Απόφοιτοι ΤΕΙ και μηχανικοί συνάντησαν την Σοφία Ζαχαράκη - Τί συζήτησαν με την Υπουργό Παιδείας

Το τετ α τετ έγινε στο περιθώριο εκδήλωσης  Διεθνοποίησης από το Πανεπιστήμιο Κρήτης.

Αντιπροσωπεία του Διοικητικού Συμβουλίου του «Ανεξάρτητου Πανελλήνιου Συλλόγου Αποφοίτων ΤΕΙ» και του «Συλλόγου Μηχανικών Τ.Ε. Δημοσίων Υπαλλήλων Ανατολικής Κρήτης» συναντήθηκε με την Υπουργό Παιδείας κ. Σοφία Ζαχαράκη στο Ηράκλειο, την Παρασκευή 26 Ιουνίου 2026, στο ξενοδοχείο Galaxy, στο πλαίσιο εκδήλωσης  Διεθνοποίησης από το Πανεπιστήμιο Κρήτης.

Στη συνάντηση με την Υπουργό κ. Σοφία Ζαχαράκη ήταν παρών ο Πρόεδρος του Δ.Σ. «Ανεξάρτητου Πανελλήνιου Συλλόγου Αποφοίτων ΤΕΙ» Λάμπρος Ανδριανάκης, η Πρόεδρος του Δ.Σ. Συλλόγου Μηχανικών Τ.Ε. Δημοσίων Υπαλλήλων Ανατολικής Κρήτης κ. Κατερίνα Χατζηδάκη και το  μέλος της ΣΥΜΗΤΕΔΥ Ανατολικής Κρήτης και του «Ανεξάρτητου Πανελλήνιου Συλλόγου Αποφοίτων ΤΕΙ» Στυλιανός Τρουλλινός.  

Όπως αναφέρεται το σχετικό δελτίο Τύπου, οι εκπρόσωποι του Συλλόγου παρέδωσαν στην Υπουργό την εγκεκριμένη επιστολή από το ΔΣ τους, "με τη νομική τεκμηρίωση βάσει της οποίας, με την παρ. 3 του Άρθρου 25 του Ν.1404/1983 όπως ισχύει σήμερα, το σύνολο των αποφοίτων ΤΕΙ από το 1983 μέχρι σήμερα είναι απόφοιτοι Ανώτατης Εκπαίδευσης, καθώς επίσης και την ανάλυση του Άρθρου 16 του Συνταγμάτων των Ελλήνων, η επίσημη έκθεση αντιστοίχισης του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (ΕΠΠ) από το Υπουργείο Παιδείας, τον Ν. 5114/2024 όπου γίνεται η κύρωση της Σύμβασης της Λισαβόνας 1997 για την αναγνώριση των τίτλων σπουδών, καθώς και τις καταδίκες της Ελλάδας τόσο σε Ελληνικά δικαστήρια όσο και στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Επίσης στην επιστολή αναφέρουμε τα αιτήματα μας και την πρόταση μας για λύση της 45ετους ομηρίας των αποφοίτων ΤΕΙ, με την νομοθέτηση του ισοτίμου ενιαίου τίτλου σπουδών Bachelor (Κύριο Πτυχίο Ανώτατης Εκπαίδευσης) για όλους τους αποφοίτους ΤΕΙ, από το 1983 μέχρι σήμερα, σύμφωνα με την κατάταξη των

πτυχίων τους στο επίπεδο 6 του Εθνικού και Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων, Νομοθετική ρύθμιση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων ΤΕΙ  (όπως έγινε και με το ΠΔ 99/2018), την πλήρη κατάργηση του διαχωρισμού μεταξύ πτυχιούχων ΠΕ και ΤΕ στο δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα. Τέλος αναφέραμε στην επιστολή την πρόταση μας για αντιστοίχιση των πτυχίων των αποφοίτων ΤΕΙ με πτυχία από  υφιστάμενες  Πανεπιστημιακές και Πολυτεχνικές σχολές, με παρακολούθηση αποκλειστικά με τηλεκπαίδευση μαθημάτων.

Τέλος, εκθέσαμε του προβληματισμούς μας για την αναβολή της νομοθετικής πρωτοβουλίας της Κυβέρνησης για τα θέματα των αποφοίτων ΤΕΙ και ρωτήσαμε αν και πότε θα αναλάβει πρωτοβουλία η Κυβέρνηση και το αρμόδιο Υπουργείο Παιδείας ώστε να λυθεί η 45χρονη ομηρία των αποφοίτων ΤΕΙ.

Η Υπουργός Παιδείας κ. Σοφία Ζαχαράκη ήταν ενήμερη για το θέμα, μας ενημέρωσε ότι θα το διαβιβάσει και θα το συζητήσει με τον αρμόδιο Υφυπουργό κ. Παπαϊωάννου. Μας τόνισε βέβαια ότι δεν μπορεί να δεσμευτεί για την λύση του θέματος των αποφοίτων ΤΕΙ, ούτε για το αν και πότε θα κατατεθεί σε διαβούλευση ανάλογο νομοσχέδιο. Δεσμεύτηκε να υπάρχει μια περαιτέρω επικοινωνία και μια συνάντηση της αντιπροσωπείας των Συλλογών μας και με τον αρμόδιο Υφυπουργό κ. Παπαϊωάννου.  

Ευχαριστούμε τον Βουλευτή ΝΔ  κ.  Κωνσταντίνο Κεφαλογιάννη και τους συνεργάτες του, με τις ενέργειες του οποίου κατέστη δυνατή η συνάντηση. Ευχαριστούμε επίσης και τους Βουλευτές ΝΔ κ. Λευτέρη Αυγενάκη και τον κ. Μάξιμο Σενετάκη, καθώς και εκείνοι πίεσαν και βοήθησαν ώστε να μπορέσει να πραγματοποιηθεί αυτή η συνάντηση"


 Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη και το Ηράκλειο

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση