν, ανάλογα με τον ταχυφορτιστή, όμως το σίγουρο είναι ότι η παραμονή θα διαρκέσει για αρκετά λεπτά, γεγονός που θα έχει θετικό αντίκτυπο στην υγεία του. Άλλωστε, έρευνες έχουν δείξει ότι οι οδηγοί που κάνουν διαλείμματα είναι πιο ασφαλείς από αυτούς που δεν κάνουν.

Εκτός από τις συνήθειες των οδηγών που διαμορφώνονται, υπάρχουν λόγοι, οι οποίοι σχετίζονται με τον τρόπο σχεδιασμού των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που τα καθιστούν ασφαλέστερα από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν συνηθίσει να οδηγούν αυτοκίνητα με μόνο μία πηγή ισχύος, όπως ο κινητήρας εσωτερικής καύσης. Αλλά όταν πρόκειται για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, είναι φυσιολογικό να έχουν δύο, μερικές φορές ακόμη και τέσσερις ηλεκτρικούς κινητήρες (έναν σε κάθε τροχό) με αυξημένη ποιότητα κύλισης. Παράλληλα, όταν ο οδηγός πιέζει το πεντάλ γκαζιού, το όχημα ερμηνεύει τη θέση του πεντάλ για να αποφασίσει την επιτάχυνση και τη ροπή που θα δώσει σε κάθε τροχό, ώστε να μεγιστοποιήσει τα ποσοστά πρόσφυσης. Αυτό έχει θετικά αποτελέσματα σε ακραίες συνθήκες οδήγησης, όπου η ολισθηρότητα των δρόμων είναι μεγάλη.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συνεχίζουν να αναπτύσσονται και οι κατασκευαστές ανεβάζουν διαρκώς τον πήχη των επιπέδων ασφάλειας. Στο μέλλον, τα οχήματα αναμένεται να είναι αυτόνομα και ηλεκτρικά, με μικρές περιβαλλοντολογικές επιβαρύνσεις σε σχέση με τα παραδοσιακά οχήματα. Όμως, το σημαντικότερο είναι ότι θα ανοίξει ο δρόμος της αυτόνομης οδήγησης, οπότε -σύμφωνα με έρευνες- αναμένεται τα αυτοκίνητα να είναι τέσσερις με πέντε φορές πιο ασφαλή από τα σημερινά.

 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ