Η κρίση οδηγεί τους πολίτες στον «Συνήγορο του Καταναλώτη»

Ιστορικό ρεκόρ σχεδόν 5.889 καταγγελιών για παρατυπίες εις βάρος του καταναλωτικού κοινού- Στόχος ο εξωδικαστικός συμβιβασμός γρήγορα και χωρίς κόστος

Στα χέρια του προέδρου της Βουλής των Ελλήνων, κ. Νίκου Βούτση παραδόθηκε σήμερα, Πέμπτη 31 Μαρτίου η Ετήσια Έκθεση Πεπραγμένων της Ανεξάρτητης Αρχής «Συνήγορος του Καταναλωτή». Ο κ. Βούτσης παρέλαβε την έκθεση για το 2015, η οποία περιλαμβάνει ένα πλήθος-ρεκόρ σχεδόν 6.000 καταγγελιών για παρατυπίες εις βάρος του αγοραστικού κοινού. Την Έκθεση παρέδωσε κλιμάκιο της Αρχής με επικεφαλής τον Συνήγορο του Καταναλωτή, κ. Λευτέρη Ζαγορίτη.

Ακολούθως, ο κ. Ζαγορίτης προέβη στην εξής δήλωση: «Το 2015, η Ανεξάρτητη Αρχή 'Συνήγορος του Καταναλωτή' δέχθηκε τις περισσότερες αναφορές από την ίδρυσή της. Παρότι, λόγω της δραματικής συρρίκνωσης των εισοδημάτων και της αγοραστικής δύναμης των πολιτών αλλά και της επιβολής περιορισμών στην κίνηση κεφαλαίων, μειώθηκε ο όγκος της ιδιωτικής κατανάλωσης, 5.889 αναφορές κατατέθηκαν στην Αρχή. 

» Παράλληλα, διεκπεραιώθηκαν 11.417 αιτήματα καταναλωτών για την παροχή πληροφόρησης και βοήθειας και, έτσι, υποστηρίχθηκαν εν συνόλω 17.306 καταναλωτές. Πάνω από το 82% των καταναλωτικών διαφορών επιλύθηκαν εξωδικαστικά, μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα και χωρίς κανένα κόστος για τους εμπλεκόμενους. Το γεγονός αυτό αναδεικνύει την αποδοχή, την αξιοπιστία και την αποτελεσματικότητα της Αρχής. Θέλω, με την ευκαιρία να εκφράσω την ικανοποίησή μου για τη μεγάλη προσπάθεια και την απόδοση των στελεχών, ειδικών επιστημόνων και εργαζομένων στην Αρχή».

Πιο αναλυτικά, οι αναφορές που υποβλήθηκαν μέσα στο 2015 στον Συνήγορο του Καταναλωτή για εξωδικαστική επίλυση διαφορών είναι οι περισσότερες από την ίδρυση της Αρχής. Ανήλθαν σε 5.387 και είναι κατά 30,5% αυξημένες σε σχέση με το 2013 και οριακά αυξημένες σε σχέση με το 2014. Το ίδιο ισχύει και με τον αριθμό των αναφορών για διασυνοριακές διαφορές που υποβλήθηκαν στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας (502), που υπάγεται στον Συνήγορο του Καταναλωτή. Έτσι, ο συνολικός αριθμός των αιτημάτων των καταναλωτών για τη φιλική επίλυση των διαφορών τους με προμηθευτές αυξήθηκε σε 5.889.

Σημειώνεται ότι ο Συνήγορος του Καταναλωτή αποτελεί τον μόνο πιστοποιημένο φορέα εναλλακτικής επίλυσης διαφορών στην Ελλάδα που καλύπτει όλους τους εμπορικούς κλάδους. Και, μάλιστα, με την αρμοδιότητα της επίλυσης και των διασυνοριακών διαφορών από το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή, οι διαμεσολαβητικές υπηρεσίες της Αρχής καλύπτουν όλα τα είδη και μορφές καθημερινών συναλλαγών.

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ