Η Ιταλία επιδοτεί χαμηλόμισθους για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Newsroom
Newsroom

Οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ιταλία αυξήθηκαν κατά 19% το 2023 σε περίπου 1,57 εκατομμύρια

Η ιταλική κυβέρνηση εξετάζει την εφαρμογή ενός σχεδίου ύψους 930 εκατ. ευρώ (1 δισ. δολαρίων), προκειμένου να ενθαρρύνει τους πολίτες να παραδώσουν τα βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητά τους και να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα, σύμφωνα με το Bloomberg.

Το πακέτο, το οποίο συζητείται από το υπουργείο Βιομηχανίας, θα περιλαμβάνει οικονομικά κίνητρα αξίας έως και 13.750 ευρώ, προκειμένου πολίτες με ετήσιο εισόδημα χαμηλότερο από 30.000 ευρώ να αφήσουν τα παλαιά μοντέλα (άνω των 20 ετών) και να αγοράσουν νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Στόχος είναι να «αλλάξει ο στόλος οχημάτων της Ιταλίας, ο οποίος είναι ένας από τους παλαιότερους στην Ευρώπη, με τουλάχιστον 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα μοντέλου Euro 3 ή οχήματα χαμηλότερης κατηγορίας». Το μέτρο στήριξης αφορά επίσης «οικογένειες με χαμηλό εισόδημα για αγορά αυτοκινήτων που κατασκευάζονται στη χώρα».

Το λεπτομερές σχέδιο θα παρουσιαστεί σε συνάντηση με εκπροσώπους της αυτοκινητοβιομηχανίας την 1η Φεβρουαρίου, σύμφωνα με εκπρόσωπο του υπουργείου Βιομηχανίας, σύμφωνα με την ΕΡΤ.

Οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ιταλία αυξήθηκαν κατά 19% το 2023 σε περίπου 1,57 εκατομμύρια, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Μεταφορών που δημοσιεύθηκαν την Τρίτη. Το μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων της Ιταλίας είναι χαμηλότερο από ό,τι σε άλλες μεγάλες ευρωπαϊκές οικονομίες.

«Φρενάρει» η ηλεκτροκίνηση
Την ίδια στιγμή, μετά από χρόνια ραγδαίας αύξησης των πωλήσεων, εξαπλώνονται στην Ευρώπη σημάδια βραδύτερης υιοθέτησης των ηλεκτρικών οχημάτων. Η Audi της Volkswagen μειώνει τα σχέδια επέκτασης της ηλεκτροκίνησης για να αποφύγει την επιβάρυνση των εργοστασίων και των αντιπροσώπων εν μέσω της βραδύτερης αύξησης των πωλήσεων. Τον Οκτώβριο, ο οικονομικός διευθυντής της Mercedes-Benz Group AG περιέγραψε τον ανταγωνισμό στον χώρο των EV ως «βάναυσο» και ανθυγιεινό.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση θεωρείται απίθανο να επιτύχει τους στόχους της για την ηλεκτροκίνηση στο τέλος της δεκαετίας, εάν το μπλοκ δεν βελτιώσει τη βιομηχανική του πολιτική και οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν καταφέρουν να διαθέσουν φθηνότερα ηλεκτρικά οχήματα σύντομα.

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ