Η Αγωνιστική Συσπείρωση Γονέων Χανίων για το άνοιγμα των σχολείων εν μέσω πανδημίας

"Αγνοούν επιδεικτικά τους γονείς και τους μαθητές" επισημαίνουν σε ανακοίνωσή τους τα μέλη του ΔΣ

Τις θέσεις και τις προτάσεις της για το άνοιγμα των σχολείων μεσούσης της πανδημίας του κορωνοϊού καταθέτει η παράταξη "Αγωνιστική Συσπείρωση Γονέων Χανίων" ζητώντας την άμεση λήψη μέτρων στα σχολεία για την προστασία των μαθητών από την πανδημία.

Στη σχετική της ανακοίνωση η παράταξη αναφέρει:

"Το άνοιγμα των σχολείων της Β΄θμιας εκπαίδευσης επιβεβαίωσε τις ανησυχίες των γονέων. Η κυβέρνηση από το ξέσπασμα της πανδημίας αγνοεί επιδεικτικά όλες τις προτάσεις, τις διεκδικήσεις μαθητών, εκπαιδευτικών και γονιών, ανοίγοντας τα σχολεία χωρίς κανένα επιπλέον ουσιαστικό μέτρο. Στοιβάζει ακόμα και 25 μαθητές σε αίθουσες-κλουβιά, με μοναδικό όπλο τη μάσκα και το άνοιγμα των παραθύρων στο καταχείμωνο. Θέτει και πάλι την προστασία της ζωής και της υγείας μας στη ζυγαριά κόστους – οφέλους

Αυτή είναι η απάντηση της κυβέρνησης αλλά και της τοπικής διοίκησης στα αιτήματα των γονιών, των εκπαιδευτικών και των μαθητών που διατύπωσαν και διεκδίκησαν δυναμικά μέσα από πολύμορφες κινητοποιήσεις.

Μας λέει το Υπουργείο για σχολαστικούς  καθαρισμούς  όταν οι εργαζόμενοι στην καθαριότητα είναι  σχεδόν οι ίδιοι με πέρυσι (χωρίς πανδημία) και δεν φτάνουν για τις αυξημένες ανάγκες των σχολείων. Ενδεικτικά, στον Δήμο Χανίων, η σχολική χρονιά ξεκίνησε με 106 καθαριστές/ριες για 156 σχολικές μονάδες. Παράλληλα, ήδη στην πλειοψηφία των νηπιαγωγείων η καθαριότητα γίνεται μετά το τέλος του πρωινού ή και του απογευματινού ωραρίου. Αντικειμενικά τα πρωτόκολλα καθαριότητας κατά τη διάρκεια λειτουργίας της σχολικής μονάδας (καθαρισμός τουαλετών μετά το διάλειμμα, απολύμανση επιφανειών, κλπ) δεν τηρούνται.  Με ελάχιστες διαφοροποιήσεις, η κατάσταση αυτή συνεχίζεται μέχρι και σήμερα, σχεδόν ένα χρόνο μετά το ξέσπασμα του κορονοϊού στην χώρα μας.

Την ίδια στιγμή, τα πρωτόκολλα διαχείρισης κρουσμάτων που ισχύουν αφήνουν εκτεθειμένους εκπαιδευτικούς, μαθητές και τις οικογένειές τους, προσπαθώντας να μας πείσουν ότι «ο ιός δεν κολλάει στα σχολεία». Είναι χαρακτηριστικό ότι δεν προβλέπεται τεστ σε παιδιά που δεν έχουν συμπτώματα, ακόμα και αν έχουν επιβεβαιωθεί ως θετικά κρούσματα οι γονείς ή τα αδέρφια τους. Άρα δεν γίνεται και η αναγκαία ιχνηλάτηση και τα τεστ στη σχολική κοινότητα.  

Μιλάνε για επαναφορά στην κανονικότητα μέσα στις τάξεις, όταν έχουμε φτάσει στα τέλη Ιανουαρίου και υπάρχουν ακόμα κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία, μετρώντας ήδη τρεις μήνες σε συνθήκες εγκλεισμού και τηλεκπαίδευσης.  

Μέσα σε αυτήν την κατάσταση, η μόνη που δεν μπαίνει σε καραντίνα είναι η κυβερνητική επίθεση στα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών μας. Η κυβέρνηση ετοιμάζεται να ψηφίσει  νομοσχέδιο που φέρνει επιπλέον εμπόδια στην είσοδο στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Το σχολείο μετατρέπεται με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων σε ένα ατελείωτο εξεταστικό κέντρο που υποβαθμίζει την όποια γενική μόρφωση για τους μαθητές και αναγκάζει τους γονείς να βάζουν όλο και πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη. Σε αυτήν την κατεύθυνση είναι η λεγόμενη «Τράπεζα Θεμάτων» που έρχεται να επιβληθεί σε μαθητές που δύο χρονιές κάνουν μάθημα με τεράστιες δυσκολίες, χωρίς να έχει εξασφαλιστεί επουδενί η ισότιμη πρόσβαση των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Μετά τις αλλαγές στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και την πρόσβαση στα πανεπιστήμια, επιδιώκει:

  • να φέρει την αστυνομία στα πανεπιστήμια, 
  • να κάνει πιο ελαστικές τις σχέσεις εργασίας των εκπαιδευτικών (ακόμα και με τρίμηνες συμβάσεις ή με την αύξηση του ωραρίου των Νηπιαγωγών που καμιά σχέση δεν έχει με την ασφαλή αποχώρηση των νηπίων), 
  • προσπαθεί να καθιερώσει την τηλεκπαίδευση με αφορμή κάθε έκτακτη ανάγκη που προκύπτει, 
  • προωθεί την Αξιολόγηση, που καμία σχέση δεν έχει με τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών ή με το να γίνει καλύτερο το Δημόσιο Σχολείο. 

Δε θέλουμε άλλη μια χαμένη σχολική χρονιά! Θέλουμε ανοιχτά σχολεία!

Καλούμε τους γονείς να βρίσκονται στα σχολεία και μέσα από τους συλλόγους γονέων να συντονίσουν την δράση τους, όπως έκαναν και το προηγούμενο διάστημα, να διεκδικήσουν, ώστε τα σχολεία να ανοίξουν με υγιεινή και ασφάλεια. Το αίτημα   δημόσια, δωρεάν, καθολική και ισότιμη μόρφωση είναι το ελάχιστο που μπορούμε να κάνουμε για τα παιδιά μας.  

Στηρίζουμε τους μαθητές που από τον Σεπτέμβριο διεκδικούσαν ανοιχτά σχολεία με μέτρα και όχι να κλείνουν τα τμήματα το ένα μετά το άλλο.

Στηρίζουμε τις κινητοποιήσεις των φοιτητών, εκπαιδευτικών και μαθητών και απαιτούμε από την κυβέρνηση να αποσύρει το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο που έφερε για ψήφιση στην Βουλή εν μέσω πανδημίας. 

Καλούμε τους γονείς να συμμετέχουν στο συλλαλητήριο την Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου στην Πλατεία Δημοτικής Αγοράς σε συμπόρευση με τους φοιτητές., τους εκπαιδευτικούς και τα παιδιά μας.

Καλούμε τους συλλόγους γονέων, τηρώντας όλα τα απαιτούμενα μέτρα προστασίας της Δημόσιας Υγείας, να προχωρήσουν σε εκλογικές διαδικασίες. 

Καλούμε το Δ.Σ της Ένωσης Γονέων Χανίων και τους Συλλόγους Γονέων του Νομού να πάρουν αγωνιστικές αποφάσεις, ώστε να διεκδικήσουμε το αυτονόητο δικαίωμα των παιδιών μας στην ολόπλευρη μόρφωση, και στην προστασία της Υγείας τους.

Διεκδικούμε:

  • Να αραιώσουν οι μαθητές στις τάξεις. Διεκδικούμε 15 μαθητές ανά Τμήμα.
  • Να δημιουργηθούν νέες σχολικές αίθουσες και να αξιοποιηθούν ήδη υπάρχουσες. Να αξιοποιηθούν κτήρια όπως παλιά δημαρχεία ή άλλα δημόσια κτήρια ώστε να επιτευχθεί η αραίωση των μαθητών ανά τμήμα.
  • Να γίνουν όλες οι απαραίτητες προσλήψεις εκπαιδευτικών 
  • Να γίνονται δωρεάν, μαζικά και επαναλαμβανόμενα test covid-19 στα σχολεία σε  μαθητές, εκπαιδευτικούς και άλλο προσωπικό .
  • Να ενισχυθεί το προσωπικό καθαριότητας ώστε να τηρούνται τα υγειονομικά πρωτόκολλα στα σχολεία.
  • Να χορηγούνται δωρεάν όλα τα Μέσα Ατομικής Προστασίας στα σχολεία.
  • Να παρθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ουσιαστική λειτουργία με όλο το αναγκαίο προσωπικό στα Ειδικά Σχολεία.
  • Να παρθούν μέτρα για την αποσυμφόρηση των σχολικών λεωφορείων.
  • Να γίνει αναπροσαρμογή της ύλης και να στηριχθούν όλα τα παιδιά με ενισχυτική διδασκαλίας. – Κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων.
  • Δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτές μορφές τηλεαξιολόγησης. Μόνη λύση να παραταθεί ο χρόνος παράδοσης της βαθμολογίας.
  • Να αποσυρθεί το αντιεκπαιδευτικό Νομοσχέδιο της Κυβέρνησης για τα Πανεπιστήμια.

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ