Οι αλλαγές που φέρνει το ν/σ για την Παιδεία

Οι αλλαγές που φέρνει το ν/σ για την Παιδεία

Tο νομοσχέδιο περιλαμβάνει και διατάξεις που αφορούν τις Πανελλαδικές Εξετάσεις

Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, η θεσμοθέτηση Τράπεζας Θεμάτων για τις εξετάσεις του λυκείου, η προσθήκη των αγγλικών στο νηπιαγωγείο είναι τα θέματα του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας που προκαλούν τις μεγαλύτερες αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας, η οποία έχει προαναγγείλει κινητοποιήσεις ζητώντας την απόσυρσή του.

Ωστόσο, το νομοσχέδιο περιλαμβάνει και διατάξεις που αφορούν τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, χωρίς ωστόσο, να μεταβάλλουν τη δομή του ισχύοντος συστήματος των τεσσάρων μαθημάτων.

Το νομοσχέδιο κατετέθη στη Βουλή το βράδυ της Πέμπτης χωρίς αλλαγές σε σχέση με το κείμενο της διαβούλευσης και τα όσα έχουν ανακοινωθεί, και την προσεχή Δευτέρα θα εισαχθεί προς συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων.

Ειδικότερα, το πολυνομοσχέδιο περιλαμβάνει 115 άρθρα. Ενδεικτικά, ως προς το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ:

• Περιορίζει τις ομάδες προσανατολισμού από τέσσερις σε τρεις (δηλαδή ενοποιεί την ομάδες θετικών σπουδών και σπουδών υγείας), χωρίς να αλλάζει πάντως κάτι στα εξεταζόμενα μαθήματα. Οπως ισχύει τώρα, οι υποψήφιων θετικών επιστημών θα εξετάζονται σε Γλώσσα-Λογοτεχνία, Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία και των επιστημών υγείας σε Γλώσσα-Λογοτεχνία, Βιολογία, Φυσική, Χημεία. Η ενοποίηση γίνεται για εξοικονόμηση εκπαιδευτικών.

• Επανέρχονται οι συντελεστές βαρύτητας για τα δύο μαθήματα, χωρίς πάντως να αναφέρονται ποιοι θα είναι (στο προηγούμενο σύστημα ήταν 1,3 και 0,7 για το πρώτο και το δεύτερο μάθημα βαρύτητας, αντιστοίχως).

• Από τις Πανελλαδικές του 2022 (δηλαδή για τους μαθητές της επόμενης Β΄ Λυκείου 2020-21) αντικαθίσταται η Κοινωνιολογία από τα Λατινικά για τους υποψηφίους των σχολών ανθρωπιστικών και κοινωνικών επιστημών.

• Για τους μαθητές του λυκείου θεσμοθετείται Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας, από την οποία θα επιλέγεται το 50% των θεμάτων στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις (το άλλο 50% από τους διδάσκοντες του μαθήματος). Επίσης, τα υποχρεωτικά διαγωνίσματα γίνονται δύο, από ένα σε κάθε τετράμηνο (σήμερα είναι ένα, μόνο στο πρώτο τετράμηνο).

• Για το γυμνάσιο προβλέπεται η αύξηση από τέσσερα σε επτά των μαθημάτων που  εξετάζονται γραπτά στις ανακεφαλαιωτικές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις κάθε τάξης. Δηλαδή, στα τέσσερα που ήδη εξετάζονται γραπτά (Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, Μαθηματικά, Φυσική και Ιστορία), προστίθενται τα Αρχαία, η Βιολογία και τα Αγγλικά. Αύξηση κατά ένα υπάρχει και στα εξεταζόμενα μαθήματα σε Α΄ και Β΄ Λυκείου.

• Για γυμνάσιο και λύκειο δυσκολεύουν η προαγωγή και η απόλυση. Ο μαθητής κρίνεται άξιος προαγωγής ή απόλυσης, αα) όταν έχει σε κάθε μάθημα βαθμό ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον 10 (από 9,5) ή αβ) όταν έχει γενικό μέσον όρο βαθμών τουλάχιστον 13. Σε αντίθετη περίπτωση, ο μαθητής παραπέμπεται το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου, σε επαναληπτική εξέταση στα μαθήματα που έχει κάτω από 10, εφόσον ο αριθμός των μαθημάτων αυτών δεν υπερβαίνει τα τέσσερα. Αν ο μαθητής έχει κάτω από 10 σε περισσότερα από τέσσερα μαθήματα, τότε επαναλαμβάνει την τάξη.

• Για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, σημαντική αλλαγή είναι η θεσμοθέτηση βαθμολογικής βάσης για να πάρει ένας φοιτητής μετεγγραφή σε κεντρικό ΑΕΙ, παράλληλα με τα οικονομικά και κοινωνικά κριτήρια. Η επίδοσή του στις Πανελλαδικές Εξετάσεις πρέπει να είναι το πολύ 2.500 μόρια χαμηλότερη της βάσης εισαγωγής του τμήματος στο οποίο θέλει να μετεγγραφεί.

Τέλος, χθες στη Βουλή στο πλαίσιο επίκαιρης ερώτησης προς την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ και πρώην υπ. Παιδείας κ. Νίκος Φίλης κατήγγειλε διαρροή προσωπικών δεδομένων εκπαιδευτικών από τις διαδικασίες της πρόσφατης τηλεκπαίδευσης και κατέθεσε σχετικό υλικό. Αργότερα το υπουργείο ανέφερε ότι «δεν πρόκειται για διαρροή δεδομένων. Τα στοιχεία έχουν καταχωριστεί οικειοθελώς από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς και χρησιμεύουν, εν γνώσει τους, ως οδηγός για την καταχώριση στοιχείων από τους συναδέλφους τους. Τα αρχεία δεν περιλαμβάνουν κανένα προσωπικό δεδομένο μαθητών. Καταγράφονται μόνο αριθμητικά, μη προσωπικά, αποτελέσματα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης».

Πηγή: kathimerini.gr

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ