Βασιλική, Νίκος, Γιάννης, Παναγιώτης… – Τα Τέμπη, η τραγωδία, τα πρόσωπα

Newsroom
Newsroom

Η νύχτα που συγκλόνισε την Ελλάδα

Τη νύχτα που 57 ψυχές θα αποχωρήσουν τόσο άδικα από τη ζωή. 57 πρόσωπα παρουσιάζονται στην ετήσια έκδοση ΠΡΟΣΩΠΑ της larissanet για να μην ξεχαστούν ποτέ…

Το ρολόι δείχνει 23:02. Στο σιδηροδρομικό σταθμό της Λάρισας, στις 28 Φεβρουαρίου του 2023, η επιβατική αμαξοστοιχία Intercity 62 που ξεκίνησε από Αθήνα σχεδόν τέσσερις ώρες πριν, αποβιβάζει και επιβιβάζει κόσμο για τον τελικό προορισμό που είναι η Θεσσαλονίκη.

Στις 23:06 η αμαξοστοιχία ξεκινά και 12 λεπτά μετά τα όνειρα και οι επιθυμίες 57, κυρίως νέων, ανθρώπων θα σβήσουν μια για πάντα στα Τέμπη, στην περιοχή του Ευαγγελισμού. Το Intercity από λάθος χειρισμό του σταθμάρχη θα μπει στη γραμμή καθόδου και θα συγκρουστεί μετωπικά με την εμπορική αμαξοστοιχία που κατέβαινε την ίδια στιγμή από Θεσσαλονίκη με προορισμό την Αθήνα.

Εκατοντάδες άνθρωποι θα τραυματιστούν και οι 57 θα αφήσουν την τελευταία τους πνοή στα συντρίμμια των αμαξοστοιχιών, που από την σφοδρή σύγκρουση τα πρώτα βαγόνια θα γίνουν μια άμορφη μάζα.

Ο Μάρτης δεν θα ξημερώσει ποτέ πια ίδιος. Το πρωί εκείνης της ημέρας, οχήματα διαλύουν και σηκώνουν τα συντρίμμια για να βρουν κάτι. Κάποιο στοιχείο που θα παραδοθεί στους συγγενείς για να θάψουν στον τόπο καταγωγής. Ένα αντικείμενο που θα τους θυμίζει το αγαπημένο τους πρόσωπο.

Μια εβδομάδα περίπου μετά ο χώρος θα μπαζωθεί και στο σημείο θα ανεγερθεί εκκλησάκι για να θυμίζει την τραγωδία και το έγκλημα που συντελέστηκε. Αυτό το έγκλημα μέχρι σήμερα αναζητεί τους δράστες του. Οι δικαστικές αρχές στο Δικαστικό Μέγαρο Λάρισας καθημερινά συλλέγουν στοιχεία προκειμένου να ξετυλιχθεί το κουβάρι των ευθυνών που οδήγησε στο πολύνεκρο δυστύχημα.

Η αρχή έγινε με τον σταθμάρχη και το μοιραίο λάθος του. Ακολούθησαν οι συνάδελφοί του στην απογευματινή βάρδια και ο Προϊστάμενος Επιθεώρησης. Σειρά είχαν πρόεδροι και διευθύνοντες σύμβουλοι του ΟΣΕ, μέλη στο διοικητικό συμβούλιο και στελέχη της επιτροπής που άναψε το πράσινο φως για τη μετάταξη του σταθμάρχη, ενώ δεν πληρούσε τα κριτήρια που είχε βάλει ο ίδιος ο ΟΣΕ.

Το ανθρώπινο λάθος διαδέχτηκε τις διαχρονικές αδυναμίες του ελληνικού Κράτους καθώς από τις πραγματογνωμοσύνες διαπιστώθηκε  ότι τα συστήματα ασφάλειας τη νύχτα της τραγωδίας δεν λειτουργούσαν. Τηλεδιοίκηση και ETCS περίμεναν την υλοποίηση της σύμβασης 717. Το επόμενο διάστημα θα φανεί σε πόσους ακόμα θα ασκηθεί ποινική δίωξη, ενώ σε δύο μήνες συμπληρώνεται ένας χρόνος από τη φοβερή εκείνη νύχτα.

Παναγιώτης Μπουρνάζης(15), Αναστασία Παπαγγελή(19), Μαρία-Θωμαή Ψαροπούλου(21), Χρυσή Πλακιά (20), Θωμαή Πλακιά (20), Αναστασία-Μαρία Πλάκια (20), Κλαούντια Λάτα (21), Ελένη Τσίντζα (21), Αναστάσιος Κουτσόπουλος (21), Αγάπη Τσακλίδου  (22), Φραντσέσκα  Μπέζα (23), Ιορδάνης Αδαμάκης (23), Κυπριανός Παπαϊωάννου (23), Ιφιγένεια Μήτσκα (23),  Ντένις Ρούτσι (23), Αφροδίτη Τσιωμά  (23), Γεώργιος Παπάζογλου (22), Νικήτας Καραθεοδώρου (24), Άγγελος Τηλκερίδης  (24), Καλλιόπη Πορφυρίδου  (24), Αναστασία Αδαμίδου  (24), Δήμητρα-Ευαγγελία Καπετάνιου(25), Ελισάβετ Χατζηβασιλείου (26), Δημήτριος Ασλανίδης (27), Ιωάννης Καρασάββας  (28), Σωτήριος Καραγεωργίου (28), Ελπίδα Χούπα  (28), Δημήτριος Οίκου  (29), Παναγιώτης Χατζηχαραλάμπους  (29), Νικόλαος Ναλμπάντης   (29), Δημήτριος Μασσαλής   (30), Σοφία-Ειρήνη Ταχμαζίδου  (32), Βάιος Βλάχος  (34), Mia Mohammad Edris  (34), Αθηνά Κατσάρα  (35), Culea Ionel  (35), Έλενα Δουρμίκα (35), Σπυρίδων Βούλγαρης  (35), Βάια Μπλέκα (43), Ανδρέας Παυλίδης  (49), Ιωάννης Βουτσινάς (49), Μαρία Μουρτζάκη  (52), Βασίλειος-Κυριάκος Κώττας (52), Ευάγγελος Μπουρνάζης   (54), Ιωάννης Τζοβάρας  (55), Χρυσή Κουκαριώτη  (56), Βασιλική Χλωρού (56), Μαρία Εγούτ (56), Μαρία Μιάρη  (56), Γεώργιος Φωτόπουλος (57), Γεώργιος Κουτσούμπας (59), Bozo Pavlini (62), Ευαγγελία Ντος Σάντος Σίλβα  (63), Ιωάννης Καριώτης   (63), Γεώργιος Κυριακίδης  (67).

Πηγή: larissanet.gr

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ