Μητσοτάκης στο 16ο συνέδριο της ΝΔ: «Οι εκλογές θα γίνουν το 2027»
«Μόνο μέσα από την τρίτη κυβερνητική θητεία περνά ο σίγουρος δρόμος για την Ελλάδα του 2030»
Σαφές μήνυμα προς το εσωτερικό της Νέας Δημοκρατίας έστειλε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στο άνοιγμα της ομιλίας του στο 16ο Συνέδριο του κόμματος, υπογραμμίζοντας τη συνέχεια της παράταξης αλλά και τη δική του διαδρομή στην ηγεσία της. Ο πρωθυπουργός και πρόεδρος του κόμματος έθεσε ευθέως τον στόχο της τρίτης κυβερνητικής θητείας, τονίζοντας ότι «μόνο μέσα από αυτή περνά ο σίγουρος δρόμος για την Ελλάδα του 2030»
Δείτε εικόνα από το 16ο συνέδριο της ΝΔ
«Από τα 16 Συνέδρια της Νέας Δημοκρατίας, τα 7 έχουν οργανωθεί υπό την προεδρία μου», ανέφερε ο πρωθυπουργός, σημειώνοντας πως βρίσκεται στο συνέδριο «ως ένας από τους 3.200 συνέδρους και παρατηρητές» που, όπως είπε, έδωσαν πνοή στα σχέδια της παράταξης για το μέλλον. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι είδε «στα μάτια όλων την ακλόνητη πεποίθηση ότι η Ελλάδα αξίζει να συνεχίσει να κατακτά στόχους που μόνο η Νέα Δημοκρατία μπορεί να κάνει πράξη», δίνοντας από την αρχή της ομιλίας του τον τόνο της πολιτικής αυτοπεποίθησης με την οποία η κυβέρνηση προσέρχεται στην επόμενη περίοδο. Όπως είπε, μέσα από τις συζητήσεις του με στελέχη από όλη τη χώρα διαπίστωσε «υπερηφάνεια για όσα έχουμε πετύχει τα τελευταία επτά χρόνια», αλλά και «αποφασιστικότητα να κάνουμε πράξη όσα πρέπει να γίνουν».
Παράλληλα, αναγνώρισε ότι υπάρχει «υγιής προβληματισμός» για το πώς η κυβέρνηση και η παράταξη μπορούν να γίνουν καλύτερες και να διορθώσουν αστοχίες. Την ίδια ώρα, τόνισε ότι είδε «στα μάτια όλων» την πεποίθηση πως η Ελλάδα αξίζει να συνεχίσει να κατακτά στόχους «που μόνο η Νέα Δημοκρατία μπορεί να κάνει πράξη». Ο πρωθυπουργός και πρόεδρος του κόμματος έστειλε, επίσης, μήνυμα ενότητας, υπογραμμίζοντας ότι η Νέα Δημοκρατία είναι «πιο ενωμένη από ποτέ». «Την Ιστορία τη γράφουν μόνον οι παρόντες και μόνο οι συμμετέχοντες στους αγώνες», ανέφερε, για να προσθέσει πως «όταν η ΝΔ ενώνεται, ενώνει και την Ελλάδα» και πως «όταν η ΝΔ νικά, νικά και η πατρίδα».
Ο κ. Μητσοτάκης περιέγραψε την Ελλάδα ως «ένα απέραντο εργοτάξιο», σημειώνοντας ότι πλέον «έχει έρθει η ώρα» τα έργα αυτά να εγκαινιαστούν σε όλη τη χώρα. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στην ενέργεια, την οποία χαρακτήρισε «δυνατό χαρτί» για την οικονομική και γεωπολιτική αναβάθμιση της Ελλάδας.
Στο ίδιο πλαίσιο, επιχείρησε να χαράξει τη διαχωριστική γραμμή με τις υπόλοιπες πολιτικές δυνάμεις, υποστηρίζοντας ότι αυτό που ξεχωρίζει τη Νέα Δημοκρατία είναι η δυνατότητά της να κοιτάζει «κατάματα» και να αντιμετωπίζει τις μεγάλες προκλήσεις του μέλλοντος, από το δημογραφικό και την τεχνητή νοημοσύνη έως τις γεωπολιτικές κρίσεις.
Στη συνέχεια, ο πρωθυπουργός επέμεινε στον χαρακτήρα της Νέας Δημοκρατίας ως ανοιχτού κόμματος, στέλνοντας μήνυμα συσπείρωσης προς το κομματικό ακροατήριο. «Εμείς δεν έχουμε face control στην είσοδο, ούτε μοιραζόμαστε σε πλατείες και σε εξώστες», ανέφερε χαρακτηριστικά, υπογραμμίζοντας ότι η ΝΔ είναι «ορμητήριο δράσης» και «ένα κόμμα που δεν μπαίνει εύκολα σε καλούπια». Όπως πρόσθεσε, «την ιστορία τη γράφουν πάντα οι παρόντες και οι συμμετέχοντες στους αγώνες τους».
Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε και στη μείωση του δημόσιου χρέους, την οποία συνέδεσε με την ευθύνη απέναντι στις επόμενες γενιές. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε ότι η κυβέρνηση έχει χρέος να υπενθυμίζει τη σημαντική αποκλιμάκωσή του, σημειώνοντας πως «τα παιδιά μας δεν θα σηκώσουν τα βάρη που δημιούργησαν οι προηγούμενες γενιές». Χαρακτήρισε, μάλιστα, «εθνική ευθύνη και εθνική επιταγή» να μη μεταφερθεί στην επόμενη γενιά ένα νέο μεγάλο χρέος.
Ο πρωθυπουργός επανέλαβε ότι οι εκλογές θα γίνουν το 2027, ξεκαθαρίζοντας πως η κυβέρνηση έχει ακόμη «πολλή δουλειά» μπροστά της. Διαχώρισε, μάλιστα, τη λειτουργία του κόμματος από το κυβερνητικό έργο, τονίζοντας ότι οι υπουργοί οφείλουν να ολοκληρώσουν τα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης, τα οποία, όπως είπε, «θα τα δείτε να εγκαινιάζονται και θα είναι εκατοντάδες».
Στο ίδιο πλαίσιο, ο Κυριάκος Μητσοτάκης έστειλε μήνυμα δημοσιονομικής πειθαρχίας, υπογραμμίζοντας ότι «χρέος μας είναι να λέμε και μεγάλα όχι». Όπως πρόσθεσε, η Νέα Δημοκρατία «δεν πρόκειται να ενδώσει στους πειρασμούς της παροχολογίας».
Η «Συμφωνία Αλήθειας» γίνεται «Συμβόλαιο Αποτελέσματος»
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης επανέφερε τον στόχο της τρίτης κυβερνητικής θητείας, τονίζοντας ότι «κάθε μας δέσμευση γίνεται πράξη» και ότι η «Συμφωνία Αλήθειας» με τους πολίτες πρέπει πλέον να ξαναγραφτεί ως «Συμβόλαιο Αποτελέσματος».
«Δίπλα στους δύο πρώτους κύκλους των κυβερνητικών θητειών μας, να ανοίξουμε έναν τρίτο, που θα μας οδηγήσει μαζί στην ισχυρή Ελλάδα του 2030», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Όπως είπε, «πάμε να κάνουμε κάτι που δεν έχει ξαναγίνει στην ελληνική ιστορία: να κερδίσουμε τρεις τετραετίες», προσθέτοντας ότι έχει εμπιστοσύνη «όχι μόνο στις δυνατότητες της παράταξής μας, αλλά και στην κρίση των πολιτών».
Παράλληλα, περιέγραψε έναν «Οδικό Χάρτη» με τρεις προορισμούς: «πρώτος είναι η ευημερία που θα φτάνει σε όλους», «δεύτερος μια πατρίδα ασφαλής» και «τρίτος η θεσμική αναγέννηση του κράτους και της δημόσιας ζωής», με αιχμή «ένα νέο Σύνταγμα και γενναίες μεταρρυθμίσεις».
«Κάποιοι επιχειρούν να μας σύρουν στο χάος του 2015»
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης εξαπέλυσε επίθεση κατά της αντιπολίτευσης, υποστηρίζοντας ότι, «ενώ εμείς σχεδιάζουμε με ορίζοντα το μέλλον, οι αντίπαλοί μας μάχονται για να γυρίσουμε στο παρελθόν».
Όπως ανέφερε, «κάποιοι επιχειρούν να μας σύρουν στο χάος του 2015» και «άλλοι μένουν παγιδευμένοι στα ξύλινα συνθήματα του 1981», την ώρα που, όπως είπε, η κοινωνία ζητά «Σταθερότητα και Συνοχή, Συνέπεια και Συνέχεια».
Παράλληλα, τόνισε ότι τη Νέα Δημοκρατία «δεν την αφορά ποιος θα είναι δεύτερος ή τρίτος», καθώς «η ΝΔ είναι πρώτη» και η πρωτιά, όπως είπε, είναι «ευθύνη, δουλειά και αποτέλεσμα».
Σε υψηλούς τόνους, πρόσθεσε ότι η κυβέρνηση αφήνει «αιχμάλωτους των κραυγών τους στα τηλεοπτικά πάνελ τους λαϊκιστές» και παραδίδει «στα γεγονότα τους πατριώτες του καναπέ».
Η ΝΔ ως «παράταξη των πολλών»
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης περιέγραψε τη Νέα Δημοκρατία ως «παράταξη των πολλών», συνδέοντας το κυβερνητικό έργο με τη συλλογική προσπάθεια της κομματικής βάσης.
«Κάθε φορά που μια νέα φρεγάτα θα μπαίνει στον ναύσταθμο, κάθε φορά που ένας νέος δρόμος εγκαινιάζεται, κάθε φορά που ένας άνεργος βρίσκει δουλειά, κάθε φορά που ο μισθωτός και ο συνταξιούχος έχει μια αύξηση, αυτό είναι προϊόν όλων μας», ανέφερε.
Απαντώντας, δε, σε όσους «ψελλίζουν ότι δυσκολευόμαστε, ότι σκοντάφτουμε», κάλεσε να «ρίξουν μια ματιά εδώ», σημειώνοντας πως πολλοί σύνεδροι ταξίδεψαν «10 και 12 ώρες» και έβαλαν χρήματα «από το υστέρημά τους».
«Θα κλείσουμε οριστικά κάθε λογαριασμό με το παρελθόν»
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης υπογράμμισε ότι το συνέδριο απέδειξε την πολιτική ισχύ των ιδεών της παράταξης που ίδρυσε ο Κωνσταντίνος Καραμανλής πριν από 52 χρόνια.
«Έχουμε σταθερή πυξίδα, δεν διαλέγουμε αντίπαλο», ανέφερε, σημειώνοντας ότι «δικοί μας εχθροί είναι τα προβλήματα». Όπως είπε, «έτσι κερδίσαμε δύο εκλογικές αναμετρήσεις, έτσι θα κερδίσουμε και την τρίτη».
Ο πρωθυπουργός χαρακτήρισε «εθνική ανάγκη» την ισχυρή εντολή, ώστε η χώρα να μη βιώσει «καταστάσεις ακυβερνησίας». «Δεν θα γυρίσουμε τρεις τετραετίες πίσω, αλλά θα κλείσουμε οριστικά κάθε λογαριασμό με το παρελθόν», τόνισε.
Το δίλημμα των εκλογών
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης συνέδεσε την επόμενη εκλογική αναμέτρηση και με την ανάληψη της προεδρίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης από την Ελλάδα, τον Ιούλιο του 2027, θέτοντας το ερώτημα «ποιος άλλος, αν όχι εμείς, το κόμμα της Ευρώπης», μπορεί να διαπραγματευτεί για τα εθνικά συμφέροντα στο πλαίσιο αυτής της ευθύνης.
Όπως είπε, πολλοί θα επιχειρήσουν να παρουσιάσουν το δίλημμα των επόμενων εκλογών ως «Μητσοτάκης ή χάος». «Όχι», πρόσθεσε, λέγοντας πως το πραγματικό δίλημμα θα είναι «Μητσοτάκης ή Ανδρουλάκης, Μητσοτάκης ή Φάμελλος, Μητσοτάκης ή Βελόπουλος, Μητσοτάκης ή Κωνσταντοπούλου».
Ο πρωθυπουργός τόνισε ότι σε αυτό το δίλημμα θα απαντήσουν τελικά οι πολίτες, οι οποίοι, όπως είπε, «οφείλουν να ζυγίσουν, να συγκρίνουν, να κρίνουν και να απαντήσουν».
Ρουσόπουλος: Να δώσουμε τα χέρια, αλλιώς η φανέλα θα γίνει πουκάμισο αδειανό
Ο πρόεδρος του συνεδρίου Θεόδωρος Ρουσόπουλος στην ομιλία του είπε μεταξύ άλλων: «Ζήτησα την πρώτη ημέρα ανοίγοντας το συνέδριο να αφήσετε τις λέξεις ελεύθερες να πλημυρίσουν το τριήμερο με ιδέες, προτάσεις, κριτική. Και το κάνατε. Ζητώ τώρα να τελειώσει η ενδοσκόπηση και να σκεφτούμε τον ένα και μοναδικό στόχο που έχουμε μπροστά μας. Την καλύτερη Ελλάδα του αύριο και το νέο εφαλτήριο που είναι οι επόμενες εκλογές.
Κάποτε ο Ουίνστον Τσώρτσιλ είπε ότι οι αντίπαλοί μας είναι απέναντι και οι εχθροί μας στο ίδιο μας το κόμμα. Παρότι ήταν μεγάλη προσωπικότητα ας προσπαθήσουμε να τον διαψεύσουμε. Όλοι - παρόντες και απόντες- έχουν προσφέρει στην παράταξη. Όσοι συνεχίζουν την μάχη ας κοιτάξουν μπροστά και ας δώσουν το χέρι ο ένας στον άλλον. Αλλιώς η φανέλα - στην οποίαν τόσοι αναφέρθηκαν- θα γίνει ένα πουκάμισο αδειανό… Και όλοι αντιλαμβανόμαστε τι λέω. Αποτιμήσαμε τα 7 χρόνια της διακυβέρνησής μας.
Όσοι συνεχίζουμε τη μάχη να δώσουμε τα χέρια, αλλιώς η φανέλα θα γίνει πουκάμισο αδειανό».
Τζιτζικώστας: «Η μεγάλη μάχη τώρα είναι η σύγκλιση της Ελλάδας με την Ευρώπη»
Ο Ευρωπαίος Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού Απόστολος Τζιτζικώστας στην ομιλία του στο συνέδριο της Νέας Δημοκρατίας τόνισε ότι η ΝΔ είναι η διαχρονική δύναμη σταθερότητας, ευθύνης και ευρωπαϊκού προσανατολισμού της χώρας σε μια περίοδο διεθνών ανακατατάξεων και κοινωνικών πιέσεων. Όπως είπε, το συνέδριο δεν αποτελεί απλώς μια κομματική διαδικασία αλλά μια στιγμή ενότητας, ευθύνης και προοπτικής, σε μια εποχή κατά την οποία οι πολίτες αναζητούν ασφάλεια, σταθερότητα και καθαρή κατεύθυνση για το μέλλον.
Ο κ. Τζιτζικώστας συνέδεσε τη σημερινή πορεία της Νέας Δημοκρατίας με την ιστορική της διαδρομή από το 1974 μέχρι σήμερα, υπογραμμίζοντας ότι η ίδρυσή της από τον Κωνσταντίνο Καραμανλή αποτέλεσε μια «συνειδητή πράξη εθνικής ευθύνης» που έβαλε οριστικά την Ελλάδα στον δρόμο της δημοκρατίας, της ευρωπαϊκής πορείας και της πολιτικής σταθερότητας. Παράλληλα, έκανε αναφορά στους ιστορικούς ηγέτες της παράταξης, από τον Ευάγγελο Αβέρωφ και τον Γιώργο Ράλλη μέχρι τον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη, τον Κώστα Καραμανλή, τον Αντώνη Σαμαρά και τον Βαγγέλη Μεϊμαράκη, λέγοντας ότι όλες οι διαφορετικές πολιτικές περίοδοι ενώνονται από μια κοινή αρχή: «η Ελλάδα πρώτα».
Ιδιαίτερη βαρύτητα έδωσε στις μεγάλες αλλαγές που βρίσκονται σε εξέλιξη διεθνώς. Όπως ανέφερε ο κ.Τζιτζικώστας, η Ευρώπη βρίσκεται πλέον μπροστά σε μια νέα πραγματικότητα, όπου ζητήματα όπως η άμυνα, η ενεργειακή ασφάλεια, οι υποδομές, η ανταγωνιστικότητα και η κοινωνική συνοχή επιστρέφουν στο επίκεντρο των ευρωπαϊκών αποφάσεων. Μιλώντας από την εμπειρία του στις Βρυξέλλες, σημείωσε ότι η Ευρώπη «θυμάται ξανά τι σημαίνει σύνορο, τι σημαίνει άμυνα και τι σημαίνει κοινές αξίες», υπογραμμίζοντας ότι η Ελλάδα σήμερα δεν βρίσκεται στο περιθώριο των εξελίξεων αλλά στο τραπέζι των αποφάσεων με ουσιαστικό ρόλο και αυξημένο κύρος.
Ο Ευρωπαίος Επίτροπος στάθηκε ιδιαίτερα στην πορεία της χώρας από το 2019 μέχρι σήμερα, λέγοντας ότι η Ελλάδα έκανε «άλματα» σε όλα τα επίπεδα. Τόνισε ότι η χώρα απέκτησε ξανά αξιοπιστία στην Ευρώπη και στις διεθνείς αγορές, προσέλκυσε επενδύσεις, μείωσε σημαντικά την ανεργία και ενίσχυσε την αποτρεπτική της ισχύ με καλύτερα και πιο σύγχρονα οπλικά συστήματα σε στεριά, θάλασσα και αέρα. Για αυτή την πορεία ο ίδιος, απέδωσε τα εύσημα προσωπικά στον Κυριάκο Μητσοτάκη, λέγοντας ότι παρέλαβε μια χώρα τραυματισμένη από την κρίση και την οδήγησε ξανά σε τροχιά σταθερότητας, ανάπτυξης και διεθνούς αξιοπιστίας.
Χατζηδάκης: Με την Ελλάδα δεν παίζουμε
Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Κωστής Χατζηδάκης σε συνέντευξη σήμερα στο Action 24 και σε ερώτηση για τις εσωκομματικές διεργασίες σημείωσε:
«Δεν είναι κακό να υπάρχουν φιλοδοξίες. Κάθε υπολοχαγός θέλει να γίνει λοχαγός και κάθε υποστράτηγος θέλει να γίνει αντιστράτηγος. Αυτά είναι μέσα στη ζωή. Αλλά είναι ξεκάθαρο ότι ο Μητσοτάκης είναι αρχηγός, με το Μητσοτάκη θα πάμε στις εκλογές και εγώ πιστεύω ότι με το Μητσοτάκη θα κερδίσουμε και τις εκλογές. Διότι η διαφορά μας δημοσκοπικά είναι πάρα πολύ μεγάλη από τα άλλα κόμματα. Αλλά και διότι καθώς πηγαίνουμε προς τις εκλογές θα παρουσιάσουμε την ατζέντα μας, θα θέσουμε τα διλήμματα και ο κόσμος θα καταλάβει ότι με την Ελλάδα δεν παίζουμε».
Θανάσης Κοντογεώργης: «Διπλή σύγκλιση, ισχυρή περιφέρεια και κοινωνική δικαιοσύνη στην πράξη»
Στις προκλήσεις της εποχής, τον αναβαθμισμένο διεθνή ρόλο της Ελλάδας, αλλά και στο μεγάλο στοίχημα της περιφερειακής ανάπτυξης και της κοινωνικής συνοχής αναφέρθηκε ο υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ, Θανάσης Κοντογεώργης, κατά την ομιλία του στο 16ο Συνέδριο της Νέας Δημοκρατίας.
Ο κ. Κοντογεώργης περιέγραψε το όραμα της κυβέρνησης για μια Ελλάδα που πρωταγωνιστεί στις διεθνείς εξελίξεις, ενώ παράλληλα διασφαλίζει την ισόρροπη ανάπτυξη και την πρόοδο για κάθε πολίτη, σε κάθε γωνιά της χώρας. Σε μια περίοδο αυξημένων απαιτήσεων τόσο για τη χώρα όσο και για το πολιτικό σύστημα συνολικά, υπογράμμισε ότι η Ελλάδα έχει πλέον κατακτήσει έναν ενισχυμένο, διαμορφωτικό ρόλο στο διεθνές στερέωμα. Αναφερόμενος στο εσωτερικό πολιτικό σκηνικό, επεσήμανε ότι το 16ο Συνέδριο συμπίπτει με τη συμπλήρωση δέκα ετών από τότε που ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανέλαβε την ηγεσία της παράταξης, η οποία κατά τη διάρκεια αυτής της διαδρομής διαμόρφωσε μια ευρεία κοινωνική συμμαχία και εξασφάλισε σταθερότητα στα δύσκολα από το 2019. Χαρακτήρισε το Συνέδριο ως έναν σημαντικό σταθμό ουσιαστικού διαλόγου και αφετηρία για τις μεγάλες επιλογές της επόμενης δεκαετίας με επίκεντρο την Περιφέρεια, τονίζοντας: «Πορευόμαστε χωρίς αλαζονεία, αλλά και χωρίς χαμηλή αυτοεκτίμηση. Γνωρίζουμε τι έχουμε πετύχει και τι πρέπει να κάνουμε από εδώ και πέρα».
- Βιολογική παραγωγή: Υψηλά ποσοστά μη συμμόρφωσης σε ελέγχους για μελισσοκομία και κτηνοτροφία
- Γιούνκερ σε Μητσοτάκη: «Είσαι ένας σπουδαίος πρωθυπουργός»
- Χειροπέδες σε 25χρονο που οδηγούσε μεθυσμένος πατίνι και έπεσε σε ΙΧ




