Artemis 3: Η NASA στέλνει ανθρώπους στον Νότιο Πόλο της Σελήνης

Προκειμένου να αναζητήσουν ίχνη ζωής

Για τα τέλη του 2025 προγραμματίζει η NASA την επόμενη αποστολή της στο φεγγάρι, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε πάρα πολύ σημαντικές ανακαλύψεις.

Η αποστολή θα ονομάζεται Artemis 3 και θα πρόκειται για το πρώτο ταξίδι αστροναυτών στην Σελήνη, από την αποστολή του Apollo 17 το 1972.

Το Artemis 3 προορίζεται να είναι η πρώτη από μια σειρά ανθρώπινων αποστολών στην Πολική Ζώνη Εξερεύνησης του φεγγαριού, που ονομάζεται Άρτεμις.

Η επιλογή μιας ασφαλούς και επιστημονικής περιοχής προσγείωσης για το Artemis 3 είναι μια πρόκληση. Αλλά δεν υπάρχει αμφιβολία ότι, στην περιοχή αυτή του φεγγαριού, μπορούν να γίνουν μεγάλες ανακαλύψεις – και μια πιθανή έκπληξη θα μπορούσε να είναι η ανίχνευση ζωής στο φεγγάρι.

Οι «υπερψυχροί» κρατήρες της Σελήνης και τι μπορεί να κρύβουν

Νέα έρευνα προτείνει ότι οι μελλοντικοί επισκέπτες στην περιοχή του σεληνιακού νότιου πόλου θα πρέπει να είναι σε επιφυλακή για στοιχεία που πιθανόν δείχνουν ότι υπάρχει ζωή, συγκεκριμένα οργανισμούς που θα μπορούσαν να έχουν φθάσει στο φεγγάρι από τη Γη.

Η μικροβιακή ζωή θα μπορούσε ενδεχομένως να επιβιώσει στις σκληρές συνθήκες κοντά στον σεληνιακό νότιο πόλο, πρότεινε ο Prabal Saxena, ερευνητής στο Κέντρο Διαστημικών Πτήσεων Goddard της NASA.

«Ένα από τα πιο εντυπωσιακά πράγματα που ανακάλυψε η ομάδα μας είναι ότι, δεδομένης της πρόσφατης έρευνας σχετικά με τις περιοχές στις οποίες μπορεί να επιβιώσει ορισμένη μικροβιακή ζωή, μπορεί να υπάρχουν δυνητικά κατοικήσιμες κόγχες για τέτοια ζωή σε σχετικά προστατευμένες περιοχές, ακόμα σε ορισμένα σώματα χωρίς αέρα», όπως η Σελήνη,  δήλωσε ο Saxena.

Πράγματι, ο σεληνιακός νότιος πόλος μπορεί να έχει τις ιδιότητες που επιτρέπουν την επιβίωση και ενδεχομένως ακόμη και την ανάπτυξη ορισμένων μικροβιακών ζωών, είπε ο Saxena.

«Εργαζόμαστε επί του παρόντος για να κατανοήσουμε ποιοι συγκεκριμένοι οργανισμοί μπορεί να είναι πιο κατάλληλοι για επιβίωση σε τέτοιες περιοχές και ποιες περιοχές των σεληνιακών πολικών περιοχών, συμπεριλαμβανομένων των τόπων ενδιαφέροντος που σχετίζονται με την εξερεύνηση, μπορεί να είναι πιο επιδεκτικές για υποστήριξη ζωής», είπε.

Σε εργασία που παρουσιάστηκε σε ένα πρόσφατο επιστημονικό εργαστήριο σχετικά με τις πιθανές τοποθεσίες προσσελήνωσης Artemis 3, ο Saxena και τα μέλη της μελέτης ανέφεραν ότι ο σεληνιακός νότιος πόλος μπορεί να περιέχει σημαντικές επιφανειακές κόγχες που θα μπορούσαν να είναι δυνητικά κατοικήσιμες για έναν αριθμό μικροοργανισμών.

Η ιστορία της γης… στον πάγο

Είναι δυνατόν δείγματα της ιστορίας της Γης να κρύβονται σε σεληνιακούς κρατήρες;

Μικρά κομμάτια του πλανήτη μας μπορεί να έχουν εκτοξευθεί στο φεγγάρι ως «Μετεωρίτες της Γης» — πέτρες που εκτοξεύτηκαν στο διάστημα από ισχυρές κοσμικές κρούσεις.

Αυτό είναι πράγματι μια πιθανότητα, είπε η Heather Graham, οργανική γεωχημικός στο NASA Goddard, η οποία είναι επίσης μέλος της ομάδας μελέτης. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι τα μικρόβια της Γης επέζησαν από αυτό το ταξίδι στο βαθύ διάστημα.

«Ενώ η εξωγήινη μεταφορά οργανικών μορίων από μετεωρητικές πηγές είναι πολύ πιθανή, και πράγματι παρατηρείται στη δική μας ανάλυση επίγειων μετεωριτών, η μεταφορά μικροβίων από τη γη στο διάστημα είναι πιο δύσκολο να αποδειχθεί», είπε η Graham. «Μπορεί να είναι μια ενδιαφέρουσα ιδέα, αλλά χωρίς βιώσιμα δεδομένα δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι».

Η Graham είπε ότι, όπως μπορεί να μαντεύουμε, οι άνθρωποι είναι ο μεγαλύτερος φορέας μικροβίων στο φεγγάρι.

«Βλέπουμε τους ανθρώπους ως τον πιο πιθανό φορέα – πηγή των μικροοργανισμών, ίχνη των οποίων μπορεί να εντοπίζονται στην Σελήνη», επεσήμανε.

Πηγή: eleftherostypos.gr