Τα γονίδια που έκαναν τον σκύλο φίλο με τον άνθρωπο

Οι μεταλλάξεις που έκαναν τον σκύλο το πιο πιστό και φιλικό στον άνθρωπο κατοικίδιο

Τα τελευταία χρόνια έχουν πραγματοποιηθεί πολλές μελέτες για το πότε, πού και υπό ποιες συνθήκες έκαναν την εμφάνιση τους οι σκύλοι και έγιναν το πιο πιστό και φιλικό στον άνθρωπο κατοικίδιο ζώο. Όλες οι μελέτες συγκλίνουν στο ότι οι σκύλοι προέρχονται από τους λύκους, πιθανότατα τους γκρίζους και οι περισσότερες έρευνες υποδεικνύουν ως αρχικό τόπο εμφάνισης ή καλύτερα εξημέρωσης τις βορειοανατολικές περιοχές της Ασίας αλλά κάποιες μελέτες αναφέρουν άλλες τοποθεσίες ενώ μια μελέτη κάνει λόγο για δύο ανεξάρτητα μεταξύ τους συμβάντα εξημέρωσης ένα στην Ασία και ένα στην Ευρώπη.

Οι έρευνες αυτές παρουσιάζουν και στοιχεία για το πώς οι σκύλοι εξελίχθηκαν έτσι ώστε να κάνουν… παρέα με τον άνθρωπο. Με δημοσίευση τους στην επιθεώρηση «Scientific Reports» ερευνητές του Πανεπιστημίου Azabu στην Ιαπωνία παρουσιάζουν τα αποτελέσματα της μελέτης τους. Οι ερευνητές μελέτησαν την σχέση και αλληλεπίδραση σκύλων από 624 ράτσες με τον άνθρωπο και προχώρησαν στη συνέχεια σε γονιδιακές μελέτες.

Εντόπισαν δύο γονιδιακές μεταλλάξεις οι οποίες όπως υποστηρίζουν είχαν δύο συμπληρωματικές μεταξύ τους επιδράσεις στους σκύλους σε σχέση με την επαφή τους με τον άνθρωπο. Οι δύο αυτές μεταλλάξεις προκάλεσαν σύμφωνα με τους ερευνητές την μείωση του στρες στους σκύλους και παράλληλα τους έκαναν να αισθάνονται πιο άνετα να πλησιάζουν και να συγχρωτίζονται με τους ανθρώπους. Η μελέτη ρίχνει φως στους βιολογικούς μηχανισμούς που έφεραν κοντά τους σκύλους με τον άνθρωπο δημιουργώντας μια μοναδική και διαχρονική σχέση μεταξύ τους.

Φωτογραφία από Create.Vista