NASA: Τι κάνει μια αρκούδα στον πλανήτη Άρη;

Μία φωτογραφία που έκανε τον γύρο του διαδικτύου δείχνει μία "αρκούδα" στην επιφάνεια του Κόκκινου Πλανήτη

Viral έγινε μία δορυφορική φωτογραφία από τον Άρη, που δείχνει κάτι που θυμίζει πρόσωπο αρκούδας στην επιφάνεια του Κόκκινου Πλανήτη.  Τη φωτογραφία έδωσαν στη δημοσιότητα ερευνητές της NASA.

Μάλιστα, η εικόνα ελήφθη από απόσταση 251 χλμ. από την επιφάνεια του Άρη στις 12 Δεκεμβρίου του 2022 από την κάμερα HiRISE ( High-Resolution Imaging Science Experiment) του δορυφόρου Mars Reconnaissance Orbiter της αμερικανικής υπηρεσίας διαστήματος. «Αυτά τα χαρακτηριστικά θυμίζουν λίγο πρόσωπο αρκούδας; Τι είναι στην πραγματικότητα;», ρώτησε ο λογαριασμός HiRISE στο Twitter.

Πώς εξηγείται το φαινόμενο αυτό;

Πιθανόν να πρόκειται απλώς για ένα σπασμένο λοφίσκο που βρίσκεται στο κέντρο ενός αρχαίου κρατήρα, σύμφωνα με την ανακοίνωση του Πανεπιστημίου. «Υπάρχει ένας λόφος σε σχήμα V (η μύτη), δύο κρατήρες (τα μάτια) και ένα κυκλικό μοτίβο (το κεφάλι)», ενώ προστίθεται πως «το μοτίβο του κυκλικού σπασίματος μπορεί να οφείλεται στην καθίζηση πάνω από έναν θαμμένο κρατήρα», τονίζεται στην ανακοίνωση.

Όσοι βλέπουν την εικόνα, μπορεί διακρίνουν το πρόσωπο μιας αρκούδας να αναδύεται από σκονισμένους βράχους και ρωγμές, εξαιτίας ενός φαινομένου που ονομάζεται «παρειδωλία», μια ψυχολογική τάση που κάνει τους ανθρώπους να προσπαθούν να κατανοήσουν και να αποδόσουν νόημα σε τυχαίες εικόνες ή ήχους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, είναι η τάση των ανθρώπων να κοιτούν τα σύννεφα και να προσπαθούν να καταλάβουν με τι μπορεί να μοιάζει ο κάθε σχηματισμός. Πόσοι και πόσες δεν έχουμε βρεθεί ξαπλωμένοι σε μία παραλία κοιτάζοντας τον ουρανό και βλέποντας σκυλάκια και άγριες αρκούδες.

Οι επιστήμονες σημειώνουν πως το διάστημα αποτελεί προνομιακό χώρο να αναπτυχθεί το φαινόμενο της «παρειδωλίας». Ενδεικτικό παράδειγμα είναι ένα νεφέλωμα (που αποτελεί τυχαία εκροή αερίων και σκόνης) που μοιάζει με το τέρας Γκοτζίλα να συντρίβει μία πόλη ή εκείνον τον σχηματισμό βράχου του Άρη, που η NASA για μια στιγμή μπέρδεψε με το συναρπαστικό Muppet Beaker.

Τόσο το Beaker όσο και το προσφάτως ανακαλυφθέν αρειανό αρκουδάκι, απεικονίστηκαν από το HiRISE, το οποίο αποτελεί ένα από τα έξι επιστημονικά εργαλεία στο MRO. Το HiRISE απαθανατίζει το Κόκκινο Πλανήτη από το 2006 και, σύμφωνα με το Πανεπιστήμιο της Αριζόνα είναι η καλύτερη κάμερα που έχει σταλεί ποτέ σε άλλο πλανήτη. Περισσότερες απίστευτες εικόνες σίγουρα βρίσκονται κρυμμένες στον Πλανήτη Άρη.

Χαμός στο Twitter με την αρκούδα στον Άρη

Πάρτι έγινε στο Twitter από την φωτογραφία του αρκούδου στον Άρη. Αρκετοί που είδαν την φωτογραφία είπαν ότι μοιάζει πολύ στο διάσημο αρκούδο της παιδικής λογοτεχνίας Πάντιγκτον, ή ίσως με ένα Angry Bird.

Πηγή: in.gr