Μετ’ εμποδίων το Ψηφιακό Δωμάτιο του ΕΦΚΑ

Newsroom
Newsroom

Το γεγονός ότι κατά τις πρώτες τρεις εβδομάδες λειτουργίας του νέου μοντέλου καταγράφηκαν πολλά ερωτήματα από εν αναμονή συνταξιούχους, τα οποία έμειναν αναπάντητα από τους εργαζόμενους, δεν πέρασε απαρατήρητο.

Προβλήματα λειτουργίας εντοπίστηκαν από τη διοίκηση του ΕΦΚΑ στη λειτουργία του Ψηφιακού Δωματίου Επικοινωνίας, που αποτέλεσε άλλη μια παρέμβαση για να διευκολυνθεί η διαδικασία απονομής των συντάξεων.

Το γεγονός ότι κατά τις πρώτες τρεις εβδομάδες λειτουργίας του νέου μοντέλου καταγράφηκαν πολλά ερωτήματα από εν αναμονή συνταξιούχους, τα οποία έμειναν αναπάντητα από τους εργαζόμενους, δεν πέρασε απαρατήρητο. Έτσι, εστάλη εσωτερικό έγγραφο από τη Γενική Διεύθυνση Συντάξεων του Φορέα, όπου σε αυστηρό τόνο ζητείται από τους υπαλλήλους να προχωρήσουν σε άμεση χρήση της νέας ηλεκτρονικής υπηρεσίας.

Μάλιστα, για να υπάρξει εύρυθμη λειτουργία του εν λόγω καινούργιου ψηφιακού εργαλείου, που στοχεύει στην γρήγορη, αποτελεσματική και αμφίδρομη επικοινωνία μεταξύ των υπαλλήλων του ΕΦΚΑ και των πολιτών που περιμένουν καρτερικά επί σειρά μηνών ή ακόμα και ετών για να λάβουν την σύνταξή τους, έγιναν οι ακόλουθες αυστηρές συστάσεις:

- Να γίνεται άμεσα χρήση της υπηρεσίας και να εισέρχονται καθημερινά οι υπάλληλοι στη συγκεκριμένη εφαρμογή από την έναρξη του ωραρίου τους, ώστε να παρακολουθούν κάθε νέο μήνυμα.
- Να απαντούν οι υπάλληλοι το συντομότερο δυνατό στα ερωτήματα και στις διευκρινίσεις που ζητούνται.
- Να χρησιμοποιούν εφεξής οι υπάλληλοι το Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας ως μόνο μέσο επαφής με τους εν αναμονή συνταξιούχους. Μέσω αυτής της διαδικασίας να καταφέρουν να τους προτρέπουν να αποστέλλουν ηλεκτρονικά κάθε αναγκαίο έγγραφο προκειμένου να περιοριστεί η ταλαιπωρία και η «χαρτούρα»

Οι υπηρεσίες του 1555

Επίσης, στο ίδιο εσωτερικό έγγραφο έγινε γνωστό στους υπαλλήλους του ΕΦΚΑ ότι οι υπηρεσίες του 1555 θα έχουν στην αρμοδιότητά τους την απάντηση σε ερωτήματα ρουτίνας που υποβάλλονται μέσα από το Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας. Για τον λόγο αυτό έχει ήδη σχεδιαστεί η καταγραφή των συχνών ερωτήσεων που υποβάλλονται από την πλευρά των εν αναμονή συνταξιούχων, καθώς και η αποστολή αντίστοιχων κωδικοποιημένων απαντήσεων από αυτό.

Βασική καινοτομία είναι ότι επιτρέπεται εφεξής η απευθείας ψηφιακή επαφή του ασφαλισμένου που έχει υποβάλει αίτημα συνταξιοδότησης και του υπαλλήλου που έχει αναλάβει την έκδοση της σύνταξής του. Παράλληλα, η νέα αυτή υπηρεσία έρχεται να αντικαταστήσει τρεις τρόπους επικοινωνίας που δημιουργούσαν ταλαιπωρία στους πολίτες και σημαντικές καθυστερήσεις στη διαδικασία απονομής. Αυτοί είναι οι εξής:

- Την αλληλογραφία μέσω ταχυδρομείου, όπου ο e-ΕΦΚΑ ζητούσε επιπλέον έγγραφα για να προχωρήσει το αίτημα συνταξιοδότησης.
- Την επίσκεψη του ασφαλισμένου στα τοπικά υποκαταστήματα για την προσκόμιση των απαραίτητων εγγράφων.
- Την τηλεφωνική επικοινωνία για διευκρινίσεις και ερωτήματα.

Πηγή: naftemporiki.gr

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ