Ένα το πιστοποιητικό εμβολιασμού, πολλοί οι δήθεν κάτοχοί του!

Το άκρον άωτον της πονηριάς: Όχι μόνο ο κάτοχος του πιστοποιητικού εμβολιασμού αλλά ... και οι φίλοι του εισέρχονται σε κλειστούς χώρους διασκέδασης με το ίδιο bar code

Δεν ξέρουμε αν συμβαίνει κι αλλού, πάντως στην Ελλάδα, ανεμβολίαστοι προσκεκλημένοι σε εκδηλώσεις σε κλειστούς χώρους το βρήκαν το "κόλπο". Με ... δανεικό πιστοποιητικό εμβολιασμού εισέρχονται στους χώρους των δεξιώσεων! Το πόσες φορές αυτό έχει συμβεί δεν έχει διαπιστωθεί, ωστόσο κάποιες περιπτώσεις ασυνήθιστων ονομάτων που "έμειναν" στη μνήμη του εργαζόμενου στην είσοδο που "τσεκάρει", είχε ως αποτέλεσμα να διαπιστωθεί ότι αυτό το ίδιο όνομα ακούστηκε περισσότερες από μία φορά το ίδιο βράδυ, στην ίδια εκδήλωση. Και να ήταν συνεπωνυμία δε θα πείραζε ... ήταν όμως ένα και το αυτό και το πιστοποιητικό εμβολιασμού!

Στη συνέλευση του Συνδέσμου Επισιτισμού και διασκέδασης νομού Ηρακλείου το βράδυ της Δευτέρας για θέματα λειτουργίας των καταστημάτων, προκειμένου να εξασφαλίζεται ο υγιής ανταγωνισμός, η "βόμβα" έπεσε! Όπως ειπώθηκε, πελάτες μπήκαν σε κέντρο διασκέδασης χρησιμοποιώντας το barcode άλλου ατόμου, πολλαπλές φορές.

Βέβαια σε αυτές τις περιπτώσεις η ταυτοποίηση γίνεται και επιδεικνύοντας ταυτότητα, ωστόσο όταν ο καλεσμένος στην εκδήλωση που το κέντρο φιλοξενεί, ισχυρίζεται ότι είναι εμβολιασμένος και για κακή του τύχη ... ξέχασε την ταυτότητά του, ο επιχειρηματίας έρχεται σε δύσκολη θέση, ενώ δε λείπουν και οι εντάσεις.

Όμως το τίμημα σε περίπτωση ελέγχου, αν διαπιστωθεί "πονηριά" - άρα παρανομία - εκ μέρους των θαμώνων που για τους δικούς τους λόγους δεν εμβολιάζονται, είναι βαρύ και δυσβάσταχτο για τον επιχειρηματία! Ο ιδιοκτήτης της επιχείρησης καλείται να πληρώσει αρκετές χιλιάδες ευρώ, ενώ στον πελάτη επιβάλλεται πολύ μικρότερο πρόστιμο 300 ευρώ.

Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα

"Η εφαρμογή του νόμου σε αυτό το επίπεδο είναι εξαιρετικά δύσκολη" - αναφέρει στο Cretalive, η πρόεδρος του Συνδέσμου, Μαρία Αντωνακάκη Χαλβατζή, περιγράφοντας ελεγκτικά καθήκοντα που έχουν επωμιστεί οι επιχειρηματίες. Την ίδια ώρα, με τα ποσοστά των εμβολιασμένων να παραμένουν σχετικά χαμηλά, οι επιχειρήσεις διασκέδασης που στεγάζονται σε κλειστούς χώρους με δυσκολία επιβιώνουν, ενώ παράλληλα οι πελάτες και διοργανωτές εκδηλώσεων αρνούνται να δεσμευτούν με συμφωνητικά αρχικά για την υλοποίηση της εκδήλωσης και στη συνέχεια για την τήρηση ωραρίου, συμμόρφωση με την απαγόρευση του χορού και όλα όσα ο νόμος ορίζει, αφήνοντας τον επιχειρηματία να ακροβατεί ανάμεσα στο λουκέτο ή ένα εξοντωτικό πρόστιμο.

Η πρόεδρος του ΣΕΕΔΝΗ σημειώνει ότι ίσως θα ήταν σκόπιμο η ευθύνη να κατανεμηθεί εξίσου στον επιχειρηματία και τον πελάτη, ώστε το πρόστιμο που θα επιβάλλεται στον παρανομούντα πελάτη να είναι μεγάλο ώστε κανείς να το σκέφτεται δυο και τρεις φορές πριν "επιστρατεύσει" φαντασία και πονηριά για να καταφέρει να μπει στο κέντρο διασκέδασης, αν δεν έχει εμβολιαστεί.

"Ο Σύλλογος προσπαθεί και τηρεί στο έπακρο τα υγειονομικά πρωτόκολλα, προσπαθεί να ελέγξει αυτά τα φαινόμενα κάνοντας και σύσταση στους επιχειρηματίες, γι'αυτό και προκλήθηκε η συνέλευση χθες" - επισημαίνει η κ.Αντωνακάκη. Η ίδια σημειώνει, μάλιστα, ότι ο Σύλλογος θα επιδιώξει συνάντηση με τα αρμόδια υπουργεία, προκειμένου να καταθέσει την προβληματική εφαρμογή των ελέγχων και να ζητήσει άλλο τρόπο για να επιμεριστούν οι ευθύνες.

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ