300 ευρώ έβγαλε τη Μ. Δευτέρα το αεροδρόμιο Χανίων

Μόλις 2.000 ευρώ ο ημερήσιος τζίρος στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια!

Σήμα κινδύνου εκπέμπουν τα αεροδρόμια της χώρας, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες, τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που έχουν παραχωρηθεί στη Fraport Greece υφίστανται κάνουν τζίρο που θα έκανε ένα… μικρομεσαίο εμπορικό κατάστημα!

Όπως αναφέρουν έγκυρες πηγές στο Parakritika.gr, όσο απίστευτο κι αν φανεί σε κάποιους, ο ημερήσιος τζίρος στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια την Μεγάλη Δευτέρα ήταν 2.000 ευρώ, ενώ με πρόχειρο υπολογισμό, το αεροδρόμιο Χανίων… έβγαλε περί τα 300 ευρώ!

Η ζημιά είναι ομολογουμένως τεράστια σε όλο το κομμάτι των συγκοινωνιών, καθώς, όπως έχει ήδη γράψει το Parakritika.gr, οι λεωφορειούχοι του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου είναι έτοιμοι να τραβήξουν χειρόφρενο.

Αναφορικά με τα περιφερειακά αεροδρόμια, με βάση τη σύμβαση παραχώρησης, δεν υπάρχει κάποια περίπτωση αποζημίωσης, τουλάχιστον επί του παρόντος, με την Fraport Greece να καλείται να καλύψει όλη τη ζημιά.

Να σημειωθεί πως η “καθίζηση” της επιβατικής κίνησης στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, αλλά και στο “Ελ. Βενιζέλος”, φτάνει κοντά στο 99% αυτό το διάστημα.

Πληροφορίες του capital.gr αναφέρουν πως η κυβέρνηση εξετάζει τη δημιουργία σχεδίου ενίσχυσης των παραχωρησιούχων των αεροδρομίων, δεδομένου ότι οι προβλέψεις των συμβάσεων παραχώρησης για την πορεία της επιβατικής κίνησης είναι πλέον χωρίς αντίκρισμα. 

Τα αεροδρόμια δεν γίνεται να τεθούν σε αναστολή λειτουργίας, με συνέπεια, το κόστος συντήρησης και διαχείρισης να παραμένει σχεδόν αμετάβλητο, τη στιγμή που η επιβατική κίνηση προσεγγίζει το “0”.

“Η περίοδος που διανύουμε είναι εξαιρετικά επώδυνη για τη χώρα μας, η οποία καλείται να αντιμετωπίσει τις επιπτώσεις της πρωτοφανούς αυτής κρίσης τόσο σε κοινωνικό όσο και σε οικονομικό επίπεδο. Αναμφισβήτητα, ο κλάδος των αεροδρομίων είναι από αυτούς που έχουν ήδη πληγεί σημαντικά από την πανδημία Covid-19, με σοβαρότατες  -βραχυπρόθεσμες και μεσοπρόθεσμες-  οικονομικές επιπτώσεις. Μέσα σε δύο εβδομάδες η κίνηση στα αεροδρόμιά μας έχει υποστεί καθίζηση της τάξεως του 97%. Πρακτικά δεν υπάρχουν επιβάτες ενώ οι δυνατότητές μας για συγκράτηση του κόστους είναι εξαιρετικά περιορισμένες, αφού τα αεροδρόμια αποτελούν υποδομές η λειτουργία των οποίων συνεπάγεται σημαντικά κόστη τα οποία στο μεγαλύτερο μέρος τους είναι ανελαστικά. Ο ρόλος των αεροδρομίων στην διασυνδεσιμότητα της χώρας μας καθώς και στην αλυσίδα του εθνικού τουριστικού προϊόντος μας είναι κομβικός. Προκειμένου λοιπόν να μπορέσουμε να συνεχίσουμε το έργο μας αδιάλειπτα, είναι αναγκαία, περισσότερο από ποτέ, η έμπρακτη υποστήριξη από το κράτος και την Ευρωπαϊκή Ένωση”, είχε πει χαρακτηριστικά στο capital.gr, ο Γενικός Διευθυντής Ανάπτυξης της Fraport Greece, Γιώργος Βήλος στα τέλη Μαρτίου.

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ