Γιατί έγιναν τώρα τα έργα που προκάλεσαν το κομφούζιο;

Γιατί έγιναν τώρα τα έργα που προκάλεσαν το κομφούζιο;

"Γιατί τώρα τα έργα;" ήταν η ερώτηση που αντηχούσε, το πρωί της Τρίτης, στα στόματα των οδηγών που βρέθηκαν "κολλημένοι" στην εθνική οδό, λόγω των έργων στον κόμβο Αλικαρνασού που ξεκίνησαν σήμερα. Πολλοί στράφηκαν εναντίον των υπηρεσιών, αναρωτώμενοι αν κάτι εμπόδισε τις εργασίες να διεξαχθούν μέσα στο διάστημα των περίπου 3 μηνών της καραντίνας που η κίνηση ήταν περιορισμένη.

Η απάντηση ήρθε και είναι κατατοπιστική, αναφορική με τις κυκλοφοριακές αδειοδοτήσεις αλλά και το νομικό πλαίσιο που αποδεικνύεται ανελαστικό στις ανάγκες και τα δεδομένα:

Βάσει του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου (Ν.2696/1999 - Κ.Ο.Κ., όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθρο 48 του Ν.4313/2014 σε συνδυασμό με την εγκύκλιο ΔΥΟ/οικ./220/15-01-2015 και το έγγραφο ΔΥΟ/227/Φ.252/26-03-2018) η διαδικασία έγκρισης των προσωρινών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που απαιτούνται για να γίνουν εργασίες στο εθνικό οδικό δίκτυο είναι ιδιαίτερα περίπλοκη και χρονοβόρα γιατί προϋποθέτει:

  • εκπόνηση κυκλοφοριακής μελέτης από τον Ανάδοχο ή από την Υπηρεσία
  • έλεγχο και θεώρησή της από τη Τεχνική Υπηρεσία της Περιφέρειας
  • διαβίβαση της μελέτης στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση για έγκριση από τεχνική πλευρά
  • διαβίβαση για έκδοση σύμφωνης γνώμης από την αρμόδια Τροχαία
  • διαβίβαση για έκδοση απόφασης από την αρμόδια Αστυνομική Δ/νση

Στην αδειοδότηση εμπλέκονται δηλαδή 4 διαφορετικοί Φορείς και πολλές φορές γίνονται διορθώσεις – συμπληρώσεις στη μελέτη από κάποιον από αυτούς, γεγονός που καθυστερεί επιπλέον τη διαδικασία.

Η Περιφέρεια Κρήτης το τελευταίο διάστημα εκτελεί πλήθος έργων αναβάθμισης του οδικού δικτύου σε όλο το νησί. Κατά το πρόσφατο lockdown οι Τεχνικές Υπηρεσίες της έμειναν ανοιχτές, για αρκετό διάστημα με προσωπικό ασφαλείας, προκειμένου να συνεχιστούν και να ολοκληρωθούν τα έργα αυτά. Την περίοδο της καραντίνας και παρά το μειωμένο προσωπικό σε όλες τις υπηρεσίες, παρά τις δυσκολίες στην προμήθεια υλικών που πολλές φορές προέρχονται εκτός νησιού, παρά τις δυσκολίες στις μετακινήσεις, εκτελέστηκαν εργασίες στον κόμβο Γιοφύρου, στο Κακό Όρος επί του Β.Ο.Α.Κ., στον Κόμβο Κουνάβων-Καταλαγαρίου, στην Π.Ε.Ο στο Σφακάκι Ρεθύμνου, στην Π.Ε.Ο. στη Σούδα, στην Π.Ε.Ο. στον Αποκόρωνα και σε άλλες τοποθεσίες.

Το επόμενο διάστημα θα συνεχιστούν τα έργα αναβάθμισης του οδικού δικτύου σε μεγάλο τμήμα της Παράκαμψης Ηρακλείου (Κόμβος Αλικαρνασσού, Κόμβος Αεροδρομίου, Τμήμα Β.Ο.Α.Κ. από κόμβο Παπαναστασίου έως Αεροδρόμιο, τμήμα Β.Ο.Α.Κ. στο Κακό Όρος). Αυτό θα αλλάξει προσωρινά τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και θα προκαλέσει αναπόφευκτα ταλαιπωρία στους οδηγούς, οι οποίοι οφείλουν να ενημερώνονται από τα δελτία τύπου, να τηρούν τη σήμανση και να επιδείξουν υπομονή μέχρι να τελειώσουν οι παρεμβάσεις αυτές.

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ